d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Dags Att Sluta Röka
Prev18910
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Apr 16 2012 08:36am
Quote (SCXiao @ 11 Apr 2012 21:13)
Nä man måste faktiskt gå på fester innan man kan placera sig i det stadiet


Räknas inte förfest/krog då?

+ Att man har dumma kompisar som röker som försöker bjuda en, då säger man nn ty.
Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
Apr 16 2012 08:43am
Quote (Litttle_Brother @ 16 Apr 2012 15:36)
Räknas inte förfest/krog då?

+ Att man har dumma kompisar som röker som försöker bjuda en, då säger man nn ty.


Jag tackar alltid ja till saker som avsevärt försämrar både min egen och människor omkring migs hälsa.
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Apr 16 2012 10:06am
Quote (snigelfis @ 16 Apr 2012 16:43)
Jag tackar alltid ja till saker som avsevärt försämrar både min egen och människor omkring migs hälsa.


jobbigt de där
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Apr 21 2012 02:02pm
Quote (SpAz. @ 2 Apr 2012 13:30)
Nu är det så att jag tänkt mig försöka sluta röka. Är ingen storrökare, utan 3-5 cigg om dagen. Men beroende är jag.
är en sån där typisk "feströkare" som blir mer än så... lika bra o sluta nu innan det är för sent tänkte jag.

Detta är dag två, rökte senast lördagen den 31:a mars.
Har abstinens i form av sug som satan speciellt när jag tänker på det / blir rastlös. Ingen huvudvärk eller så eller andra fysiska besvär (som jag kopplat samman med rökningen iaf).

Tråden gör jag eg. för min egen skull och kanske för lite stöttning! borde inte vara en big deal egentligen men jag är så grymt odisciplinerad, hehe.
Kommer kanske skriva nått inlägg här ibland om det.

Martin/Svarter, hur går det för dig?


jag slutade vid nyår (i år igen, lol) och har fortfarande inte hunnit börjat! har rökt på fyllan sen dess men hållt det till feströkning och jag festar knappt längre så det går finfint :) förra året slutade jag också nyår, men började igen sista april. men den här gången har jag slutat för gott! det suger att vara rökare.
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,434.57
Trader: Trusted
Apr 21 2012 08:57pm
Började feströka när jag var i Norge och arbetade.
Fortsatte med det när jag kom hem till Sverige och är glad jag aldrig fastna för det riktigt.
Röker aldrig nu. Kan hända jag tar en pinne men de är sjuuukt sällan. Tog en senaste på en inflyttningsfest från plutonen men innan dess var de fan så länge sedan att jag inte minns.

Keep it up Jesper!
Go Back To Svenska Topic List
Prev18910
Add Reply New Topic New Poll