d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev19394959697229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 03:22pm
Quote (Malmy @ Apr 10 2013 11:16pm)
Troligtvis ryss han nickar RUS SASHA 1  ^^ och ja fast några av dom är fan duktiga, men du har rätt många är fan tards :F

lol var UTG, sen flyttade dom mig till annat bord, nu är jag Cut-off, Blinds - successfully dodged :P


:D

Grats pengarna

btw, det låter som att jag måste börja spela nån dollarsajt om ryssar är sådär starka

Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 03:26pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 22:22)
:D

Grats pengarna

btw, det låter som att jag måste börja spela nån dollarsajt om ryssar är sådär starka


det jobbiga med tardsen som går all in hela tiden är ju att dom oftast lyckas få saftiga stacks på nån jävla vänster, och sen har dom en jävla tur med preflop all ins, spelar ingen roll vad dom har.

Men man BÖR ju vinna över dom :P

Edit: Åkte ut på plats #602 med A10 mot pkt 7

Fick 28.46$ för besväret, totalt är jag väl typ + några dollar idag, men inte mycket :/

edit2: efter att ha räknat lite och försökt komma ihåg vad jag började på idag, men tror att det är ca 7$ + idag ^^

This post was edited by Malmy on Apr 10 2013 03:37pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 03:47pm
Quote (Malmy @ Apr 10 2013 11:26pm)
det jobbiga med tardsen som går all in hela tiden är ju att dom oftast lyckas få saftiga stacks på nån jävla vänster, och sen har dom en jävla tur med preflop all ins, spelar ingen roll vad dom har.

Men man BÖR ju vinna över dom :P

Edit: Åkte ut på plats #602  med A10 mot pkt 7

Fick 28.46$ för besväret, totalt är jag väl typ + några dollar idag, men inte mycket :/

edit2: efter att ha räknat lite och försökt komma ihåg vad jag började på idag, men tror att det är ca 7$ + idag ^^


Den keffa dollarkursen till trots knäcker du mig ganska hårt endå :rofl:

Synd men stark insats
Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 03:50pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 22:47)
Den keffa dollarkursen till trots knäcker du mig ganska hårt endå :rofl:

Synd men stark insats


hahaha :P tur att det inte är en tävling mellan oss idag då! :)

Tack, ganska nöjd med hur långt jag kom ändå när jag tänker att det var 15791 personer som köpte in sig i turneringen, sen har du xxxxx tusentals rebuys, och jag slutade ändå på 602a plats, det är ganska bra iaf.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 04:10pm
Quote (Malmy @ Apr 10 2013 11:50pm)
hahaha :P tur att det inte är en tävling mellan oss idag då! :)

Tack, ganska nöjd med hur långt jag kom ändå när jag tänker att det var 15791 personer som köpte in sig i turneringen, sen har du xxxxx tusentals rebuys, och jag slutade ändå på 602a plats, det är ganska bra iaf.


Det är riktigt bra, du är före 15,xxx pers

btw är någon av er bra på att lira max 5 cg mot supernitiga bord?

Asså typ alla har VP på mellan 10 och 20 och alla raisar mer än dom callar

Jag blir alltid nedgrindad på sådana bord om jag inte luckboxar in något set eller whatever

Finns det nå strat man ska applicera eller är det bara att table-selecta bättre tills jag har mer erfarenhet på shorthanded?

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 10 2013 04:11pm
Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 04:12pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 23:10)
Det är riktigt bra, du är före 15,xxx pers

btw är någon av er bra på att lira max 5 cg mot supernitiga bord?

Asså typ alla har VP på mellan 10 och 20 och alla raisar mer än dom foldar

Jag blir alltid nedgrindad på sådana bord om jag inte luckboxar in något set eller whatever

Finns det nå strat man ska applicera eller är det bara att table-selecta bättre tills jag har mer erfarenhet på shorthanded?


