d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > En Dinosaurie Viker Ner Sig - "mobila Valar" > Oh Shi Not This Thread Again - Mobilköp
1239Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 457,914.30
Jul 5 2011 05:49am
Så nu när jag fått diverse skatteåterbäringar och semesterersättningar för mitt hårda (lol) slit i landet "som gud glömde" i väst, och ett relativt välbetalt sommarkneg så är det dags...
Jag viker mig åt massorna och säger farväl till t9 och knappsatser a la 00-tal!

(min nuvarande lur)

Jag tänkte att jag gör en tråd här för o se vad ni tycker att jag ska köpa och vad jag borde köpa till med mina behov, t.ex. batteritid / extra minne?

Vad jag vill ha ut av min nya telefon:
Det ska vara en smartphone.
Jag nyttar spotify premium för tillfället, viktigt att den är kompatibel förstås (är alla sphones de?)
Jag kommer säkert läsa flashback, tidningar både engelska och svenska, och facebook säkerligen om än jag inte är en superfb-nörd.
vill kunna maila/kolla mail.
Stabilitet - kraschar den så aggrar jag
Vill ha så stor skärm som möjligt
Snygg design (smaksak så det är rätt irrelevant?)
Internet ska vara optimerat och gå fort, hatar o vänta.
Vill ha "tillräckligt" minne för att dra in en o annan 500-meg film/serie. och gärna musik på telefonen med i überkvalité.
OKEJ/bra hörlurar med OK bas - kan lägga lite extra men inget överdrivet.
Enkel att använda

Det jag inte bryr mig om:
Spel - spelar inte spel på mobiler

ska käka kommer in med mer
Member
Gold: 8,806.69
Jul 5 2011 05:56am
Av vad du beskriver så skulle en iPhone 4 32GB passa bra för dig.. Förutom att batteritiden faktiskt suger då :)
Member
Gold: 0.00
Jul 5 2011 06:00am
Galaxy S2 >

Member
Gold: 3,086.76
Jul 5 2011 06:05am
Quote (vandalen @ 5 Jul 2011 14:00)
Galaxy S2 >

http://www.youtube.com/watch?v=gAuNsHPnK3I

galaxy s2 eller iphone 4
Member
Gold: 30.10
Jul 5 2011 06:05am
Quote (PhearCIII @ Jul 5 2011 12:56pm)
Av vad du beskriver så skulle en iPhone 4 32GB passa bra för dig.. Förutom att batteritiden faktiskt suger då :)

htc >

sense funkar finemang för allt det där, kan få upp egna widgets med tidningarna du vill ha, jag har en med the guardian iirc

alla apPPPPppPpPPppPpPpar finns ju till android nu för tiden, typ
Member
Gold: 26,189.00
Jul 5 2011 06:06am
Tycker du ska skaffa en iPhone 4g 32gb som Oliwer så vackert redan har sagt :)

Men batteritiden suger typ i alla sphones?
Member
Jul 5 2011 06:07am
Quote (Yllegarnet @ Jul 5 2011 01:06pm)
Tycker du ska skaffa en iPhone 4g 32gb som Oliwer så vackert redan har sagt :)

Men batteritiden suger typ i alla sphones?

Ja och min blir överhettad ibland, orkar dock inte lämna in den :D
Member
Gold: 84,205.49
Trader: Trusted
Jul 5 2011 06:11am
Quote (SpAz. @ 5 Jul 2011 13:49)
Jag tänkte att jag gör en tråd här för o se vad ni tycker att jag ska köpa och vad jag borde köpa till med mina behov, t.ex. batteritid / extra minne?

Vad jag vill ha ut av min nya telefon:
Det ska vara en smartphone. - Samsung Galaxy S2

Jag nyttar spotify premium för tillfället, viktigt att den är kompatibel förstås (är alla sphones de?)- Flesta smartphones har det idag. Samsung Galaxy S2 har det iaf ;)

Jag kommer säkert läsa flashback, tidningar både engelska och svenska, och facebook säkerligen om än jag inte är en superfb-nörd.
vill kunna maila/kolla mail.
- Samsung Galaxy S2 har möjlighet att kolla mail. Iirc har du väl gmail som jag? med Samsung Galaxy S2 så kopplar du din mail till Social Hub som det kallas och väldigt smidigt då jag använder det via gmail iaf.

