d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev19899100101102229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 12 2013 04:05pm
Hade inte kunnat lira utan BRM, hade inte orkat variansen.

Sista veckan har jag sprungit bort 20 % av min rulle, med sämre BRM hade jag gulat fullständigt och då hade jag slutat

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 12 2013 04:06pm
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 12 2013 04:08pm
Quote (Malmy @ 12 Apr 2013 23:59)
det är mina bra dagar! :rofl:

Liten BR = mindre vinster, men också säkrare spelande :)


Måste börja så att jag slutar lira för dagen när jag plussat 50$. 50 per dag borde ju räcka iallafall någonlunda långt.. Får se om jag lyckas hålla mig det till när jag börjar lira igen.
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 12 2013 04:12pm
Quote (berhemuli @ 12 Apr 2013 23:08)
Måste börja så att jag slutar lira för dagen när jag plussat 50$. 50 per dag borde ju räcka iallafall någonlunda långt..  Får se om jag lyckas hålla mig det till när jag börjar lira igen.


du måste ju inte sluta när du nått 50$ om du känner att det går bra, det viktiga är väl att ha en undre gräns så att du inte tiltar bort pengar.

edit: NU ska jag fan sova :D

This post was edited by Malmy on Apr 12 2013 04:13pm
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 12 2013 04:19pm
Quote (Malmy @ 13 Apr 2013 00:12)
du måste ju inte sluta när du nått 50$ om du känner att det går bra, det viktiga är väl att ha en undre gräns så att du inte tiltar bort pengar.

edit: NU ska jag fan sova :D


Fast fortsätter jag lira, så kanske plussar jag på 4-500$ den dagen och nästa dag känns dom 50dollarna så fjuttiga att jag jagar nya 4-500$ :D Får testa med att helt enkelt lägga en gräns där jag slutar, t.ex 50$ plus och kolla hur länge jag fixar det. :D
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2013 04:47am
Gjorde ett stronk spel nyss

jag limpar med QQ för mitt bord är ganska agressivt så jag hoppades på att någon LAG skulle beta så jag kunde shova men ingen lycka. alla foldar fram till bb som är en 40 bb warrior han checkar.

Flopp blir Js 7d 3d

han gör ett litet raise.

Här sätter jag honom på knekt och om jag reraise-shovar så representerar jag ett flushdraw vilket han slår så jag trodde han skulle syna, dessutom har jag inte höjt preflop så han borde inte vara rädd för överpar.

Jag shovar, och han synar med Jh 8h B)
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 05:53am
Quote (berhemuli @ 12 Apr 2013 23:19)
Fast fortsätter jag lira, så kanske plussar jag på 4-500$ den dagen och nästa dag känns dom 50dollarna så fjuttiga att jag jagar nya 4-500$ :D  Får testa med att helt enkelt lägga en gräns där jag slutar, t.ex 50$ plus och kolla hur länge jag fixar det. :D


Fast att tjäna 500$ på en dag är ju inget negativt, men du får ha en undre gräns så att du inte kan härja bort mer än XX$ dagen efter ifall du får en knäpp och jagar 500$. Kanske 3x Buy-in på din level av CG eller något liknande. (IMHO)

Quote (Svartermetalisk @ 13 Apr 2013 11:47)
Gjorde ett stronk spel nyss

jag limpar med QQ för mitt bord är ganska agressivt så jag hoppades på att någon LAG skulle beta så jag kunde shova men ingen lycka. alla foldar fram till bb som är en 40 bb warrior han checkar.

Flopp blir Js 7d 3d

han gör ett litet raise.

Här sätter jag honom på knekt och om jag reraise-shovar så representerar jag ett flushdraw vilket han slår så jag trodde han skulle syna, dessutom har jag inte höjt preflop så han borde inte vara rädd för överpar.

Jag shovar, och han synar med Jh 8h B)


STRONK WARRIOR, BEAT CHEST! BRa skit man! riktigt fint spelat :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2013 06:25am
Det är ju riktigt donkeyspel mot en mid / deep stack för dom kommer folda hans hand vilket kostar mig värde eller så synar dom med något som slår mig.

Men jag visste att just den där 40bb tomten kommer trampa rakt in i fällan :)

Jag är plus en varmkorv eller två vilket alltid är fint, blir mer lir ikväll
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 06:29am
Quote (Svartermetalisk @ 13 Apr 2013 13:25)
Det är ju riktigt donkeyspel mot en mid / deep stack för dom kommer folda hans hand vilket kostar mig värde eller så synar dom med något som slår mig.

Men jag visste att just den där 40bb tomten kommer trampa rakt in i fällan :)

Jag är plus en varmkorv eller två vilket alltid är fint, blir mer lir ikväll


den är ju alltid öppen för tolkning :) är det lithels eller är det närproducerat ekologisk 95%+ kötthalts varmkorv? :D
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 13 2013 10:53am
Quote (Malmy @ Apr 13 2013 02:29pm)
den är ju alltid öppen för tolkning :) är det lithels eller är det närproducerat ekologisk 95%+ kötthalts varmkorv? :D


Jadu XD

Nee men +30 spänn so far idag, det är ju kaffepengar men alltid skönt att vara grön.

Någon annan som lirar?

Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 13 2013 10:55am
Quote (Svartermetalisk @ 13 Apr 2013 17:53)
Jadu XD

Nee men +30 spänn so far idag, det är ju kaffepengar men alltid skönt att vara grön.

Någon annan som lirar?


avslutade precis en session CG 0.05/0.10$ är plus 26$ just nu, men ska ta en break nu tänkte jag.
Go Back To Svenska Topic List
Prev19899100101102229Next
Add Reply New Topic New Poll