d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev18889909192229Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 9 2013 12:10pm
Quote (Svartermetalisk @ 9 Apr 2013 19:06)
Kvällen har börjat stronk, +35 atm

Nu väntar jag bara på att floppa triss i kungar mot triss i A


du får se till att den andra har triss i damer istället tycker jag :P

Edit: Dagens första turnering : 10k GTD K/O

Har knockat 2 hittils så +2$ där och kom precis in i pengarna så +7.50$ där just nu -5.40$ buy-in.

Men är riktigt illa ute, hoppas på en ok hand att dubbla med inom ett varv.



This post was edited by Malmy on Apr 9 2013 12:14pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2013 12:15pm
Quote (Malmy @ Apr 9 2013 08:10pm)
du får se till att den andra har triss i damer istället tycker jag :P


Yeah ^^

Märker nu att jag har torskfrossa

Jag spelar 4way pott mot en massa fiskar och jag har AJ, brädan är typ AQx

Jag foldar efter en raise och en call och en spelare bakom mig

dom hade A4 och A6

Egentligen ska jag veta det för dom var båda sämst men men, jag har hjärnspöken


Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 9 2013 12:16pm
Quote (Svartermetalisk @ 9 Apr 2013 19:15)
Yeah ^^

Märker nu att jag har torskfrossa

Jag spelar 4way pott mot en massa fiskar och jag har AJ, brädan är typ AQx

Jag foldar efter en raise och en call och en spelare bakom mig

dom hade A4 och A6

Egentligen ska jag veta det för dom var båda sämst men men, jag har hjärnspöken


Bara att försöka spela som du brukar :)

Edit: lyckades tripla med 88 , men är fortf bara på 21k fick AQ nu ska försöka dubbla igen - Gick inge bra alla folda utom en shortstack som träffade triss i 6or >.<, men torskade inget på det då jag vann en liten side pot :P

fort 21k stack 1500/3000 blinds

edit: fick KK - uppe i 37k iaf, så lite lugnare iaf :)

Edit3333: åkte ut AJ suited mot AK ingen av oss träffa nåt. fick 11.76$ +2$ bounty - 5.40$ buy-in.



This post was edited by Malmy on Apr 9 2013 12:25pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2013 12:23pm
Quote (Malmy @ Apr 9 2013 08:16pm)
Bara att försöka spela som du brukar :)

Edit: lyckades tripla med 88 , men är fortf bara på 21k fick AQ nu ska försöka dubbla igen - Gick inge bra alla folda utom en shortstack som träffade triss i 6or >.<, men torskade inget på det då jag vann en liten side pot :P

fort 21k stack 1500/3000 blinds

edit: fick KK - uppe i 37k iaf, så lite lugnare iaf :)


Skönt glgl :)

Jag torskade en stor pott, dock fortfarande +

Jag raisar med AQ, blir tre-bettad av en TAG, en syn jag syn.

Bräda QJ3

Fet raise från TAGen, call från mig call från tredje spelaren.

turn J, TAGen shovar 140 big blinds

Fold

Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 9 2013 12:26pm
Quote (Svartermetalisk @ 9 Apr 2013 19:23)
Skönt glgl :)

Jag torskade en stor pott, dock fortfarande +

Jag raisar med AQ, blir tre-bettad av en TAG, en syn jag syn.

Bräda QJ3

Fet raise från TAGen, call från mig call från tredje spelaren.

turn J, TAGen shovar 140 big blinds

Fold


hmm ja, lite konstigt spelat att shova 140BB där på turn... men svårt o veta vad fan det betyder, inte mycket o chansa på iaf.

och vet inte om du såg min edit. men åkte ut :(

This post was edited by Malmy on Apr 9 2013 12:27pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2013 12:32pm
Quote (Malmy @ Apr 9 2013 08:26pm)
hmm ja, lite konstigt spelat att shova 140BB där på turn... men svårt o veta vad fan det betyder, inte mycket o chansa på iaf.

och vet inte om du såg min edit. men åkte ut :(


Aa o jävlar det såg jag inte, surt. men du fortsätter plussa fan varenda turnering det är bra jobbat :D

Aa nee men jag orkade inte chansa.

Han kan mycket väl ha haft överpar för jag vet att han är stabil och även om han inte har knekten han reppar kan jag inte slå överpar heller, han kommer inte tre-betta med A8 off för jag vet att han är nitig och duktig så det enda jag har är en bluff-catcher

kändes kört



Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 9 2013 12:34pm
Quote (Svartermetalisk @ 9 Apr 2013 19:32)
Aa o jävlar det såg jag inte, surt. men du fortsätter plussa fan varenda turnering det är bra jobbat :D

Aa nee men jag orkade inte chansa.

Han kan mycket väl ha haft överpar för jag vet att han är stabil och även om han inte har knekten han reppar kan jag inte slå överpar heller, han kommer inte tre-betta med A8 off för jag vet att han är nitig och duktig så det enda jag har är en bluff-catcher

kändes kört


ja men då så :)

Sen är det väl inte varenda turnering jag plussar på, torskar ju tidigt ibland, men igår gick ju jävligt bra, och idag började ju iaf helt ok även om det inte är mycket av en vinst summa ^^
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2013 01:00pm
Quote (Malmy @ Apr 9 2013 08:34pm)
ja men då så :)

Sen är det väl inte varenda turnering jag plussar på, torskar ju tidigt ibland, men igår gick ju jävligt bra, och idag började ju iaf helt ok även om det inte är mycket av en vinst summa ^^


Den där snubben jag mötte är så nitig att jag hade foldat vilken annan dag som helst också, om det är för konservativt eller inte kan givetvis diskuteras men det var inte ett resultat av dagsresultatet så där är samvetet rent iaf :)

Det blir inga pengar på min nivå heller, visst några tusen är man plus men dividerar man med timmar man lirat så är det ingen vidare timlön :lol:

Men vafan, kan man tjäna pengar på sin hobby är det verkligen guld värt oavsett hur lite det är. Jag menar... hur mycket pengar tjänar man på att ha shopping eller ölhävning som hobby?

Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 9 2013 01:01pm
Till den som sa att jag skulle börja real cash poker:
Jag har AA, han har 6K top par med 6, massor pengar och han rivrar 6.
Jag har färg, han har högre färg.

Vet inte varför jag ens ska försöka?
Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 9 2013 01:06pm
Quote (Svartermetalisk @ 9 Apr 2013 20:00)
Den där snubben jag mötte är så nitig att jag hade foldat vilken annan dag som helst också, om det är för konservativt eller inte kan givetvis diskuteras men det var inte ett resultat av dagsresultatet så där är samvetet rent iaf :)

Det blir inga pengar på min nivå heller, visst några tusen är man plus men dividerar man med timmar man lirat så är det ingen vidare timlön :lol:

Men vafan, kan man tjäna pengar på sin hobby är det verkligen guld värt oavsett hur lite det är. Jag menar... hur mycket pengar tjänar man på att ha shopping eller ölhävning som hobby?


Har du läst han, gjorde du säkert rätt i situationen :)

Sant så sant!

Quote (Mikob @ 9 Apr 2013 20:01)
Till den som sa att jag skulle börja real cash poker:
Jag har AA, han har 6K top par med 6, massor pengar och han rivrar 6.
Jag har färg, han har högre färg.

Vet inte varför jag ens ska försöka?


Nu var det inte jag som sa åt dig det men; Otur existerar ju vart du än är och vad du än spelar, men det är just sånna fiskar som du tjänar pengar på 9/10 (den med K6).
Go Back To Svenska Topic List
Prev18889909192229Next
Add Reply New Topic New Poll