d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev19293949596Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,552.51
Aug 12 2014 12:30pm
Quote (LorveN @ 12 Aug 2014 20:16)
Friends arena går från klarhet till klarhet... Lider med AIK som får stå ut med skiten, själv tycker jag det är illa nog med en match där om året.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article19349841.ab
Att gräset dessutom måste målas grönt får mig bara att skratta.

Angående derbyt så lär det tyvärr bli en enkel seger för toppjagande AIK. För säkerhets skull säljer DIF spelare på löpande band och köper bänkvärmare, medan AIK åtminstone har en strategi bakom sina värvningar och försäljningar. Att AIK hade ett bättre lag redan från början hjälper också till.
Nämnde jag att Pelle Ohlsson inte kan matchcoacha eller göra byten?

Seriöst, DIF hade något på gång fram till EM-uppehållet. Europaplats kändes rimligt och möjligt fram till dubbelmötet mot Häcken. Då sålde man allt. Nu är vi 4p från kvalplats, inför en av säsongens svåraste matcher.

Nåja. Jag hoppas på mirakel, men det känns inte lovande. Får väl hoppas att DIF är bättre än AIK på träskfotboll? ;)

summasummarum, ett derby är alltid ett derby, allt kan hända. :D

men ja gräset.. skrattade rejält när jag såg målandet..
Member
Gold: 2,945.50
Aug 12 2014 04:33pm
Så jävla lol att Jones har skadat sig nu också.

Trist att Cormier står kvar som Nr.1 contender istället för att Gustavsson får tillbaka chansen.
Member
Aug 12 2014 04:50pm
Quote (PlaaD @ 13 Aug 2014 00:33)
Så jävla lol att Jones har skadat sig nu också.

Trist att Cormier står kvar som Nr.1 contender istället för att Gustavsson får tillbaka chansen.

Vad snackar vi om nu?
Member
Gold: 2,945.50
Aug 12 2014 04:54pm
Quote (berhemuli @ 12 Aug 2014 23:50)
Vad snackar vi om nu?

UFC
Member
Aug 12 2014 04:57pm
Quote (PlaaD @ 13 Aug 2014 00:54)
UFC

Ahaa. Nollkoll
Member
Gold: 31.00
Aug 14 2014 12:56am
Jahapp, så var årets andra derby avklarat. Självklart är jag nöjd med ett kryss givet förutsättningarna, och även givet hur matchbilden såg ut. AIK dominerade större delen av spelet som väntat, med undantag för en period på 10-15 minuter i samband med DIFs kvittering. AIKs bollinnehav var ännu mer överlägset, men som tur var så sumpade man väldigt många bollar strax innan det skulle bli farligt. Kennedy var åtminstone ofarlig igår, normalt blir man alltid skitnervös när han börjar springa med boll. AIK fick gå från hopp till förtvivlan när både MFF-matchen och deras egen gick åt helvete till sist.
Det roligaste för egen del var att Jawo var oväntat bra defensivt, vilket till stor del beror på hans snabbhet.

Lite korta punkter om allt möjligt:
  • Kul att Pelle Ohlsson äntligen vågar ta ut ett offensivt lag med tre anfallare! (Nu gäller det bara att han också gör det mot lag där vi har chans att föra spelet)
  • Suck att det alltid ska bli stök. Ingen aning om vem som började eller om båda sidor kastade skrot, men kan man inte bara låta bli...?
  • Pluspoäng till liraren som moonade mot östra.
  • Pluspoäng (flera) till Segui som tjurrusar över hela planen och brottar bort AIK-folk som tagit sig in på avstängda sektionen. Han orkar inte bara sitta och titta på eländet uppenbarligen. (Sedan kanske han iofs behöver tvätta bort sin badboy-stämpel efter att "ha umgåtts med maskerade människor i AIKs marsch", men oavsett är det glädjande att han hjälper till!)
  • Trevligt att matcher inte längre bryts för enstaka bengaler, utan spelet får fortsätta!
  • Fuskbygget Arena har tydligen inte fått nya fläktar till den här matchen heller...
  • Gräset är alltid grönare på Friends. Man hade iaf hittat rätt nyans på målarfärgen. Däremot var de fyrkantiga gräsplättarna i målområdet inte skitsnygga direkt, inte heller grushögarna som alla sparkade i utanför båda straffområdena.
  • Pavey var bästa bytet igår, jävlar vilken fart det blev när han kom in. Lustigt nog var det inte primärt honom det blev fart på.
  • Lorentzson kunde gott ha fått två gula kort. Ett för sin solklara hands med flaxande arm, ett för att han skäller på domaren för att "det inte alls var hands". För fan...
  • Pavey fick inget gult kort(!!)
  • Överlag ganska tam match, inte den där riktiga gnistan som vi hade för...fyfan, åren går...ca 10 år sedan.
  • Pär Karlsson ville verkligen göra självmål igår. Stolpen var ivägen första gången, så det gladde mig att han fick en andra chans och tog den! ;-)
  • Visst hade det varit skoj om AIK någon gång gjorde ett mosaiktifo och DIF ett kaostifo? Just nu är ju oddsen på AIK-kaos och DIF-mosaik-med-rök 1,05 x pengarna...
  • Hur fan resonerade man när man utsåg Tibbling till matchens spelare i DIF (AIK-speakern i slutet av matchen)? Han var ju osynlig. Jawo eller Faltsetas hade varit logiskt.
  • AIK har alltid en DIF-värvning på plan! :P (Kul att man låter en 16-årig Nikolic(stavning?) spela, faktiskt! DIF har ju kroniska svårigheter att sätta in Rubio, trots att han i många fall skulle vara bättre än de på planen. Gillar AIKs öppenhet till att satsa på unga, även i ett ganska utsatt läge när man går för seger)

This post was edited by LorveN on Aug 14 2014 12:59am
Member
Aug 22 2014 02:25pm
Det går bra för Mjällby nu. Först storsmisk av DIF, och nu skämmer spelaren med tjejnamnet ut sig lite extra.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/mjallby/article19410318.ab

För övrigt: DIF säljer Prijovic för 1 miljon. Känns som att hela DIF är en jävla loppis med (trots allt) hyfsade spelare till rena vrakpriser. Turkiska andraligan, hallå?
Member
Aug 22 2014 02:30pm
Quote (LorveN @ 22 Aug 2014 22:25)
Det går bra för Mjällby nu. Först storsmisk av DIF, och nu skämmer spelaren med tjejnamnet ut sig lite extra.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/mjallby/article19410318.ab

För övrigt: DIF säljer Prijovic för 1 miljon. Känns som att hela DIF är en jävla loppis med (trots allt) hyfsade spelare till rena vrakpriser. Turkiska andraligan, hallå?

1m är ju bara tragiskt.

Har tänkt skriva mina tankar från derbyt ett tag men aldrig blivit av. Så får bli efter nästa derby. :D
Member
Aug 25 2014 06:10am
Quote (berhemuli @ 22 Aug 2014 21:30)
1m är ju bara tragiskt.

Har tänkt skriva mina tankar från derbyt ett tag men aldrig blivit av. Så får bli efter nästa derby. :D

Är det OK om ni torskar lite matcher ett tag nu? Det vore kul att hemmaslå MFF utan att det har någon påverkan på toppstriden... :-)

För övrigt hittade jag andra siffror som antydde köpesumma på €500.000, vilket inte känns bra men åtminstone förståeligt i sammanhanget.
Member
Gold: 2,443.00
Aug 27 2014 01:07pm
Ikväll hejar jag på Malmö.
Go Back To Svenska Topic List
Prev19293949596Next
Add Reply New Topic New Poll