d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Våffeldagen > >
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Mar 25 2012 12:23am
Den som håller i temadagar e här :) Fira denna dag med en nygräddad våffla med sylt & grädde! ha det B)

Quote
Varför firar man denna dag?

Vårfrudagen och Jungfru Marie Bebådelsedag är andra namn för Våffeldagen som infaller samma datum varje år. Att man äter just våfflor vid den här tiden på året beror på att man förr i tiden hade större tillgång till ägg och mjölk efter vintern och därmed fick man ofta lite över.


Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 25 2012 01:21am
hmm.. man behöver väl våffeljärn.. får spana annars in på ica om dom har färdiga.. lär inte va lika goda då..
Member
Posts: 13,121
Joined: Feb 7 2010
Gold: 1,398.07
Mar 25 2012 01:39am
Quote (berhemuli @ 25 Mar 2012 08:21)
hmm.. man behöver väl våffeljärn.. får spana annars in på ica om dom har färdiga.. lär inte va lika goda då..


nygräddade>
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Mar 25 2012 01:45am
Quote (berhemuli @ Mar 25 2012 07:21am)
hmm.. man behöver väl våffeljärn.. får spana annars in på ica om dom har färdiga.. lär inte va lika goda då..


bara du gör dem swedish style :ph34r:
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 25 2012 03:11am
Quote (ankiie @ 25 Mar 2012 09:45)
bara du gör dem swedish style  :ph34r:


hur är det då? ^^ åt senast våfflor förövrigt när jag var runt 15 :( länge sen..
Member
Posts: 13,121
Joined: Feb 7 2010
Gold: 1,398.07
Mar 25 2012 05:16am
Member
Posts: 36,179
Joined: Feb 24 2009
Gold: 0.90
Mar 25 2012 05:17am
funkar det o göra o en toastmaskin?
Member
Posts: 13,121
Joined: Feb 7 2010
Gold: 1,398.07
Mar 25 2012 05:17am
Quote (MartinS @ 25 Mar 2012 12:17)
funkar det o göra o en toastmaskin?


testa, det kan ju inte mer än gå åt helvette

This post was edited by AsDrake on Mar 25 2012 05:18am
Member
Posts: 31,927
Joined: Nov 11 2009
Gold: 4,611.00
Mar 25 2012 05:19am
Quote (AsDrake @ Mar 25 2012 12:17pm)
testa, det kan ju inte mer än gå åt helvette


:thumbsup:
Member
Posts: 73,190
Joined: Jun 12 2007
Gold: 4.53
Trader: Trusted
Mar 25 2012 05:53am
ofta det är våffeldagen idag? :O
Go Back To Svenska Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll