d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Svensk Invandringspolitik
1239Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 457,914.30
May 19 2011 11:32am
Vet att ämnet är minst sagt "trött", men blev nyfiken för jag ser att det verkar bli vanligare o vanligare att folk beklagar sig över den förda invandringspolitiken i Sverige, speciellt på nätet.

Vad tycker DU egentligen? vad är det som är fel? varför känner du som du gör, motivera!
Och vad ska vi ändra på?

Inga tabun finns skriv exakt vad ni vill :)
Member
Gold: 2,443.00
May 19 2011 11:35am
Tycker att vi inte ska stänga folk ute men samt inte vara det land i EU som tar in lika mycket som Norge/Finland/Danmark tillsammans. Vi har ingen bra ekonomi, vi har många arbetslösa, vi behöver inte fler arbetslösa. Vi kan inte ta hand om alla andra när vi inte kan ta hand om oss själva. Alla våra statliga företag blir sålda till utlandet för Fredrik är homo, så inom några år kommer vi säkert ha det ännu sämre med jobb när våra bilfabriker skeppas till Kina. Jag är inte för SD men att föra lite mer strikta regler för vem som får komma in är att föredra.
Member
May 19 2011 11:49am
Quote (umade @ 19 May 2011 19:35)
Tycker att vi inte ska stänga folk ute men samt inte vara det land i EU som tar in lika mycket som Norge/Finland/Danmark tillsammans. Vi har ingen bra ekonomi, vi har många arbetslösa, vi behöver inte fler arbetslösa. Vi kan inte ta hand om alla andra när vi inte kan ta hand om oss själva. Alla våra statliga företag blir sålda till utlandet för Fredrik är homo, så inom några år kommer vi säkert ha det ännu sämre med jobb när våra bilfabriker skeppas till Kina. Jag är inte för SD men att föra lite mer strikta regler för vem som får komma in är att föredra.

Vissa hävdar ju tvärsom att vi har en bra ekonomi. Jag är väl tudelad, visst verkar den stabil men arbetslösheten är fortfarande hög framförallt bland ungdommar. Men att vi inte kan ta hand om andra för att vi inte ens kan ta hand om oss själva det e ju skitsnack imo. Titta runt dig, vilka är det som vi inte kan ta hand om? och på vilket sätt skulle det bero på invandring isf... Visst kan skolan på många ställen ses som eftersatt men det beror väl inte på ökade utgifter för invandring? Och en invandrare tar inte ett jobb. Antalet jobb är inte statiskt, utan det ökar efter behov. Mer invånare betyder inte mindre jobb nödvändigtvis.

Att våra företag flyttar utomlands är väl inte direkt regeringens fel... Det är så marknaden ser ut och det är på både gott och ont, men framförallt är det verkligheten vi tvingas acceptera. Företagarna vore dumma ifall dom inte lägger produktionen där den är lönsamm. Att ha kvar den i Sverige innebär konkurs. Vi tar för mycket betalt för att göra jobbet som någon annan klarar av att göra billigare, pretty simple. Vi får hitta annat att konkurrerra med, annars har vi inte rätt till den lön vi kräver tycker jag.

Vad menar du med strikta regler för vem som får komma in, konkret? :)

Quote (Chefen @ 19 May 2011 19:38)
anledningen till att jag är med på den här listan är att jag ifrågasatte honom om dom här kommentarerna

nu kommer jag få höra ''NEJ OFC INTE!!!!!!!! HATAT DIG I 1000 ÅR'' etc etc etc blabla tugg tugg whatever...

men tycker man att bilar för flera flera hundratusen är ''bonnigt'' aa då är jag fan en bonde

och du spaz förklara gärna lite mer hur jag ser ut :) dra in vikten/längd/hudfärg etc etc,.. skulle vara kul att se hur de blir
http://i55.tinypic.com/xdxb13.jpg

duuude, jag har inget internetkrig mot dig om du tror det^^

This post was edited by SpAz. on May 19 2011 11:52am
Member
Gold: 0.01
May 19 2011 11:51am
Quote (PhearCIII @ 26 Jan 2011 19:57)
De vita i Sverige, har tvingats utstå:

- Fula, motbjudande, lågpresterande och våldsamma chokladbruna aphybrider i hela samhället.
- Högljudda och våldsamma svartingar på våra sjukhus
- Svensk militär som försvara blattar i deras hemländer istället för att försvara svenskar mot blatteinvasionen
- Nattklubbar som är fyllda med blattar och negrer.
- "Flyktingar" som semstrar i sina "krigsdrabbade hemländer".
- Blatteföräldrar som stormar fotbollsplaner och misshandlar de spelande ungdomarna
- Negerboll och Negerkvarter blir Chokladboll och Chokladkvarter (kom inte ihåg vad det bytte till)
- "Flyktingar" med HD-TV och PS3
- Ingen HIV-kontroll av i...nvällande svartingar
- Gratis körkort till vissa svartingar
- "Balkonghoppning"/Hedersmord
- Ingen skolavslutning i skolan pga "kränkning"/svartingar
- TBC sprids på dagis
- BIO går inte längre att besöka pga svartingarnas tjattrande och popcorn-kastande

nått sånt? :unsure:
Member
May 19 2011 11:53am
Quote (Chefen @ 19 May 2011 19:51)
nått sånt?  :unsure:

