d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev18788899091229Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 8 2013 04:29pm
Åkte ut på 349e plats, hade JJ mot AQ han träffade både A och Q ^^

vann + 35.63$ - 11$ Buyin, fortf 24.63$ profit, så helt ok ändå :)

edit: +57.53$ för dagen

Nu ska jag nanna inom kort, sov gott!

This post was edited by Malmy on Apr 8 2013 04:32pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2013 02:47am
Quote (Malmy @ Apr 9 2013 12:29am)
Åkte ut på 349e plats, hade JJ mot AQ han träffade både A och Q ^^

vann + 35.63$ - 11$ Buyin, fortf 24.63$ profit, så helt ok ändå :)

edit: +57.53$ för dagen

Nu ska jag nanna inom kort, sov gott!


Starkt facit, grattis :)

Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 9 2013 04:30am
Quote (Svartermetalisk @ 9 Apr 2013 09:47)
Starkt facit, grattis :)


Tack :) ja det kändes som en bra dag :) får hoppas det håller i sig, och att det vänder för dig idag! inge mer bad beats och otur för dig idag!


Btw vad är din spelstil på borden? förstått att du har tajt brm och verkar vara en tight spelare, men kör du oftast TAG eller hur ser det ut? :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2013 05:06am
Quote (Malmy @ Apr 9 2013 12:30pm)
Tack :) ja det kändes som en bra dag :) får hoppas det håller i sig, och att det vänder för dig idag! inge mer bad beats och otur för dig idag!


Btw vad är din spelstil på borden? förstått att du har tajt brm och verkar vara en tight spelare, men kör du oftast TAG eller hur ser det ut? :)


Min preflop range är relativt tight (beror på pos givetvis, jag foldar A6 UTG men jag höjer A6 first in på knappen), jag är tight preflop men ganska agressiv post-flop, har inga problem med att semi-bluffa eller whatever har heller inga problem med att göra "moves" när det behövs.

T.ex om en snubbe nästan alltid cbettar efter raise och det kommer en klockren bluff flopp som jag nästan är säker på att han missat så har jag inga problem med att re-raisa hans cbet helt tom, en klokren NIT hade lagt sig och väntat på bättre tider.

Jag försöker också 3-beta med ganska mediokra händer mot folk som har för vana att alltid sno mörkarna när dom är first in på knapp t.ex

Så jag är tight på ett sätt men jag har inget emot man mot man spelet jag tror det är därför jag har större berg och dalbana i rullen sen jag började spela shorthanded, på max 10 var jag riktigt tight vilket ledde till att man oftast var lite lite plus varje dag men det blir sjukt tråkigt i längden för man spelar sina kort i mycket högre utsträckning, jag exploaterar mycket mer på shorthanded och jag menar... ibland gör man geniala steals och ibland re-raisar man rakt in i nötterna.

Men sen beror det mycket på bord också, möter jag ett halv-fiskigt bord där folk gillar att se floppen så spelar jag tightare och möter jag massa nits spelar jag lösare.

Mene, jag tog upp shorthanded igen för typ en vecka sen så jag slipar på taktiken fortfarande :P

Btw: Jag troskade precis 100 spänn med A9 mot AQ på AQ9A bräda :D

Aa vad säger man, det är helt omöjligt att folda

Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 9 2013 05:16am
Quote (Svartermetalisk @ 9 Apr 2013 12:06)
Min preflop range är relativt tight (beror på pos givetvis, jag foldar A6 UTG men jag höjer A6 first in på knappen), jag är tight preflop men ganska agressiv post-flop, har inga problem med att semi-bluffa eller whatever har heller inga problem med att göra "moves" när det behövs.

T.ex om en snubbe nästan alltid cbettar efter raise och det kommer en klockren bluff flopp som jag nästan är säker på att han missat så har jag inga problem med att re-raisa hans cbet helt tom, en klokren NIT hade lagt sig och väntat på bättre tider.

