d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev19091929394820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Aug 17 2011 01:48pm
Quote (SyB_BaM @ 17 Aug 2011 18:49)
Jo, men det är väl bara dricka en massa :P ?


Var det jag menade, det binder vätska och inte gör något annat, de ger väl intrycket av att muskeln är stor fast den igentligen är fylld av vätska. Är dock inte 100% säker på detta så lite inte på mig förrens du fått det bekräftat.
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Aug 17 2011 02:33pm
gaaaah jag börjar tappa motivation då jag växer för lite, knappt något alls känns det som. får fråga någon jag inte träffat på länge om det syns något... sen vet jag att anledningen till att om jag inte växt mycket så är det på grund av mitt egna slarv och mina egna prioriteringar. gymmar väl en 3 gånger i veckan men har fan festat lika många gånger i veckan också. på sistonde har det dock blivit riktigt slött på gymfronten! men nu är pengarna slut så nu blir det mindre festande och förhoppningsvis mer gymmande. men det känns som att jag borde börja om från början. och om jag nu ska börja om så känns det som om jag nästan hellre satsar på konditionen/bränner fettet först, mer motiverad till det just nu.

inb4 tldr

fråga till er erfarna:
funkar det att göra såhär?
1. styra kondition och bränna bort all jävla fett
2. bulka upp som fan
3. deffa

eller är det effektivare att bara bulka upp direkt och sedan deffa?

e: kanske bör tillägga att jag väger 75-80 och är 180-185 lång, för mycket fett och för lite muskler :angel:

This post was edited by Simon on Aug 17 2011 02:36pm
Member
Posts: 33,170
Joined: Nov 8 2008
Gold: 13.90
Aug 17 2011 02:57pm
Quote (Simon @ Aug 17 2011 08:33pm)
gaaaah jag börjar tappa motivation då jag växer för lite, knappt något alls känns det som. får fråga någon jag inte träffat på länge om det syns något... sen vet jag att anledningen till att om jag inte växt mycket så är det på grund av mitt egna slarv och mina egna prioriteringar. gymmar väl en 3 gånger i veckan men har fan festat lika många gånger i veckan också. på sistonde har det dock blivit riktigt slött på gymfronten! men nu är pengarna slut så nu blir det mindre festande och förhoppningsvis mer gymmande. men det känns som att jag borde börja om från början. och om jag nu ska börja om så känns det som om jag nästan hellre satsar på konditionen/bränner fettet först, mer motiverad till det just nu.

inb4 tldr

fråga till er erfarna:
funkar det att göra såhär?
1. styra kondition och bränna bort all jävla fett
2. bulka upp som fan
3. deffa

eller är det effektivare att bara bulka upp direkt och sedan deffa?

e: kanske bör tillägga att jag väger 75-80 och är 180-185 lång, för mycket fett och för lite muskler :angel:


Om du festat så är det inte så konstigt att du inte sett några resultat.

Gymmar du, och sedan dricker alkohol - hinner inte kroppen återhämta sig, utan du bara bryter ner den och dricker alkohol, som gör att kroppen inte kan återställa det som du brutit ner.

Alkohol och träning går bara inte ihop!

Det beror ju helt på hur hårt du vill satsa på träningen, ditt egna val liksom. Vill du satsa hårt på träningen, ja - men sluta drick så mycket då, eller sluta nästan att dricka helt.

Om jag var dig, så skulle jag nog bulka upp ett litet tag - till 85-90, så du får lite muskler som du kommer att bli glad av att se sen när du deffat!

Fungerar ju vilketsom egentligen, men om du verkligen känner att du vill ha mer muskler direkt - bulka lite först innan du deffar då!
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Aug 17 2011 03:27pm
Quote (Simon @ 17 Aug 2011 22:33)
gaaaah jag börjar tappa motivation då jag växer för lite, knappt något alls känns det som. får fråga någon jag inte träffat på länge om det syns något... sen vet jag att anledningen till att om jag inte växt mycket så är det på grund av mitt egna slarv och mina egna prioriteringar. gymmar väl en 3 gånger i veckan men har fan festat lika många gånger i veckan också. på sistonde har det dock blivit riktigt slött på gymfronten! men nu är pengarna slut så nu blir det mindre festande och förhoppningsvis mer gymmande. men det känns som att jag borde börja om från början. och om jag nu ska börja om så känns det som om jag nästan hellre satsar på konditionen/bränner fettet först, mer motiverad till det just nu.

inb4 tldr

fråga till er erfarna:
funkar det att göra såhär?
1. styra kondition och bränna bort all jävla fett
2. bulka upp som fan
3. deffa

eller är det effektivare att bara bulka upp direkt och sedan deffa?

e: kanske bör tillägga att jag väger 75-80 och är 180-185 lång, för mycket fett och för lite muskler :angel:


Som SyB sa, alkohol förstör träningen helt, kan förstöra en hel vecka om man svinar tillräckligt på helgen.
Men vad är ditt mål? Bli stor eller rippad?
Är ungefär lika stor som dig, 183cm/76kg/runt 12% bf. Håller själv på att mixa kardio med massa, blir dock jobbigt med mat när man vill åt 2 olika håll :P