Stabilitet - kraschar den så aggrar jag- Nu är de ju så att jag är militär och att ha min Samsung Galaxy S2 i jobbet är väl inte smartaste att använde ute i fält har jag upptäckt ;P Lyckats leka sönder den och måste lämna in den på reparation. Men utöver det har den aldrig krånglat för mig och är ju snabbaste mobilen på marknaden med sin dual core processor så lär du ju inte uppleva lagg eller att den kraschar ;)

Vill ha så stor skärm som möjligt - Samsung Galaxy S2 4,3" räcker det? ^^ Eftersom du nämde att du vill ha tillräckligt med minne för att se en å annan film eller serie kanske så passar 4,3" alldeles ypperligt kan ja lova.

Snygg design (smaksak så det är rätt irrelevant?) - Samsung Galaxy S2 . Gillade SGS 1ans design bättre än sgs 2an men 2ans är inte helt fel den heller. Men här är de ju en smaksak vad man tycker är snyggt och inte.

Internet ska vara optimerat och gå fort, hatar o vänta. - Samsung Galaxy S2 , de här me internet beror väl mest på vad du har för leverantör och inte själva telefonen? Men med en mobil som Samsung Galaxy S2 som har en dual core processor så behöver du inte oroa dig för långsamma utföranden av mobilen ;)

Vill ha "tillräckligt" minne för att dra in en o annan 500-meg film/serie. och gärna musik på telefonen med i überkvalité. - Samsung Galaxy S2 Inbyggt 16GB minne som räcker gott och väl men eftersom man har så stor display och vill se film ibland så har jag köpt till ett 8 GB extra minne till mobilen.

OKEJ/bra hörlurar med OK bas - kan lägga lite extra men inget överdrivet. - Hörlurarna som följer med är relativt bra. Jag har lite för små örongångar så de in-ear lurar som följer med är lite för stor för mig. Men annars vettiga.

Enkel att använda - Det är ju alltid spännande med ny mobil och lite trixxigt i början att lära sig. Speciellt med smartphone om du inte använt dig av det förut. Jag tyckteSamsung Galaxy S2 var enkel att använda iaf.

Det jag inte bryr mig om:
Spel - spelar inte spel på mobiler - Trots du inte bryr dig om att spela spel på mobilen så har ju Samsung Galaxy S2 vissa flashiga spel som klarar HD kvalitet och som också är gratis i vissa fall så får du tråkigt på bussen eller w/e så kan du alltid prova spela något spel ;P

ska käka kommer in med mer

lite mer fakta om Samsung Galaxy S2 utöver eget användande.
Då jag använde mig av sgs 1an så märkte jag att batteritiden skiftade väldigt mkt beroende på vilken update man hade på den för tillfället. Har en polare som är ett mobilfreak och han har själv en sgs 1a och hatar mig för att jag köpte Samsung Galaxy S2 :P Han kmr förhudligen själv köpa den nu till höst har han sagt. Så det här med batteritid och hur snabb mobilen är det går att tweaka med diverse updates man gör på mobilen och appar man laddar hem och olika ROM man lägger in. Jag har väl lite koll på det men fått mkt hjälp av min polare och tack vare det som jag älskar Samsung mobiler mer och mer för varje dag som går för de går att göra så mkt med dem.

Har du andra funderingar Jesper så bara höra av dig.
Puss!

This post was edited by n1ghtm4r3 on Jul 5 2011 06:13am
Member
Jul 5 2011 06:12am
Quote (n1ghtm4r3 @ Jul 5 2011 01:11pm)
lite mer fakta om Samsung Galaxy S2 utöver eget användande.
Då jag använde mig av sgs 1an så märkte jag att batteritiden skiftade väldigt mkt beroende på vilken update man hade på den för tillfället. Har en polare som är ett mobilfreak och han har själv en sgs 1a och hatar mig för att jag köpte Samsung Galaxy S2 :P Han kmr förhudligen själv köpa den nu till höst har han sagt. Så det här med batteritid och hur snabb mobilen är det går att tweaka med diverse updates man gör på mobilen och appar man laddar hem och olika ROM man lägger in. Jag har väl lite koll på det men fått mkt hjälp av min polare och tack vare det som jag älskar Samsung mobiler mer och mer för varje dag som går för de går att göra så mkt med dem.

Har du andra funderingar Jesper så bara höra av dig.
Puss!

Hade själv Samsung förut, dock inte någon Touch-mobil, men deras mobiler har jag alltid varit nöjd med, så skulle säga att Samsung är ett säkert kort :P
Member
Gold: 7,531.00
Jul 5 2011 06:14am
GS2
Go Back To Svenska Topic List
1239Next
Add Reply New Topic New Poll