d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev18990919293229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2013 01:28pm
Quote (Mikob @ Apr 9 2013 09:01pm)
Till den som sa att jag skulle börja real cash poker:
Jag har AA, han har 6K top par med 6, massor pengar och han rivrar 6.
Jag har färg, han har högre färg.

Vet inte varför jag ens ska försöka?


Vad Malmy sa, det är dom där killarna du tjänar pengar på. Lyckas du hitta såna där snubbar så var det hundra procent rätt beslut att lira med RL cash

Han dödade dig idag du dödar honom hela nästa vecka

Poker har sjukt mycket varians, om Antonio Esfandiari floppar kåk mot en ärkefisk som går allin på straightflushdraw och får in runner runner kommer även han torska alla sina pengar, det är sånt som händer.

Spelet är att maximera vinster när man har positiv varians och inte tilta bort sin rulle när man springer sämre.





This post was edited by Svartermetalisk on Apr 9 2013 01:41pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2013 02:24pm
Slutar kvällen på minus tre kronor ^^

Jag låg bra till där ett tag tills en hand gick åt helvete

snubbe höjer från lb, jag har K7 off-suit, jag vet att K7 off-suit är sjukt mycket bättre än medelhanden han behöver för att höja i det där läget så jag tre-bettar stort

han synar med nå jävla suited gapper (min read var korrekt B) ) och floppar en straight, jag floppar par i kungar så det blev en dyr historia.

=)

Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 9 2013 02:29pm
Quote (Svartermetalisk @ 9 Apr 2013 21:24)
Slutar kvällen på minus tre kronor ^^

Jag låg bra till där ett tag tills en hand gick åt helvete

snubbe höjer från lb, jag har K7 off-suit, jag vet att K7 off-suit är sjukt mycket bättre än medelhanden han behöver för att höja i det där läget så jag tre-bettar stort

han synar med nå jävla suited gapper (min read var korrekt B) ) och floppar en straight, jag floppar par i kungar så det blev en dyr historia.

=)


Ajsan bajsan. men 3kronor är ju iaf inte mycket till minus :P
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2013 02:39pm
Quote (Malmy @ Apr 9 2013 10:29pm)
Ajsan bajsan. men 3kronor är ju iaf inte mycket till minus :P


Nej det är lungt, jag gjorde ett monster-read på den där tomten sen luckade han ut mig men skit samma

Sen kan man argumentera att K7 är en jävla skithand och jag håller med men jag har fold equity på min raise, han har inte fold equity på sin call med en ännu sämre hand.

Så aa, jag är inte missnöjd med det spelet heller även om det var det jag torskade plusset med.

Mer poker imorrn! :D



Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 9 2013 02:42pm
Quote (Svartermetalisk @ 9 Apr 2013 21:39)
Nej det är lungt, jag gjorde ett monster-read på den där tomten sen luckade han ut mig men skit samma

Sen kan man argumentera att K7 är en jävla skithand och jag håller med men jag har fold equity på min raise, han har inte fold equity på sin call med en ännu sämre hand.

Så aa, jag är inte missnöjd med det spelet heller även om det var det jag torskade plusset med.

Mer poker imorrn! :D


:)

Jag åkte precis ur en turnering med 11$ buy-in så inge + idag, jag lär ju sova inom kort :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2013 03:21pm
Quote (Malmy @ Apr 9 2013 10:42pm)
:)

Jag åkte precis ur en turnering med 11$ buy-in så inge + idag, jag lär ju sova inom kort :)


Nya tag imorrn :)

e: Jag bestämde mig för att gå in och jaga min förlust på tre kronor, slutade med att jag vann 47 spänn på ett bord så facit för kvällen är +44 :banana:

Fan fett nöjd endå

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 9 2013 03:41pm
Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 9 2013 03:48pm
Quote (Svartermetalisk @ 9 Apr 2013 22:21)
Nya tag imorrn :)

e: Jag bestämde mig för att gå in och jaga min förlust på tre kronor, slutade med att jag vann 47 spänn på ett bord så facit för kvällen är +44 :banana:

Fan fett nöjd endå


sweeeeeet!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 01:07pm
Quote (Malmy @ Apr 9 2013 11:48pm)
sweeeeeet!


Ajo, välbehäövligt plus i kassan

44:- är typ 10 procent av vad jag backat senaste veckan mene känns bra att vända trenden.

Idag är jag +17

Vart ganska kortdöd men det gjorde inget för jag hittade en LAG fisk som jag skinnade fullständigt med stronk exploateringsspel

17 är också peanuts men som sagt, jag är nöjd med alla gröna dagsresultat atm



Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 10 2013 01:10pm
Quote (Svartermetalisk @ 10 Apr 2013 20:07)
Ajo, välbehäövligt plus i kassan

44:- är typ 10 procent av vad jag backat senaste veckan mene känns bra att vända trenden.

Idag är jag +17

Vart ganska kortdöd men det gjorde inget för jag hittade en LAG fisk som jag skinnade fullständigt med stronk exploateringsspel

17 är också peanuts men som sagt, jag är nöjd med alla gröna dagsresultat atm


så länge man är i rätt kolumn känns det bra enligt mig, sen vill man ju gärna spela så bra man kan oavsett penga-resultat :)

är inne i 2st 60k GTD turneringar, inte hänt något jättestort än, får se hur det går :)

Edit: åkte ur den ena, är på 24k i den andra - men det är 3x turbo så betyder inte jätte mycket, troligtivs kommer jag dock inte behöva rebuya innan det är add-on time om det inte blir ett sjukt bad beat :)

This post was edited by Malmy on Apr 10 2013 01:17pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 10 2013 01:18pm
Quote (Malmy @ Apr 10 2013 09:10pm)
så länge man är i rätt kolumn känns det bra enligt mig, sen vill man ju gärna spela så bra man kan oavsett penga-resultat :)

är inne i 2st 60k GTD turneringar, inte hänt något jättestort än, får se hur det går :)


Ajo precis, egentligen är väl det optimala att ha såpass mycket förtroende för sitt eget spel att man kan nöta på som vanligt oavsett hur mycket man vinner eller förlorar för man vet att man har edge

där är jag inte riktigt än kan jag säga, självförtoendet inte hundra atm men det kommer väl.

Nice glgl

60k gtd då är det ganska många tusen spelare va?

Go Back To Svenska Topic List
Prev18990919293229Next
Add Reply New Topic New Poll