d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev19091929394229Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 01:21pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 20:18)
Ajo precis, egentligen är väl det optimala att ha såpass mycket förtroende för sitt eget spel att man kan nöta på som vanligt oavsett hur mycket man vinner eller förlorar för man vet att man har edge

där är jag inte riktigt än kan jag säga, självförtoendet inte hundra atm men det kommer väl.

Nice glgl

60k gtd då är det ganska många tusen spelare va?


ja det brukar vara en del, det har varit 11k som registrerat sig hittils och 8k kvar, kommer dock vara fler som registrerar sig innan late registration är över ^^

Den jag åkte ur från var det mindre spelare i - tror det var 7k eller så i den :)

och nej jag har inte nödvändigtvis det förtroendet alltid heller, men jobbar på det :P

This post was edited by Malmy on Apr 10 2013 01:22pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 01:26pm
Quote (Malmy @ Apr 10 2013 09:21pm)
ja det brukar vara en del, det har varit 11k som registrerat sig hittils och 8k kvar, kommer dock vara fler som registrerar sig innan late registration är över ^^

Den jag åkte ur från var det mindre spelare i - tror det var 7k eller så i den :)

och nej jag har inte nödvändigtvis det förtroendet alltid heller, men jobbar på det :P


Aa då förstår jag att du kör två samtidigt ^^

Jag är färdig för kvällen, jag tar en hit n run och nöjer mig med +17 :D

Men posta händer och grejjer om det händer nå intressant, jag lär läsa tråden även om jag inte lirar själv.



Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 01:28pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 20:26)
Aa då förstår jag att du kör två samtidigt ^^

Jag är färdig för kvällen, jag tar en hit n run och nöjer mig med +17 :D

Men posta händer och grejjer om det händer nå intressant, jag lär läsa tråden även om jag inte lirar själv.


oki will do :)

Är uppe i 27k på 60k'n, fick KK och trebettade-bort 2 pers, ganska nöjd med +5k utan att behöva se en flopp dock :P
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 01:41pm
Quote (Malmy @ Apr 10 2013 09:28pm)
oki will do :)

Är uppe i 27k på 60k'n, fick KK och trebettade-bort 2 pers, ganska nöjd med +5k utan att behöva se en flopp dock :P


Det är rätt imo

AA är inte favorit att vinna mot tre pers som har mediokra händer



Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 01:42pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 20:41)
Det är rätt imo

AA är inte favorit att vinna mot tre pers som har mediokra händer


jo, dock får man ta sånna risker i turneringar, annars är man hel körd :P


haha har torskat 2 händer mot k5 offsuite nu >.<

första hade jag AQ mot K5, han träffade kåk med 5or och 2or

andra hade jag AK suited mot K5 - han fick triss i 5or ^^

sånt jävla skämt >.<

This post was edited by Malmy on Apr 10 2013 01:49pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 01:48pm
Quote (Malmy @ Apr 10 2013 09:42pm)
jo, dock får man ta sånna risker i turneringar, annars är man hel körd :P


jojo man ska alltid attackera som fan med premium par oavsett cg eller tourney, det jag menar är mer att om du låter 3-4 pers se floppen när du har premium par är du förmodligen inte vinnare

Bättre att raisa på som en galning så att två foldar och en ser floppen för då är du extrem favorit

Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 01:50pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 20:48)
jojo man ska alltid attackera som fan med premium par oavsett cg eller tourney, det jag menar är mer att om du låter 3-4 pers se floppen när du har premium par är du förmodligen inte vinnare

Bättre att raisa på som en galning så att två foldar och en ser floppen för då är du extrem favorit


ja men precis :)




(editade över. men du hann nog inte se det)
haha har torskat 2 händer mot k5 offsuite nu >.<

första hade jag AQ mot K5, han träffade kåk med 5or och 2or

andra hade jag AK suited mot K5 - han fick triss i 5or ^^

sånt jävla skämt >.<

edit: i båda fallen gick dom all in preflop.

är Add-on period nu. har 28k så 58k efter add-on :)

edit2: Gick med i en 5.40$ buy-in 10k GTD K/O

turnering, (samma sort som jag placerat i ofta förut) får hoppas på lite medvind :)

This post was edited by Malmy on Apr 10 2013 01:58pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 02:02pm
Quote (Malmy @ Apr 10 2013 09:50pm)
ja men precis :)




(editade över. men du hann nog inte se det)
haha har torskat 2 händer mot k5 offsuite nu >.<

första hade jag AQ mot K5, han träffade kåk med 5or och 2or

andra hade jag AK suited mot K5 - han fick triss i 5or ^^

sånt jävla skämt >.<

edit: i båda fallen gick dom all in preflop.

är Add-on period nu. har 28k så 58k efter add-on :)

edit2: Gick med i en 5.40$ buy-in 10k GTD K/O

turnering, (samma sort som jag placerat i ofta förut) får hoppas på lite medvind :)


Wow sjuka bad beats

specielllt k5 är extra larvig, han har typ inga outs mot AK

aja

Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 02:04pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 21:02)
Wow sjuka bad beats

specielllt k5 är extra larvig, han har typ inga outs mot AK

aja


Första handen på K/O turneringen, får AA, nån går All in jag synar, han har 99 och träffar trissen :'(

får hoppas att 60k'n lönar sig!

edit: låg nere på typ 40k ish, gick all in med 44 3 pers synade, träffade 4an och har 160k nu :P

edit 157k*

edit2: Fick KK och dubblade , har 332k stack nu, på position #271/3708, blinds är 4k/8k.

This post was edited by Malmy on Apr 10 2013 02:30pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 02:29pm
Quote (Malmy @ Apr 10 2013 10:04pm)
Första handen på K/O turneringen, får AA, nån går All in jag synar, han har 99 och träffar trissen :'(

får hoppas att 60k'n lönar sig!

edit: låg nere på typ 40k ish, gick all in med 44 3 pers synade, träffade 4an och har 160k nu :P

edit 157k*


Gött gött ^_^

Får hoppas på medvind härifrån

AQ mot K5 är endå relativt jämn men AA mot 99 är jobbig, 99 är sjuuuk underdog, tungt.



Go Back To Svenska Topic List
Prev19091929394229Next
Add Reply New Topic New Poll