Quote (Simon @ Aug 17 2011 08:33pm)
gaaaah jag börjar tappa motivation då jag växer för lite, knappt något alls känns det som. får fråga någon jag inte träffat på länge om det syns något... sen vet jag att anledningen till att om jag inte växt mycket så är det på grund av mitt egna slarv och mina egna prioriteringar. gymmar väl en 3 gånger i veckan men har fan festat lika många gånger i veckan också. på sistonde har det dock blivit riktigt slött på gymfronten! men nu är pengarna slut så nu blir det mindre festande och förhoppningsvis mer gymmande. men det känns som att jag borde börja om från början. och om jag nu ska börja om så känns det som om jag nästan hellre satsar på konditionen/bränner fettet först, mer motiverad till det just nu.
inb4 tldr
fråga till er erfarna:
funkar det att göra såhär?
1. styra kondition och bränna bort all jävla fett
2. bulka upp som fan
3. deffa
eller är det effektivare att bara bulka upp direkt och sedan deffa?
e: kanske bör tillägga att jag väger 75-80 och är 180-185 lång, för mycket fett och för lite muskler

Om du festat så är det inte så konstigt att du inte sett några resultat.
Gymmar du, och sedan dricker alkohol - hinner inte kroppen återhämta sig, utan du bara bryter ner den och dricker alkohol, som gör att kroppen inte kan återställa det som du brutit ner.
Alkohol och träning går bara inte ihop!
Det beror ju helt på hur hårt du vill satsa på träningen, ditt egna val liksom. Vill du satsa hårt på träningen, ja - men sluta drick så mycket då, eller sluta nästan att dricka helt.
Om jag var dig, så skulle jag nog bulka upp ett litet tag - till 85-90, så du får lite muskler som du kommer att bli glad av att se sen när du deffat!
Fungerar ju vilketsom egentligen, men om du verkligen känner att du vill ha mer muskler direkt - bulka lite först innan du deffar då!