Quote (umade @ 19 May 2011 19:35)
Tycker att vi inte ska stänga folk ute men samt inte vara det land i EU som tar in lika mycket som Norge/Finland/Danmark tillsammans. Vi har ingen bra ekonomi, vi har många arbetslösa, vi behöver inte fler arbetslösa. Vi kan inte ta hand om alla andra när vi inte kan ta hand om oss själva. Alla våra statliga företag blir sålda till utlandet för Fredrik är homo, så inom några år kommer vi säkert ha det ännu sämre med jobb när våra bilfabriker skeppas till Kina. Jag är inte för SD men att föra lite mer strikta regler för vem som får komma in är att föredra.
Vissa hävdar ju tvärsom att vi har en bra ekonomi. Jag är väl tudelad, visst verkar den stabil men arbetslösheten är fortfarande hög framförallt bland ungdommar. Men att vi inte kan ta hand om andra för att vi inte ens kan ta hand om oss själva det e ju skitsnack imo. Titta runt dig, vilka är det som vi inte kan ta hand om? och på vilket sätt skulle det bero på invandring isf... Visst kan skolan på många ställen ses som eftersatt men det beror väl inte på ökade utgifter för invandring? Och en invandrare tar inte ett jobb. Antalet jobb är inte statiskt, utan det ökar efter behov. Mer invånare betyder inte mindre jobb nödvändigtvis.
Att våra företag flyttar utomlands är väl inte direkt regeringens fel... Det är så marknaden ser ut och det är på både gott och ont, men framförallt är det verkligheten vi tvingas acceptera. Företagarna vore dumma ifall dom inte lägger produktionen där den är lönsamm. Att ha kvar den i Sverige innebär konkurs. Vi tar för mycket betalt för att göra jobbet som någon annan klarar av att göra billigare, pretty simple. Vi får hitta annat att konkurrerra med, annars har vi inte rätt till den lön vi kräver tycker jag.
Vad menar du med strikta regler för vem som får komma in, konkret?

Quote (Chefen @ 19 May 2011 19:38)
anledningen till att jag är med på den här listan är att jag ifrågasatte honom om dom här kommentarerna
nu kommer jag få höra ''NEJ OFC INTE!!!!!!!! HATAT DIG I 1000 ÅR'' etc etc etc blabla tugg tugg whatever...
men tycker man att bilar för flera flera hundratusen är ''bonnigt'' aa då är jag fan en bonde
och du
spaz förklara gärna lite mer hur jag ser ut

dra in vikten/längd/hudfärg etc etc,.. skulle vara kul att se hur de blir
http://i55.tinypic.com/xdxb13.jpg
duuude, jag har inget internetkrig mot dig om du tror det^^
This post was edited by SpAz. on May 19 2011 11:52am