d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > == League Of Legends ==
1231131Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,069.00
Apr 18 2010 02:17pm

== League of Legends ==

League of Legends (LoL) är ett spel delvis skapat av samma skapare som DotA.
Och fungerar ungefär på samma sätt som dem andra spelen HoN/DotA/Demigod osv.
Här är den officiella europeiska hemsidan med forum: http://www.lol-europe.com/
En fördel med LoL jämfört med de andra spelen är att LoL är helt gratis att ladda ner och spela.

==== Information om spelet ====
(Mestadels för dem som ej testat spelet)

Om spelet: League of Legends fungerar på liknande sätt som dem andra spelen som sagt. De finns såklart skillnader dock,
i LoL har du en "Summoner" (ditt account) som levlar upp ju mer du spelar, där du får exp (experience) och ip (influence points).
Spellsen fungerar på lite olika sätt, du har något som kallas runor, och masteries osv.

Account/Summoner: På din egna Summoner sida/profil, så finns information om din summoner och mycket annat.
Det står hur många matcher du har vunnit, förlorat och lämnat. De står även statsen i dina senast spelade matcher och statsen för de
heroes du har spelat med allra mest. Där finns även din Runbok, där du kan se dina runor och sätta in runor i din runbok.
Du kan kolla vilka hjältar som finns överhuvudtaget, vilka hjältar som är tillgängliga just nu, vilka hjältar du själv äger.
Du kan även se och re-skilla dina masteries där, med mera.

Heroes: I LoL så är alla hjältarna inte "tillgängliga" hela tiden, utan det finns vissa hjältar upplåsta varje vecka, som byts ut varje Torsdag.
I LoL kan man även ha 2 likadana hjältar i samma game, en på vardera lag.

Exp och IP: För varje match du kör (även fast du vinner eller förlorar, dock ej om du leavar) får du exp (experience) och ip (influence points).
När du har fått nog mycket exp så går du upp en level med sin summoner. Med IP så kan du köpa hjältar som är låsta, och även något som kallas "runor".

Masteries: Varje gång du levlar med din Summoner får du också en ny "Mastery point", och ibland dina Masteries finns de tre "skill-träd", Offense, Defense, Utility.
Och du kan lägga ut dina masteries points i valfritt skill-träd. (Du kan också re-skilla dessa mastery points när du vill).

Runor: Med Runor kan du göra din hero bättre på olika sätt, du köper runor och sätter dem i din "Runbok" och de ger din hero små bonusar
när du är ingame och spelar. Runor finns i "tier 1,2 och 3". Runor är väldigt dyra och kan kosta mer än vad en hel hero kostar, därför bör du vara säker på
att du köper dem runorna som är mest prisvärda och som du behöver.

Spells: Alla heroes får också två stycken "gratis spells" (förutom spellsen/abilitysen som heron har) varje game, som du väljer innan gamet startar.
Dessa extra spells kostar inget att använda som vanliga abillitys gör, men då har dem istället väldigt lång cooldown (de flesta av dem).
I början har din summoner endast tillgång till några av spellsen, men ju mer du levlar upp så får du tillgång till fler spells.

Combat Points: Combats Points kan du endast få genom att köpa för riktiga pengar. För Combat Points kan du köpa heroes,
"Boosts" som ger dig mer exp eller IP i ett visst antal dagar. Skins till heroes kan du endast köpa med Combat Points.

Game modes: Det finns 4 olika sorters "Game Modes" i League of Legends.

Tutorial: Detta är en guide av hur spelet funkar, du börjar som en hero som kallas Ashe.
Du får lära dig några utav spelets "basic stuff", hur det mesta funkar med andra ord.

Practice: Practice funkar som vanliga games med några få skillnader. I practice mode så
räknas inte statsen när du spelar, alltså om du vinner eller förlorar registreras ej det på ditt account, inte heller om du leavar!
Men du får inte heller nå exp eller ip av att spela practice. Man kan även köra med eller mot bots om man har lust, och
du kan spela 1v1, 2v2, 3v3, 4v4 eller 5v5.

