Vet att jag borde ringa till dem direkt för att ta det med Telia, men det är söndag så det är stängt. Någon annan som har Telia-abbonemang och vet vad fan det är frågan om?
fick min första faktura här nu för min nya telefon, SGS II med Telia Max 25. Pris: 298kr per månad enl. Telia och då får jag spotify i 6 första månaderna utan extra kostnad samt telia navigator i 12månader. Ska fortsätta med Spotify premium efter första 6 månader men inte med navigatorn. Så 18 månader kommer jag hamna på +99kr per månad dvs 397kr.
På min faktura har jag fått följande inbetalningskrav: 714sek och 42öre.
Posterna är såhär:
Avvgift Telia Mobil Max 25 Surf: 98,00
Förhöjd avgift under bindningstid: 200,00
Avgift Telia Navigator 12 mån: 59,00
Fast avgift telia spotify Premium: 99,00
Jag blir förvånad att jag alltså ska betala för spotify och telia navigator, fast är detta någon form av engångsavgift?!
Men vad som värre är, att till höger om denna stapel står en annan post
"Kr inkl moms"
99 -> 153,54
200 -> 313,34
59 -> 92,44
99 -> 155,10
Total summa 073-0383xxx

714,42
vad fan, allvarligt? menar telia att alla deras priser de har är exkl moms? Ingenstans finner jag detta skrivet på hemsidan eller i butikerna... har jag missat det?! Ingen har i alla fall sagt något. Och det kan bara inte vara rimligt... Fast avgift telia spotify premium, 155,10kr?! Jag kan ju köpa spotify direkt från spotify.com för 99kr och använda till min mobil... Dessutom skulle det ju vara gratis i 6 månader...
Ska ringa till dem och ta dem i örat, inte fan tänker jag betala dessa priser när jag klart fått besked om andra saker.
Någon som har Telia max 25 abbonemang eller annat abbonemang som är relevant och vet ifall det är som så att de alltid exkluderar momsen i priser, eller har det blivit något fel? eller har de jävlarna t.o.m. blåst mig?