d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1868788899096Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,552.51
Apr 16 2014 03:01pm
Såååååååååja
Member
Gold: 31.00
Apr 17 2014 01:47am
edit: Dubbel.

This post was edited by LorveN on Apr 17 2014 01:49am
Member
Apr 17 2014 01:49am
Kan ju inleda mitt gnällande med att säga att AIKs seger var rättvis, och att 0-3 hade varit ett mer rättvist resultat sett till "spelet" som DIF presterade.

Detaljer:
  • DIF var tvåa på alla andrabollar. Hela jävla matchen. Det var där mycket avgjordes. Alldeles för loja, kämpade inte.
  • Tjongbollar fungerar mot dåliga lag. Inte mot lag som räknar med att hamna top3.
  • En spelare i DIF får godkänt: Tibbling. Han var bra men fick exakt noll understöd. Dessutom fick han spela på kanten trots att han är bättre på mitten. Ut med Adde, sätt Tibbling på hans plats, och Haris på kanten i väntan på att Mayambela är tillbaka..
  • Jonas Eriksson var patetiskt dålig. Inte för att DIF hade någon chans i matchen, men helvete vad han missade... Hands - finns det en regel mot det? Två (oavsiktliga) hands som leder till att AIK får med sig bollen i situationen som leder till 2-0, och Eriksson står rättvänd 3 meter bort. (Dock får Höie ta på sig det målet). Sedan blåste han frispark varje gång en AIKare blåste omkull, men aldrig när AIKare begår regelbrott. Jag är färgad i frågan och såg aldrig repriser, men jag vågar påstå att han fan inte lyckades så bra...
  • Jonas Eriksson ger inte rött kort i samband med straffen. Wohoo. Hade inte heller påverkat matchbilden överdrivet mycket, men en jävla principsak.
  • Jonas Eriksson tycker det är okej att AIK eldar konstant hela matchen. En jävla skillnad från domare till domare tydligen. Nu tycker jag förvisso att han hade rätt nivå i och med att han tillät "lugnt eldande under spel", men då ska alla andra domare också göra det.
  • Stefan Johannesson gjorde en bra domarinsats. Som fjärdedomare.
  • AIKs tifo fick lite för tidig utlösning. DIFs sköld i andra halvlek hängde snett. I övrigt fint från båda håll.
  • AIKs trumma dunkar på som vanligt. Tröttsamt. Blir man inte galen på det ljudet när man står i klacken?
  • Många klackturister både på nedre och övre igår. Pinsamt när folk på aktiv sittplats går hem efter 65-70 minuter.
  • Alldeles för hög volym på musik/reklam i högtalarna som vanligt.
  • Tydligen oroligt på stan efteråt? Jag hörde dock inga sirener, men på nyheterna sa de att över 50 hade gripits?
  • Lugnt och fint på arenan. Det är så det ska gå till, med undantaget att jag gärna hade sett en bättre match från vårt håll, och att folk inte bara sjunger när vi vinner.
Mvh
Aktiv sittplats, där vi står upp och sjunger/skriker mer än folk i klacken.

Sammanfattningsvis: Det var er kväll igår. Grattis till välförtjänt seger. De enda ljusglimtarna är Tibblings spel och vilja samt det faktum att vi fortfarande ligger före er i tabellen. :P

This post was edited by LorveN on Apr 17 2014 01:50am
Member
Apr 17 2014 05:10am
Från tv, där jag såg nu matchen denna gång, så hördes AIK klacken den större delen av matchen mer än dif. Men ledning kan ha mycket väl gjort det, hade det vart tvärtom kan jag tänka mig att ni hade hörts mest.
Jag fann att eriksson gav åt båda hållen mer utrymme till tuffare spel, då jag såg flertal situationer där både dif o gnaget borde ha fått frisparkar med sig i normala matcher. Och det där med bengaler så tyckte jag det sköttes snyggt, spelet fick pågå och ingen kaos. Fler domare bör ta efter ^^

Såg inte om vi hade en andra tifo då jag missade starten av andra.. Men första tifot båda lagen hade vart inte direkt derby klass, difs bokstäver som går över 2 etage funkar bara inte. Ser oerhört fult ut. Och AIKs var bara tråkig.
Trumman, jo står du precis brevid så stör den, annars behövs den för att alla alkisarna ska hålla takten. :D
Och jo var visst oroligt på södermalm efter matchen, men inte kring arenan vad jag hört.

Markkanens mål.. ojoj :D

Member
Apr 22 2014 12:40am
Härligt, Djurgården plockar poäng mot Malmö i år igen. Extra roligt blir det när MFF gråter över att "de borde ha fått en straff" i slutminuten, när de i själva verket skulle må bra av att lära sig offside-regeln först. Skönt att domaren åtminstone kunde regelverket den här gången. :D

Och både AIK och Bajen tar varsin oväntad hemmaförlust... Däremot verkar AIK ha gjort en riktigt bra värvning i och med Eero får jag medge. Vad gäller Bajen är nog den bästa värvningen tränaren.

Slutligen, grattis låtsas-AIK till SM-guldet i hockey. Helt överlägsna, och gav FBK rejält med smisk. :)
Member
Apr 25 2014 08:58am
Avspark 15.15 på valborg, en arbetsdag. Fyfan vilka stjärnor Sundsvall är...

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/superettan/hammarby/article18778084.ab
Member
Apr 26 2014 04:15pm
Hett tips är att kolla husqvarnas odds i superettan, idag 3.0 mot gais hemma. hade 200kr där. 2-0 vinst. Dom ångar på som fan, kan mycket väl bli flertal överodds än.
Member
Apr 26 2014 07:16pm
Kör förövrigt 100kr hockey VM tipset igen denna gång, misstänker att ingen vill vara med härifrån men frågar ändå ^^ Tippa rätt resultat i alla matcher, win cash. ez.
Member
May 2 2014 02:33am
Trist att Sirius åkte ur cupen till sist. Hade varit skoj om de kunnat upprepa Åtvidabergs säsong när de gick till final mot DIF (som de förvisso förlorade, men fick Europaspel ändå eftersom DIF vann ligan).

HIF verkar ha ett tråkigt supporterflyt för övrigt. Igår lyckades de både hota en 11-årig bollkalle och tända eld på läktaren så brandkåren fick jobba. Jag säger som HIF-fansen sa före årets säsongspremiär: "Skicka ner alla Stockholmslagen till div7 så löser sig problemet. Vi som sköter oss vill inte ha deras skit"... -_-
Member
Gold: 2,443.00
May 2 2014 02:45am
Quote (LorveN @ May 2 2014 10:33am)
Trist att Sirius åkte ur cupen till sist. Hade varit skoj om de kunnat upprepa Åtvidabergs säsong när de gick till final mot DIF (som de förvisso förlorade, men fick Europaspel ändå eftersom DIF vann ligan).

HIF verkar ha ett tråkigt supporterflyt för övrigt. Igår lyckades de både hota en 11-årig bollkalle och tända eld på läktaren så brandkåren fick jobba. Jag säger som HIF-fansen sa före årets säsongspremiär: "Skicka ner alla Stockholmslagen till div7 så löser sig problemet. Vi som sköter oss vill inte ha deras skit"... -_-

Skämmiga "supporters" som åkte ner till Malmö
Go Back To Svenska Topic List
Prev1868788899096Next
Add Reply New Topic New Poll