d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > == League Of Legends ==
Prev19869879889899901131Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Sep 25 2012 02:22pm
Quote (Nickeee @ Sep 25 2012 09:21pm)
nja har du 400 elo är du mest troligt inte en bra lirare, och har du 2.5k så är du helt klart bättre än många.
men det är inte hela världen


är elo det första man ska fråga om?

de allra flesta har bara pselat sina placement matcher, fått hög elo och sen slutat spela ranked

"very accurate .)"
Member
Posts: 162
Joined: Sep 13 2010
Gold: 0.00
Sep 26 2012 05:40am
Quote (dej @ Sep 25 2012 10:22pm)
är elo det första man ska fråga om?

de allra flesta har bara pselat sina placement matcher, fått hög elo och sen slutat spela ranked

"very accurate .)"


är nog fler som spelar ranked ofta än bara tagit sina placement matcher och dom som gör som du säger har ju VUNNIT sina matcher.
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Sep 26 2012 05:45am
Quote (kaptenen @ Sep 26 2012 12:40pm)
är nog fler som spelar ranked ofta än bara tagit sina placement matcher och dom som gör som du säger har ju VUNNIT sina matcher.


:) spela 10 matcher landa på 1600 elo eller något

spela aldrig ranked igen

"jag är 1600 elo killar :D"
Member
Posts: 162
Joined: Sep 13 2010
Gold: 0.00
Sep 26 2012 05:46am
prövat försöka vinna 10 raka från 1250?
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Sep 26 2012 05:53am
Håller med er båda, men de är som "dej" säger.

De mesta avgörs i början. utgår du från 1200, vinner 10 matcher, gg, du är redan i hög elo.
Däremot så förlorar du dina 10 första matcher, så ligger du nere i elo hell, och har svårt att ta dig upp, gg.
Eller som jag, vinna en, förlora en, vinna en, förlora en, stuck in 1300's ty.

Och därför säger elo inte allt heller, bra exempel:

1 noob (låt oss säga en ny spelare som just blivit 30) som inte är nog bra för att börja spela rankat blir carried 8 matcher, aka 8 vinster och förlorar 2 av sina 10 första games.

1 bra spelare som kört länge och tränat vill ge sin in i ranked och han får dåliga teams 8 matcher även fast han själv spelar bra, aka 8 förluster, och 2 vinster av sina 10 första games.

Detta exempel = Nooben är i hög elo, den bra spelaren ligger i elo hell. Är systemet bra eller dåligt? Jag vet inte, men en sak säger det iaf, man kan INTE säga att solo queue elo betyder allt. Säger sig självt också när man är 1 spelare av 10 i ett game. (2 av 10 om man kör duo que).
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Sep 26 2012 06:02am
Även om man hamnar med ryssar varje game i skräpelo ska man vinna för att moståndet är så jävla dåligt, förutsatt att man är tillräckligt bra och faktiskt förtjänar en hög elo.

Member
Posts: 19,639
Joined: Jul 27 2007
Gold: 1,119.20
Sep 26 2012 06:05am
Quote (Litttle_Brother @ 26 Sep 2012 13:53)
Håller med er båda, men de är som "dej" säger.

De mesta avgörs i början. utgår du från 1200, vinner 10 matcher, gg, du är redan i hög elo.
Däremot så förlorar du dina 10 första matcher, så ligger du nere i elo hell, och har svårt att ta dig upp, gg.
Eller som jag, vinna en, förlora en, vinna en, förlora en, stuck in 1300's ty.

Och därför säger elo inte allt heller, bra exempel:

1 noob (låt oss säga en ny spelare som just blivit 30) som inte är nog bra för att börja spela rankat blir carried 8 matcher, aka 8 vinster och förlorar 2 av sina 10 första games.

1 bra spelare som kört länge och tränat vill ge sin in i ranked och han får dåliga teams 8 matcher även fast han själv spelar bra, aka 8 förluster, och 2 vinster av sina 10 första games.

Detta exempel = Nooben är i hög elo, den bra spelaren ligger i elo hell. Är systemet bra eller dåligt? Jag vet inte, men en sak säger det iaf, man kan INTE säga att solo queue elo betyder allt. Säger sig självt också när man är 1 spelare av 10 i ett game. (2 av 10 om man kör duo que).


ja, fast då dröjer det inte länge innan nooben droppar för han är för dålig för 1650+
och den " bra " spelaren blir hög elo, om han kan spela.

Quote (Svartermetalisk @ 26 Sep 2012 14:02)
Även om man hamnar med ryssar varje game i skräpelo ska man vinna för att moståndet är så jävla dåligt, förutsatt att man är tillräckligt bra och faktiskt förtjänar en hög elo.


true this.

This post was edited by Nickeee on Sep 26 2012 06:07am
Member
Posts: 162
Joined: Sep 13 2010
Gold: 0.00
Sep 26 2012 06:10am
Quote (Nickeee @ Sep 26 2012 02:05pm)
ja, fast då dröjer det inte länge innan nooben droppar för han är för dålig för 1650+
och den " bra " spelaren blir hög elo, om han kan spela..


oddsen är ju på den bra spelarens sida och det överväger tur/otur
Member
Posts: 78,286
Joined: Jun 22 2005
Gold: 30.10
Sep 26 2012 06:21am
Quote (Nickeee @ Sep 26 2012 01:05pm)
ja, fast då dröjer det inte länge innan nooben droppar för han är för dålig för 1650+
och den " bra " spelaren blir hög elo, om han kan spela.



true this.


ja nickeeeeeeeeeeee, men tänk om snubben slutar spela vid 1650? när han tar 1650 slutar han och är glad. skryter för alla hur bra han är, dissar alla och säger att han är hög elo

sen spelar han oseriöst och flamar alla normals, lämnar games

känner du igen någon?

This post was edited by dej on Sep 26 2012 06:26am
Member
Posts: 19,639
Joined: Jul 27 2007
Gold: 1,119.20
Sep 26 2012 06:54am
Quote (dej @ 26 Sep 2012 14:21)
ja nickeeeeeeeeeeee, men tänk om snubben slutar spela vid 1650? när han tar 1650 slutar han och är glad. skryter för alla hur bra han är, dissar alla och säger att han är hög elo

sen spelar han oseriöst och flamar alla normals, lämnar games

känner du igen någon?


slutar han spela så decayar han. gg
Go Back To Svenska Topic List
Prev19869879889899901131Next
Add Reply New Topic New Poll