Normal Game: Detta är helt normala games, du kan välja bland 2 olika maps, 3v3 eller 5v5.
Här får du alltid exp och IP när du spelar förutom när du leavar. Dina stats under gamet och om du vann eller förlorade
registreas på ditt account och du kan se dessa på sin Summoners profil.

Arranged Team: Detta funkar likadant som Normal Game bara att här kan du
invita dina kompisar eller andra personer att spela med dig i samma game.

Och för er som redan spelar:

Här är en Lista på LoL-spelare i Svenska forumet:

Litttle_Brother
Nickeee
Yllegarnet
DoOmY

Inte så lång just nu men vi hoppas den blir längre ;)
Alla ni som spelar LoL och inte är med på listan kan pm:a mig Litttle_Brother,
eller bara posta hära så sätter jag in dig i listan.

För er som redan spelar kan ju posta era favorit heroes, eller builds, eller print screens på nån match ni har spelat.
Vi kan även posta här i topicen och planera matcher tillsammans.
Och håll er on-topic är ni snälla, inget onödigt spamm :)

Member
Gold: 1,119.20
Apr 18 2010 02:18pm
First!

Edit: Hhehehe. Jag och Robin samt DoOmY brukar sitta i vent när vi spelar etc, om ni vill joina oss nån gång så pma mig/robin så får ni vent info :D

This post was edited by Nickeee on Apr 18 2010 02:20pm
Member
Apr 18 2010 02:18pm
Jag körde en match med Nicke för nån dag sedan, kolla mina style stats :D
Stolt man :) Gick bra den matchen, det var en jämn match men tror vi förlorade till slut iaf :P

Edit, PS: Statsen står uppe i högra hörnet.

This post was edited by Litttle_Brother on Apr 18 2010 02:20pm
Member
Gold: 1,029.08
Apr 18 2010 02:20pm
ni som spelat det, om man jämför med d2, hur roligt e det på en skala?

kanske skulle va kul o spela lite rpg igen
Member
Gold: 1,119.20
Apr 18 2010 02:22pm
Quote (BraSma @ 18 Apr 2010 22:20)

Jag har i princip aldrig gillat spel såsom DotA/HoN etc, men då fick robin mig och börja med det och jag tycker det är väldigt kul. speciellt när man spelar med vänner :D

Quote (doykaaaaaa @ 18 Apr 2010 22:29)
"Leavar" :rofl:

och " (förutom spellsen/abilitysen som heron har) "

This post was edited by Nickeee on Apr 18 2010 02:30pm
Member
Apr 18 2010 02:25pm
Quote (BraSma @ 18 Apr 2010 22:20)

Jag tycker det är väldigt roligt, men vet ej vad man ska räkna det som, om det räknas som rpg eller ej vet jag inte :P

Men som sagt det är gratis och vi är fler som spelar det, så varför inte testa? :thumbsup:

Quote (Nickeee @ 18 Apr 2010 22:22)
Jag har i princip aldrig gillat spel såsom DotA/HoN etc, men då fick robin mig och börja med det och jag tycker det är väldigt kul. speciellt när man spelar med vänner :D

this! Vi skulle kunna hjälpa dig i början om du började med det. :)

Quote (SCXiao @ 18 Apr 2010 22:27)
fyi så är HoN fortfarande gratis ;)

Jo jag vet, orkade dock ej nämna det :P , men Dota (Wc3 då) och Demigod är ej gratis! ^^

Quote (doykaaaaaa @ 18 Apr 2010 22:29)

jajajaj häng ej upp dig på små saker, less +1, annars report

This post was edited by Litttle_Brother on Apr 18 2010 02:29pm
Member
Gold: 848.22
Apr 18 2010 02:27pm
fyi så är HoN fortfarande gratis ;)
Banned
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Apr 18 2010 02:29pm
Member
Gold: 7,992.00
Apr 18 2010 02:58pm
vilket LoL spel :D
måste testa :D
Member
Gold: 3,135.90
Apr 18 2010 03:01pm
Udyr är rätt najs ganker, brukar lira Teemo själv. det var dock nån månad sen jag lira aktivt, vi sitter några st på skype konvo och lira 5v5 premades ^^ ganska skoj.
Go Back To Svenska Topic List
1231131Next
Add Reply New Topic New Poll