d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > == League Of Legends ==
Prev19879889899909911131Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Sep 26 2012 07:16am
Quote (Nickeee @ Sep 26 2012 01:54pm)
slutar han spela så decayar han. gg


bara max-elo som räknas nu ju :)
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Sep 26 2012 03:51pm
~~ Veckans Video ~~
Denna video hör nog hemma i ett museum.







(ska argumentera emot jokkmokkarna imorgon, god natt nu)

This post was edited by Litttle_Brother on Sep 26 2012 03:51pm
Member
Posts: 19,639
Joined: Jul 27 2007
Gold: 1,119.20
Sep 27 2012 11:12am
vinna mot han som är högst elo i hela världen, check.
Member
Posts: 10,186
Joined: Feb 11 2010
Gold: Locked
Sep 27 2012 11:25am
Quote (Nickeee @ Sep 27 2012 06:12pm)
vinna mot han som är högst elo i hela världen, check.
http://i.imgur.com/Hvf0U.jpg


gg du är nu bäst i världen eftersom du slog flord
Member
Posts: 19,639
Joined: Jul 27 2007
Gold: 1,119.20
Sep 27 2012 11:46am
Quote (Deadlyy @ 27 Sep 2012 19:25)
gg du är nu bäst i världen eftersom du slog flord


yep, tack
egentligen borde jag ha 3.1k elo, men elo hell -.-''''
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Sep 27 2012 11:48am
fan kom han ifrån? Sist jag kolla så låg dom ett gäng på 2800, det var för någon dag sen bara :S helt piffpoffpaff e han 3000^^
Member
Posts: 10,186
Joined: Feb 11 2010
Gold: Locked
Sep 27 2012 11:48am
Quote (eviilution @ Sep 27 2012 06:48pm)
fan kom han ifrån? Sist jag kolla så låg dom ett gäng på 2800, det var för någon dag sen bara :S helt piffpoffpaff e han 3000^^


det är nickes smurf obv
Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
Sep 28 2012 07:19am
Det är kewl att lira Lol atm, 9 vinster i rad. :)
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Sep 28 2012 10:31am
Quote (Svartermetalisk @ 26 Sep 2012 14:02)
Även om man hamnar med ryssar varje game i skräpelo ska man vinna för att moståndet är så jävla dåligt, förutsatt att man är tillräckligt bra och faktiskt förtjänar en hög elo.


Saken är den att runt 1200-1300 elo är de så jävla stor skillnad på spelarna.

Allt från totala trash spelare till riktigt bra spelare, och de som kör extremt oseriöst till de som kör väldigt (nästan för) seriöst.

Så därför om det är 4 trolls/nabs i ett game (alltså 4/10), och du har 3 av dem på ditt lag och 1 på det andra laget, grattis du har förlorat matchen, men sen nästa match kanske de är tvärtom, du har nu vunnit en match.
Och på så sätt blir man fast i en elo.


LoL är inte som typ, låt oss säga Starcraft, och man kör 1v1 matcher, där man mycket mycket bättre kan se om en spelare är bra, om han vinner mycket eller inte. Eftersom han styr sitt lag helt själv mot en annan spelare.



Quote (Nickeee @ 26 Sep 2012 14:05)
ja, fast då dröjer det inte länge innan nooben droppar för han är för dålig för 1650+
och den " bra " spelaren blir hög elo, om han kan spela.


Ja, men han kan ju fortsätta att bli carried, så han fortfarande vinner lite mer än han förlorar.

Och de andra du pratade om = Se svar ovan.



Quote (dej @ 26 Sep 2012 14:21)
ja nickeeeeeeeeeeee, men tänk om snubben slutar spela vid 1650? när han tar 1650 slutar han och är glad. skryter för alla hur bra han är, dissar alla och säger att han är hög elo

sen spelar han oseriöst och flamar alla normals, lämnar games

känner du igen någon?


detta också.


Quote (dej @ 26 Sep 2012 15:16)
bara max-elo som räknas nu ju :)


detta.

Och stor del av poängen i denna diskussion är att placement matches har ALLDELES för stor betydelse.

Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Sep 28 2012 11:05am
Quote (Litttle_Brother @ 28 Sep 2012 16:31)
Saken är den att runt 1200-1300 elo är de så jävla stor skillnad på spelarna.

Allt från totala trash spelare till riktigt bra spelare, och de som kör extremt oseriöst till de som kör väldigt (nästan för) seriöst.

Så därför om det är 4 trolls/nabs i ett game (alltså 4/10), och du har 3 av dem på ditt lag och 1 på det andra laget, grattis du har förlorat matchen, men sen nästa match kanske de är tvärtom, du har nu vunnit en match.
Och på så sätt blir man fast i en elo.
.


Men det där stämmer inte för fem öre.. Jog tog mig ur det där hur lätt som helst och jag är bara en vanlig lol spelare.
Go Back To Svenska Topic List
Prev19879889899909911131Next
Add Reply New Topic New Poll