Jag har bestämt mig för att inte köpa Dota2.
Försökte få tillbaka mitt steam konto. Minns e-mail samt kontonamn, men inte lösenord ( inte varit inloggad på minst 5 år ). Tänkte att men då kan jag väl endå göra en account recovery och få tillbaka mitt pw. Skickar in recovery och får epost med en kod. Klistrar in koden och då frågar den mig om svaret till min secret question. Men det minns jag ju fan inte heller. Var typ 9 när jag gjorde kontot, om inte yngre, och skrev antaglen ballepungskolan prutt eller nått.
Jag bestämde mig då för att skicka in en support ticket till valve och kanske få tillbaka kontot utan secret question, om jag på något vis kan validera att jag faktist är ägaren till kontot. Men för att skicka in en support ticket behöver man en cd-key på cs kontot man reggade steam med. Men den cdkeyn kommer jag obviously inte åt om jag inte kommer in på kontot. Och fodralet har jag inte kvar sedan 4 år tillbaka. Tänkte att cd-keyn kan jag endå få tag på via mitt steam-konto.
Så det sket sig.
Då tänkte jag att det enda logiska var att regga ett nytt konto. Sagt och gjort, klickar mig vidare till registrerings formuläret i steam och skriver in önskat accname+pass och klickar next.
Vips så stängs steam ner. Då tänkte jag att ok, det gick fort. Kan jag logga in nu?.. Testar... Nej...
Klickar mig in på steams hemsida och försöker regga mig där istället. Namnet visar sig vara ledigt, så jag skriver in allt som behövs och klickar registrera. Men nått går snett och jag får upp ett meddelande att jag inte kan bli registrerad nu och får försöka igen senare.
Då testade jag igen, och då stod det att namnet var upptaget.
Testar att logga in men det fungerar ej.
Då klickade jag på account recovery igen och skrev in det som behövdes. Fick mail till emailen jag försökte regga tidigare där det står en kod. Klickar mig vidare igen och då ber den mig om svaret på en hemlig fråga som jag INTE skrev in. Den jag valde var vart jag var född, men denna bad mig om namnet på mitt första husdjur.... Fail.
Testar att skicka in en allmän support ticket och fråga om det är nått fel på deras registrerings system idag. Skriver lite om vad jag råkat ut för och klickar send. Får genast tillbaka ett meddelande där det står att man måste vara en registrerad medlem för att skicka support ticket...
/ Rant.
Tl;dr: Regga konton är en konst.