This post was edited by PlaaD on Aug 17 2011 03:29pm
Member
Posts: 15,167
Joined: Apr 5 2008
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 100%
Aug 17 2011 04:19pm
jag brukar ta en sup efter träningen för då lugnar jag ner mig
Member
Posts: 5,162
Joined: Jan 5 2008
Gold: 32.00
Aug 18 2011 03:26am
Quote (Simon @ Aug 17 2011 09:33pm)
gaaaah jag börjar tappa motivation då jag växer för lite, knappt något alls känns det som. får fråga någon jag inte träffat på länge om det syns något... sen vet jag att anledningen till att om jag inte växt mycket så är det på grund av mitt egna slarv och mina egna prioriteringar. gymmar väl en 3 gånger i veckan men har fan festat lika många gånger i veckan också. på sistonde har det dock blivit riktigt slött på gymfronten! men nu är pengarna slut så nu blir det mindre festande och förhoppningsvis mer gymmande. men det känns som att jag borde börja om från början. och om jag nu ska börja om så känns det som om jag nästan hellre satsar på konditionen/bränner fettet först, mer motiverad till det just nu.

inb4 tldr

fråga till er erfarna:
funkar det att göra såhär?
1. styra kondition och bränna bort all jävla fett
2. bulka upp som fan
3. deffa

eller är det effektivare att bara bulka upp direkt och sedan deffa?

e: kanske bör tillägga att jag väger 75-80 och är 180-185 lång, för mycket fett och för lite muskler :angel:



Bränn inte fettet, du kommer se anorektisk ut ;) Bulka upp. Looken som brudarna gillar kommer ud få efter deff sen ändå. drygt o deffa 2 ggr :)

Träna 4-5 ggr veckan, ät bra mycket mat :) Mät dig var 2-3 månad. Håller motivationen uppe lite =), Klart man får motgångar.. Sen kanske du inte har bra gener för att växa men det är bara att kämpa på, löser sig!
Member
Posts: 13,121
Joined: Feb 7 2010
Gold: 1,398.07
Aug 18 2011 09:40am
Frukost:
Äggröra av 6 ägg, tillagade i rikligt med smör: 468 kcal
220 gram bacon: 1 168 kcal
4 friterade potatisar: 672 kcal
6 skivor rostat bröd med smör: 600 kcal
9 dl gräddmilkshake: 1 160 kcal



Mellanmål:
1 påse kakor: 1 950 kcal
2 liter läsk: 800 kcal
1 påse chips med barbecuesmak: 1 650 kcal
3 smörgåsar med ost och skinka: 1 576 kcal



Lunch:
3 burritos med kött, bönor, gräddfil och grön chili: 1 453 kcal
Sallad bestående av ett salladshuvud, i dl körsbärstomater, morötter, gurka, bacon, kyckling och ost: 1 479 kcal



Middag:
12 tacos: 4 906 kcal
2 liter läsk: 800 kcal



Dessert:
8 skedar vaniljglass: 2 080 kcal
1 liten plåt med brownies: 1 200 kca

så går jag kanske upp vikt
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Aug 18 2011 09:47am
Quote (AsDrake @ 18 Aug 2011 17:40)
Frukost:
Äggröra av 6 ägg, tillagade i rikligt med smör: 468 kcal
220 gram bacon: 1 168 kcal
4 friterade potatisar: 672 kcal
6 skivor rostat bröd med smör: 600 kcal
9 dl gräddmilkshake: 1 160 kcal



Mellanmål:
1 påse kakor: 1 950 kcal
2 liter läsk: 800 kcal
1 påse chips med barbecuesmak: 1 650 kcal
3 smörgåsar med ost och skinka: 1 576 kcal



Lunch:
3 burritos med kött, bönor, gräddfil och grön chili: 1 453 kcal
Sallad bestående av ett salladshuvud, i dl körsbärstomater, morötter, gurka, bacon, kyckling och ost: 1 479 kcal



Middag:
12 tacos: 4 906 kcal
2 liter läsk: 800 kcal



Dessert:
8 skedar vaniljglass: 2 080 kcal
1 liten plåt med brownies: 1 200 kca

så går jag kanske upp vikt


Oj jävlar!

Går du inte upp i vikt av det där så har du nog mask eller något!

This post was edited by Fil on Aug 18 2011 09:47am
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Aug 18 2011 09:56am
Quote (PlaaD @ Aug 17 2011 09:27pm)
Som SyB sa, alkohol förstör träningen helt, kan förstöra en hel vecka om man svinar tillräckligt på helgen.
Men vad är ditt mål? Bli stor eller rippad?
Är ungefär lika stor som dig, 183cm/76kg/runt 12% bf. Håller själv på att mixa kardio med massa, blir dock jobbigt med mat när man vill åt 2 olika håll :P


lol jag e 180 57 kg 3% bf
Member
Posts: 49,732
Joined: Dec 15 2007
Gold: 7,051.99
Aug 18 2011 10:08am
Quote (Fil @ 18 Aug 2011 16:47)
Oj jävlar!

Går du inte upp i vikt av det där så har du nog mask eller något!


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13483941.ab :P
Go Back To Svenska Topic List
Prev19091929394820Next
Add Reply New Topic New Poll