d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev19192939495229Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 02:30pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 21:29)
Gött gött ^_^

Får hoppas på medvind härifrån

AQ mot K5 är endå relativt jämn men AA mot 99 är jobbig, 99 är sjuuuk underdog, tungt.


skit händer när man är all in preflop, men se min sista edit :D

edit:
oj ny sida, jag dubblade och har 330k nu iaf :)

311k efter blindsen.

edit3:

Ojj hade precis lite tur, en hyfsat short stacked kille reraisade mig nyss med en all in, jag synade med A10 suited, och fick två par, men han hade AK , så hade en jävla röta. vann typ 100k eller nåt, är på :

462k Stack, position #164/2840, blinds är 6k/12k.

This post was edited by Malmy on Apr 10 2013 02:40pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 02:43pm
Quote (Malmy @ Apr 10 2013 10:30pm)
skit händer när man är all in preflop, men se min sista edit :D

edit:
oj ny sida, jag dubblade och har 330k nu iaf :)

311k efter blindsen.

edit3:

Ojj hade precis lite tur, en hyfsat short stacked kille reraisade mig nyss med en all in, jag synade med A10 suited, och fick två par, men han hade AK , så hade en jävla röta. vann typ 100k eller nåt, är på :

462k Stack, position #164/2840, blinds är 6k/12k.


Dina edits är galet förvirrande jag måste läsa alla posts tre gånger :D

Wow jävligt bra sprunget

när börjar pengarna i den där turneringen?

Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 02:46pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 21:43)
Dina edits är galet förvirrande jag måste läsa alla posts tre gånger :D

Wow jävligt bra sprunget

när börjar pengarna i den där turneringen?


haha, vill bara inte göra en ny post när ingen annan har postat mellan, sorry ska försöka göra det mer översiktligt :P

Pengarna börjar från plats 1620, just nu är det 2.3k spelare kvar och folk ryker snabbt, så känns som att jag har hyfsat bra chanser att nå dit åtminstone.

är på 482k just nu, blinds är 8k/16k
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 02:51pm
Quote (Malmy @ Apr 10 2013 10:46pm)
haha, vill bara inte göra en ny post när ingen annan har postat mellan, sorry ska försöka göra det mer översiktligt :P

Pengarna börjar från plats 1620, just nu är det 2.3k spelare kvar och folk ryker snabbt, så känns som att jag har hyfsat bra chanser att nå dit åtminstone.

är på 482k just nu, blinds är 8k/16k


Jag vet, det är lugnt :P

Har du någon annan strategi när du sitter med sådär mycket stash eller kör du på som vanligt? det lär ju finnas utrymme att mobba folk rätt bra när du har dom där slantarna.


Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 02:52pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 21:51)
Jag vet, det är lugnt :P

Har du någon annan strategi när du sitter med sådär mycket stash eller kör du på som vanligt? det lär ju finnas utrymme att mobba folk rätt bra när du har dom där slantarna.


nej finns inget sånt utrymme med dom blindsen, en torskad raise gör ont :(

spelar tight som fan, försöker limpa nåt lågt pocket ibland för att kunna träffa en triss eller semi-bluffa en flopp ^^


Quote (berhemuli @ 10 Apr 2013 21:52)
Tror han sitter strax över average på just den turren med 3x turbo eller vad det nu heter.. lär finnas en del kring 400k i samma bord :p Ska ha det i åtanke med dom touren..


Ligger 130k över average, men ja idet är gott om 200-400k stacks på mitt bord :)

This post was edited by Malmy on Apr 10 2013 02:54pm
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 10 2013 02:52pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 22:51)
Jag vet, det är lugnt :P

Har du någon annan strategi när du sitter med sådär mycket stash eller kör du på som vanligt? det lär ju finnas utrymme att mobba folk rätt bra när du har dom där slantarna.


Tror han sitter strax över average på just den turren med 3x turbo eller vad det nu heter.. lär finnas en del kring 400k i samma bord :p Ska ha det i åtanke med dom touren..
Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 02:56pm
Synade precis en All in med AQ, han hade KK , flopp träffade jag esset, turn träffa han kungen. rivern jag grät (j/k) :P

men har fortf 300k kvar, så nu är jag typ på average. 200 spelare tills pengar.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 02:57pm
Quote (berhemuli @ Apr 10 2013 10:52pm)
Tror han sitter strax över average på just den turren med 3x turbo eller vad det nu heter.. lär finnas en del kring 400k i samma bord :p Ska ha det i åtanke med dom touren..


Såpass?

fan jag fortsätter briljera med sjukt stark kunskap om tournament poker :D

Quote (Malmy @ Apr 10 2013 10:56pm)
Synade precis en All in med AQ, han hade KK , flopp träffade jag esset, turn träffa han kungen. rivern jag grät (j/k) :P

men har fortf 300k kvar, så nu är jag typ på average. 200 spelare tills pengar.


Aj :(

Men du lär ju grejja pengarna

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 10 2013 02:57pm
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 10 2013 02:57pm
Quote (Malmy @ 10 Apr 2013 22:56)
Synade precis en All in med AQ, han hade KK , flopp träffade jag esset, turn träffa han kungen. rivern jag grät (j/k) :P

men har fortf 300k kvar, så nu är jag typ på average. 200 spelare tills pengar.


Hur många rebuys har du tagit? add on är obv. Vad ligger första cash på? runt 15dollar?
Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 02:57pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 21:57)
Såpass?

fan jag fortsätter briljera med sjukt stark kunskap om tournament poker :D


fast din tanke var rätt om det inte hade varit 3x turbo rulle, skiten går upp snabbt i blinds och förmögenheter i chips byter hand ganska stadigt :P

Quote (berhemuli @ 10 Apr 2013 21:57)
Hur många rebuys har du tagit? add on är obv. Vad ligger första cash på? runt 15dollar?


Inte helt hundra, men tror det är 3 eller 4 rebuys och add-on, första cash är 14.XX, var sjukt nära att slippa rebuys, men sen kom K5 x 2 och ägde mig >.<

This post was edited by Malmy on Apr 10 2013 02:59pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev19192939495229Next
Add Reply New Topic New Poll