Vid sånna bord finns det 2 val (IMHO) kör TAG själv och vinn på potterna, eller byt bord :P
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 04:37pm
Quote (Malmy @ Apr 11 2013 12:12am)
Vid sånna bord finns det 2 val (IMHO) kör TAG själv och vinn på potterna, eller byt bord :P


Strategin är TAG på dom borden, icke profitabelt att limpa in och sen bli raisad av knappen varje hand jag nitar upp så jag torskar inte mina pengar fort men jag torskar peanuts över lång tid.

Det är dock ganska lätt att undvika dessa bord ser man att fyra deepstacks ser floppen cirkus 20 % kan man räkna ut hur spelet ser ut så det är ingen jättekatastrof att jag suger i dessa situationer men det känns ganska svagt att leta lättare bord istället för att manna upp och döda nitregsen

Om jag ser att någon har lös range på knappen på ett vanligt bord kan jag koncentrera mig på honom, figuera ut hans range, exploatera och sen är problemet ur värden men på ett nitbord där alla foldar fram till knappen och knappen nästan alltid höjer är det mycket mycket svårare att sätta folk på en range

Aa jag vet inte, får träna mer.













Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 11 2013 03:11am
+13 spänn på lite lir till morgonkaffet :P

Låg på +40 ett tag men jag torskade en raisad three way pott med QQ mot 66 på 9 6 3 rainbow bräda.

Kände inte att det fanns en fold där, speciellt inte mot en shortstackad aggrotomte

Spelade fett bra, gjorde lyckade tre-bet steals, lyckade re-raise steals på floppen och gjorde en hero-call med mid par på ett parat bräde mot en snubbe som bluffade med J hög

Sen hade jag lite flyt också, jag gjorde en light shove på flopp och hamnade i en coinflip sits mot en annan 40 bb warrior. Jag hade 2way straight draw med 2 överkort och han hade topp-pair.

Han grymtade ett argt "LOTTO!!!!" i chatten när jag vann, men vafan, jag hade 12 outs två gånger (det hade varit 13 men han satt på ett av mina outs) vilket är väldigt nära 50 / 50

Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 11 2013 03:57am
Tar gärna feedback på detta:

Kan jag spela detta annorlunda eller är det tråkigt läge.

Jag hade nog spelat annorlunda om SB varit mer deepstack men som det ser ut nu vet jag inte, men jag tar gärna förslag.

0.25 / 0.50 Max 5

UTG call, cutt-off fold, btn fold. SB call

Jag, BB raise till 5gånger BB med QQ

utg call, sb call.

UTG har 90 BB, SB har 24 BB

Flopp 496 rainbow

Jag Raisar pott (15 BB)

UTG Call, SB re-raisar ytterligare 15 BB

Jag synar, UTG lägger sig.

Turn J, SB dunkar in sina sista 12 BB jag synar och aa, han visar 66 för triss och jag har 2 outs på rivern.






Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 11 2013 04:06am
Quote (Svartermetalisk @ 11 Apr 2013 11:57)
Tar gärna feedback på detta:

Kan jag spela detta annorlunda eller är det tråkigt läge.

Jag hade nog spelat annorlunda om SB varit mer deepstack men som det ser ut nu vet jag inte, men jag tar gärna förslag.

0.25 / 0.50 Max 5

UTG call, cutt-off fold, btn fold. SB call

Jag, BB raise till 5gånger BB med QQ

utg call, sb call.

UTG har 90 BB, SB har 24 BB

Flopp 496 rainbow

Jag Raisar pott (15 BB)

UTG Call, SB re-raisar ytterligare 15 BB

Jag synar, UTG lägger sig.

Turn J, SB dunkar in sina sista 12 BB jag synar och aa, han visar 66 för triss och jag har 2 outs på rivern.


Hade nog lirat likadant, då ingen reaise preflop kan man nog utesluta AA eller KK, och känslan är att han kunde ha gått med med t.ex A9 lika gärna eller spelat sådär, även TT och JJ, eller 78. 57, eller annan crap stegdrag. Känns att det är sånt där som händer ibland bara.
Go Back To Svenska Topic List
Prev19394959697229Next
Add Reply New Topic New Poll