d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Någon Som Spelar Hockey Här? > ~~
1236Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 30.10
Dec 28 2011 06:33pm
behöver ta reda på vilka butiker som säljer vettiga skridskor till vettiga priser

vet ungefär vad jag ska skaffa bara jag får reda på butikerna :<

+ har någon koll på om mellandagsrean brukar spela roll? eller om man bara köper w/e

This post was edited by dej on Dec 28 2011 06:33pm
Member
Gold: 1,531.37
Dec 28 2011 06:33pm
Stadium osv? D:
Member
Gold: 3.90
Dec 28 2011 06:34pm
Kan väll inte göra någon STOR skillnad på vilka skridskor man har väll?
Member
Dec 28 2011 06:40pm
Quote (Makta @ Dec 29 2011 01:34am)
Kan väll inte göra någon STOR skillnad på vilka skridskor man har väll?

mest personlig preferens. pris etc spelar ju roll (t.ex. graff är ju lyxgriller som håller i hur många år som helst)

det är väl som skor. de ska kännas bra, resten är typ same shit different name

beroende på prisklass så funkar ju saker olika, är ju mkt skydd och skit inbyggt nu för tiden

Quote (SCXiao @ Dec 29 2011 01:33am)
Stadium osv? D:

ja antagligen, men tänkte beställa online antagligen (provar ju irl, säger "nja tror jag ska fundera lite till) springer hem och köper dom på nätet
Member
Gold: 8,806.69
Dec 28 2011 06:41pm
Bor du i Stockholm så kolla Eaglesports i Arninge, annars så brukar Stadium, Intersport och Team Sportia vara väldigt välsorterade..

Ta inte några skitskridskor för 400kr.. Kör på ett par CCM/Bauer/Reebok - de är de bästa :)

Finns även i många prisklasser, allt från tusenlappen till 5000-6000.. Traska in i närmsta sportbutik så får du nog hjälp, även om dom inte kan så jättemycket så kan dom förhoppningsvis mer än vad du kan och kan hjälpa dig :P
Member
Dec 28 2011 06:47pm
Quote (PhearCIII @ Dec 29 2011 01:41am)
Bor du i Stockholm så kolla Eaglesports i Arninge, annars så brukar Stadium, Intersport och Team Sportia vara väldigt välsorterade..

Ta inte några skitskridskor för 400kr.. Kör på ett par CCM/Bauer/Reebok - de är de bästa :)

Finns även i många prisklasser, allt från tusenlappen till 5000-6000.. Traska in i närmsta sportbutik så får du nog hjälp, även om dom inte kan så jättemycket så kan dom förhoppningsvis mer än vad du kan och kan hjälpa dig :P

har hockeyforumet här som brukar hjälpa folk att välja vad de ska köpa

tänkte köpa ett par för ~1500 (förhoppningsvis billigare p.g.a. rea)

handskar och klubba spelar ju iungen större roll när man är galet kass men vill ge det hela en chans xd

Member
Gold: 26,189.00
Dec 28 2011 06:49pm
Eaglesports, Stadium eller Team Sportia skulle jag säga.

Sen är det väl dom större märkena som gäller. CCM/Bauer/Reebok/Graf/Easton

För 2-3 tusen får du rätt fina skridskor, de upp emot 4-6 tusen är hårdare och inte allt för bra för någon som "inte kan åka skridskor" (antar att du inte spelat)
Member
Dec 28 2011 06:50pm
Quote (dej @ Dec 29 2011 01:47am)
har hockeyforumet här som brukar hjälpa folk att välja vad de ska köpa

tänkte köpa ett par för ~1500 (förhoppningsvis billigare p.g.a. rea)

handskar och klubba spelar ju iungen större roll när man är galet kass men vill ge det hela en chans xd

Skulle ha kört på dessa;

http://www.stadium.se/sport/lagsport/hockeyutrustning/110473/reebok-4-k-skate-sr

Haft liknande par, riktigt sköna, går att pumpa in luft vid fotknölarna på sidorna (gröna knappen) så att man inte får skavsår på de, blir inget glapp alls :)

Faktiskt bättre om du köper i butik (såg ovan att du tänkt beställa på nätet) - då kan de erbjuda slipning utav skridskor samt värma de i ugn så att du kan ta på dig de direkt när de är varma så att de formar sig efter din fot så att du slipper skavsår ;)

Och nja, klubba spelar väl inte så stor roll om man inte tänkt lira seriöst, ta inte en juniorklubba bara :P

Korphockey på G eller? ;)
Member
Dec 28 2011 06:54pm
Quote (PhearCIII @ Dec 29 2011 01:50am)
Skulle ha kört på dessa;

http://www.stadium.se/sport/lagsport/hockeyutrustning/110473/reebok-4-k-skate-sr

Haft liknande par, riktigt sköna, går att pumpa in luft vid fotknölarna på sidorna (gröna knappen) så att man inte får skavsår på de, blir inget glapp alls :)

Faktiskt bättre om du köper i butik (såg ovan att du tänkt beställa på nätet) - då kan de erbjuda slipning utav skridskor samt värma de i ugn så att du kan ta på dig de direkt när de är varma så att de formar sig efter din fot så att du slipper skavsår ;)

Och nja, klubba spelar väl inte så stor roll om man inte tänkt lira seriöst, ta inte en juniorklubba bara :P

Korphockey på G eller? ;)

något sånt, jag är ju 21 så blir ju inget juniorbullshit

tänkte börja lira lite på skoj med polarn. kanske värt att köpa i butik ändå trots allt, tänkte självklart prova dm irl först. får se hur mkt billigare de är på nätet

fixar de sånt i vanliga butiker också? oO

jag har ju aldrig egentligen lirat hockey så blir väl lite gearjunkie innan man lär sig, åkt griller som barn dock ^^

lär ju köra något halvbra.

handskar/hjälm spelar ingen roll? det som är skönt typ, vettig hjälm som är godkänd borde väl funka
Member
Dec 28 2011 06:59pm
Quote (dej @ Dec 29 2011 01:54am)
något sånt, jag är ju 21 så blir ju inget juniorbullshit

tänkte börja lira lite på skoj med polarn. kanske värt att köpa i butik ändå trots allt, tänkte självklart prova dm irl först. får se hur mkt billigare de är på nätet

fixar de sånt i vanliga butiker också? oO

jag har ju aldrig egentligen lirat hockey så blir väl lite gearjunkie innan man lär sig, åkt griller som barn dock ^^

lär ju köra något halvbra.

handskar/hjälm spelar ingen roll? det som är skönt typ, vettig hjälm som är godkänd borde väl funka

Yes, bra service :D

Klart de spelar roll, rätt storlek på handskarna, annars blir det mindre skönt, samma med hjälm :p

Tror den hjälmen jag hade heter Reebok 6K, riktigt bra kvalité på den.. Handskar spelar väl märke egentligen ingen roll, ta några som känns bekväma med vettigt grepp och inte alltför dåligt skydd

Skulle även satsat på benskydd och armbågar, det gör riktigt ont och smälla i de i isen, några hundralappar för det är skönare än gips i 4 veckor :)

Och som sagt, köp inte en juniorklubba.. De mäts väl i längd och flex, runt 50-75 flex brukar vara för barn, är du av större storleken och stark så satsa på nåt från 85-105 så bör du inte knäcka den det första du gör.. Köp även grepptejp för skaftet och vafan tejpen för bladet nu än heter
Go Back To Svenska Topic List
1236Next
Add Reply New Topic New Poll