not sure if serious

btw här har du min photobucket om du orkar leta, lär ha ett tiotal bilder där inne
http://s196.photobucket.com/albums/aa306/Spazy_/

ifall du vill posta mer bilder på mig dvs :D

nu ska jag dra o spela sällskapsspel
haj
Member
Gold: 2,443.00
May 19 2011 12:12pm
Quote (SpAz. @ May 19 2011 07:49pm)
Vissa hävdar ju tvärsom att vi har en bra ekonomi. Jag är väl tudelad, visst verkar den stabil men arbetslösheten är fortfarande hög framförallt bland ungdommar. Men att vi inte kan ta hand om andra för att vi inte ens kan ta hand om oss själva det e ju skitsnack imo. Titta runt dig, vilka är det som vi inte kan ta hand om? och på vilket sätt skulle det bero på invandring isf... Visst kan skolan på många ställen ses som eftersatt men det beror väl inte på ökade utgifter för invandring? Och en invandrare tar inte ett jobb. Antalet jobb är inte statiskt, utan det ökar efter behov. Mer invånare betyder inte mindre jobb nödvändigtvis.

Att våra företag flyttar utomlands är väl inte direkt regeringens fel... Det är så marknaden ser ut och det är på både gott och ont, men framförallt är det verkligheten vi tvingas acceptera. Företagarna vore dumma ifall dom inte lägger produktionen där den är lönsamm. Att ha kvar den i Sverige innebär konkurs. Vi tar för mycket betalt för att göra jobbet som någon annan klarar av att göra billigare, pretty simple. Vi får hitta annat att konkurrerra med, annars har vi inte rätt till den lön vi kräver tycker jag.

Vad menar du med strikta regler för vem som får komma in, konkret? :)

duuude, jag har inget internetkrig mot dig om du tror det^^

Förstår inte hur vi kan ha en bra ekonomi när vi inte lyckas behålla företag här och betala bra lön. Nu har jag inga källor och vi pratar ju bara lite casual men det känns som att våra lärare är underbetalda. Om vi tittar på Norge så har dom en säkert 50 gånger bättre statsekonomi än vad vi har, med all deras olja och naturkällor. Vi har ingenting som står ut. Ingenting vi alltid kan förlita på oss. Jag har massor med invandrarkompis, tror nog att det är 50/50 där faktiskt, men ju fler vi tar in ju mindre jobb blir det. Med strikta regler menar jag att folk självfallet ska få komma hit om dom måste, men att dom måste hit förstår jag inte. Visst, en som har hela sin släkt här och tvingas lämna sitt land pga diverse orsaker, det förstår jag. Att dennes familj är stabil och någon av dom har jobb, ännu bättre. Men för att komma hit så finns det så många andra möjligheter på vägen. Har för mig att alla länder i EU ska ha någorlunda lik invandringspolitik så inte alla söker sig till ett land, men det känns lite som att vi tar in folk som inte har vårt land som enda utväg. Vad som en gång var flyktingar börjar bli folk som fått höra att man kan leva på staten här och jobba svart vid sidan om.
Member
Gold: 2,064.62
May 19 2011 12:29pm
Ut med alla invandr..... nvm :run:

Skämt åsido tycker jag att man bör stänga portarna för flyktingar i åtminstone ett par år.
Member
Gold: 13.37
May 19 2011 12:35pm
Quote (umade @ 19 May 2011 19:12)
Förstår inte hur vi kan ha en bra ekonomi när vi inte lyckas behålla företag här och betala bra lön. Nu har jag inga källor och vi pratar ju bara lite casual men det känns som att våra lärare är underbetalda. Om vi tittar på Norge så har dom en säkert 50 gånger bättre statsekonomi än vad vi har, med all deras olja och naturkällor. Vi har ingenting som står ut. Ingenting vi alltid kan förlita på oss. Jag har massor med invandrarkompis, tror nog att det är 50/50 där faktiskt, men ju fler vi tar in ju mindre jobb blir det. Med strikta regler menar jag att folk självfallet ska få komma hit om dom måste, men att dom måste hit förstår jag inte. Visst, en som har hela sin släkt här och tvingas lämna sitt land pga diverse orsaker, det förstår jag. Att dennes familj är stabil och någon av dom har jobb, ännu bättre. Men för att komma hit så finns det så många andra möjligheter på vägen. Har för mig att alla länder i EU ska ha någorlunda lik invandringspolitik så inte alla söker sig till ett land, men det känns lite som att vi tar in folk som inte har vårt land som enda utväg. Vad som en gång var flyktingar börjar bli folk som fått höra att man kan leva på staten här och jobba svart vid sidan om.

Fun fact:
Våra skogar pungar ut mer pengar än Norges olja
Member
Gold: 26,189.00
May 19 2011 12:38pm
Quote (tOFFELiKastrullen @ 19 May 2011 20:35)
Fun fact:

Källa på det tack
Member
Gold: 3,086.76
May 19 2011 12:40pm
Quote (tOFFELiKastrullen @ 19 May 2011 20:35)
Fun fact:

det där har jag svårt att tro.

norges oljefond är 1xxx eller 2xxx miljarder

Men visst vi har STORA naturtillgångar...skog,malm

This post was edited by K1NGEN on May 19 2011 12:41pm
Go Back To Svenska Topic List
1239Next
Add Reply New Topic New Poll