Quote (tOFFELiKastrullen @ 28 Aug 2011 19:13)
Fixa en quadcore istället, förstår mig inte på gamingdatorer med mer än det, spel är inte processorkrävande. Dessutom är i5 2500k mycket mer än kraftfull nog, speciellt klockad, beast.
4 gb ram är allt du behöver, men det skadar inte med mer. Dessutom är RAM billigt.
Fixa till en SSD för OS och program för att boota och ladda upp saker mycket snabbare.
Men ja, den var nog prisvärd, skulle dock inte köpa den.
EDIT: Lägg fan på en femhundring för denna, om du inte orkar plocka ihop en dator själv
http://www.greattech.se/product.html/gamer-extreme-hd6950?category%5Fid=267Tack för tipset. Jga har mejlat affären i fråga lite random skitsnack angående komponenter. Jag hade lite problem med att pinpointa grafikkortet på någon prsjämförelsesida.
Annars tack och ja jag ska överväga att slänga in 500 SEK extra för i5 rather than Hexa Core AMD:)
Quote (Vigge @ 28 Aug 2011 19:13)
Goddag, den där lär kunna köra SC2 på högsta utan några problem. Det du kan göra för att kolla om den är prisvärd är att kolla vad priset blir i separata delar och jämföra på olika hemsidor (Komplett.se är riktigt snabba och billiga)
Allrighty. Jo jag har kollat upp det jag hittade och kan väll inte klaga på priset:p