Jag försöker också 3-beta med ganska mediokra händer mot folk som har för vana att alltid sno mörkarna när dom är first in på knapp t.ex

Så jag är tight på ett sätt men jag har inget emot man mot man spelet jag tror det är därför jag har större berg och dalbana i rullen sen jag började spela shorthanded, på max 10 var jag riktigt tight vilket ledde till att man oftast var lite lite plus varje dag men det blir sjukt tråkigt i längden för man spelar sina kort i mycket högre utsträckning, jag exploaterar mycket mer på shorthanded och jag menar... ibland gör man geniala steals och ibland re-raisar man rakt in i nötterna.

Men sen beror det mycket på bord också, möter jag ett halv-fiskigt bord där folk gillar att se floppen så spelar jag tightare och möter jag massa nits spelar jag lösare.

Mene, jag tog upp shorthanded igen för typ en vecka sen så jag slipar på taktiken fortfarande :P

Btw: Jag troskade precis 100 spänn med A9 mot AQ på AQ9A bräda :D

Aa vad säger man, det är helt omöjligt att folda


aa den e inte mycket att göra åt. Jag brukade spela enbart max 6 bord CG på låga nivåer förut, dock var mina stealing stats aldrig seciellt bra, jag såg till att ta in potter istället, funkade ganska bra för mig att köra en hyfsat regelrätt TAG taktik, sen kan man ju inte låta sig bli utköpt varje blind , det funkar ju aldrig :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2013 05:21am
Quote (Malmy @ Apr 9 2013 01:16pm)
aa den e inte mycket att göra åt. Jag brukade spela enbart max 6 bord CG på låga nivåer förut, dock var mina stealing stats aldrig seciellt bra, jag såg till att ta in potter istället, funkade ganska bra för mig att köra en hyfsat regelrätt TAG taktik, sen kan man ju inte låta sig bli utköpt varje blind , det funkar ju aldrig :)


Jag har bra facit när jag går bananas oftast, det som händer atm är det som hände ovan, anledningen till att jag går torsk är negativ varians i dom stora potterna, sista dagarna har jag legat ganska bra till innan jag torskat hela stacken :P

Nej den är svår

Kommer random svs fisk folda AK, AJ, QQ, A10 på den där brädan?

Nej

Nu råkade han ha den enda handen jag torskar mot men fold är idiotiskt eftersom han spelar exakt likadant med 4 händer jag vinner mot.



Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 9 2013 05:28am
Quote (Svartermetalisk @ 9 Apr 2013 12:21)
Jag har bra facit när jag går bananas oftast, det som händer atm är det som hände ovan, anledningen till att jag går torsk är negativ varians i dom stora potterna, sista dagarna har jag legat ganska bra till innan jag torskat hela stacken :P

Nej den är svår

Kommer random svs fisk folda AK, AJ, QQ, A10 på den där brädan?

Nej

Nu råkade han ha den enda handen jag torskar mot men fold är idiotiskt eftersom han spelar exakt likadant med 4 händer jag vinner mot.


Precis :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2013 05:35am
Jag kom på att han kommer shova 99 också så fem händer slår jag och en torskar jag mot.

Jag är ner ganska duktigt jämfört med för en vecka sen men jag har fortfarande mer pengar nu än vad jag hade för två veckor sen, tre veckor sen, fyra veckor sen, fem veckor sen osv så whatever

Lunchen är slut, braktorsk är facit men nya tag ikväll :lol:

Lycka till om ni lirar nåt :cheers:



Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 9 2013 05:38am
Quote (Svartermetalisk @ 9 Apr 2013 12:35)
Jag kom på att han kommer shova 99 också så fem händer slår jag och en torskar jag mot.

Jag är ner ganska duktigt jämfört med för en vecka sen men jag har fortfarande mer pengar nu än vad jag hade för två veckor sen, tre veckor sen, fyra veckor sen, fem veckor sen osv så whatever

Lunchen är slut, braktorsk är facit men nya tag ikväll :lol:

Lycka till om ni lirar nåt :cheers:


Bara att fortsätta spela rätt!

Kommer nog inte spela förns ikväll :)

This post was edited by Malmy on Apr 9 2013 05:38am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2013 12:06pm
Kvällen har börjat stronk, +35 atm

Nu väntar jag bara på att floppa triss i kungar mot triss i A

Go Back To Svenska Topic List
Prev18788899091229Next
Add Reply New Topic New Poll