d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1979899100101820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Aug 22 2011 04:22am
Quote (SyB_BaM @ 22 Aug 2011 12:15)
Bra initiativ! :)


yes!

någon som har tips på BILLIG BRA mat?
älskar t.ex. kyckling och fullkornsris men det är ju jävligt dyrt :\
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Aug 22 2011 04:24am
Quote (Simon @ Aug 22 2011 10:22am)
yes!

någon som har tips på BILLIG BRA mat?
älskar t.ex. kyckling och fullkornsris men det är ju jävligt dyrt :\


Tonfisk på burk, ägg, havregryn, mjölk, kyckling, ris, mackaroner, keso, potatis, fisk, grönsaker.

Bara ät allt! xDDDD
Member
Posts: 6,625
Joined: Feb 7 2006
Gold: 0.00
Aug 22 2011 04:53am
Quote (addesmile @ 22 Aug 2011 10:18)
Drar jag till gymmet proppmätt så spyr efter 1h pass och med tom mage blir jag väldigt yr iaf, har inte riktigt koll i hur man ska göra och vad som är bäst. Men brukar käka cirka 1 -1.5 timme innan gymmet.

efter träning brukar jag äta en banan och sen när jag kommer hem så äter jag ex keso, kvarg, ägg osv


Jag äter 2h innan, då hinner maten "lägga sig" ordentligt och du har riktig ork till det du gör. Man blir varken spyfärdig eller yr och kan prestera bra.

This post was edited by DevilDriver on Aug 22 2011 04:53am
Member
Posts: 23,947
Joined: Jul 15 2008
Gold: 122,361.69
Aug 22 2011 04:55am
Quote (DevilDriver @ Aug 22 2011 11:53am)
Jag äter 2h innan, då hinner maten "lägga sig" ordentligt och du har riktig ork till det du gör. Man blir varken spyfärdig eller yr och kan prestera bra.


.. makes no sense.
man ska äta 1timma innan man trännar och 1 timma efter träningen. bodybuilders äter dock varje timma, men det är då en vana
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Aug 22 2011 06:22am
Käkar en stor frukost->väntar en 15min->cyklar till gymmet->tränar ~1½timme->tar en banan->cyklar hem->Äter kvarg+banan.
Funkar bra för mig, visst ibland kan man känna sig lite illamående men bara att kriga på :).
Det viktiga är ju att få i sig något 15-30min efter träningen då kroppen fortfarande är på högvarv.
Member
Posts: 17,094
Joined: Oct 16 2008
Gold: 6,669.61
Aug 22 2011 06:31am
Quote (ownyaah @ Aug 22 2011 12:55pm)
.. makes no sense.
man ska äta 1timma innan man trännar och 1 timma efter träningen. bodybuilders äter dock varje timma, men det är då en vana


äter jag 1 timma innan träning spyr jag som en gris halvvägs genom passet. speciellt om jag kör ben.
ultimata för mig är aminosyror på tom mage innan träning och fett med käk + pulver efteråt
Member
Posts: 5,162
Joined: Jan 5 2008
Gold: 32.00
Aug 22 2011 08:16am
Quote (GuZ @ Aug 22 2011 01:31pm)
äter jag 1 timma innan träning spyr jag som en gris halvvägs genom passet. speciellt om jag kör ben.
ultimata för mig är aminosyror på tom mage innan träning och fett med käk + pulver efteråt



Brukar aldrig vara taggad på att träna ens om jag äter så tätt inpå passet.. vill mest ligga o ta en tupplur :D
Aminosyror, förklara varför. är inte så insatt :)
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Aug 22 2011 08:19am
Kollade in kvargen på Lidl nu efter gymmet, 12.99 kostade den - är bra mycket billigare än vanliga keso iaf :)
Member
Posts: 5,162
Joined: Jan 5 2008
Gold: 32.00
Aug 22 2011 08:36am
Quote (SyB_BaM @ Aug 22 2011 03:19pm)
Kollade in kvargen på Lidl nu efter gymmet, 12.99 kostade den - är bra mycket billigare än vanliga keso iaf :)



Smakar lite bättre än keso ;) Vart gymmar du? / stad?
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Aug 22 2011 08:36am
Quote (addesmile @ Aug 22 2011 09:18am)
Drar jag till gymmet proppmätt så spyr efter 1h pass och med tom mage blir jag väldigt yr iaf, har inte riktigt koll i hur man ska göra och vad som är bäst. Men brukar käka cirka 1 -1.5 timme innan gymmet.

efter träning brukar jag äta en banan och sen när jag kommer hem så äter jag ex keso, kvarg, ägg osv


detta funkar bäst för många, lagom tid emallanåt.

Quote (monehgers @ Aug 22 2011 09:32am)
Tränar du på full mage och kör lite tyngre kompund(?)övningar kan du ju lika gärna dra fram en spann innan du börjar.


nej xD, men 1 timma innan käka iaf macka eller något så det inte blir 3 timmar sist man åt något sen drar direkt till gymmet, jag blir iaf yr eller trött innan jag ska köra :/
Go Back To Svenska Topic List
Prev1979899100101820Next
Add Reply New Topic New Poll