d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev18687888990229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 8 2013 03:26pm
Quote (berhemuli @ Apr 8 2013 11:22pm)
märks att svarter inte lirar turneringar :P


Hahha :D

jo jag vet, lite därför jag frågar också så jag kan åtminstonde ha någorlunda ide om jag skulle få för mig att testa ngn gång

Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 8 2013 03:26pm
Quote (berhemuli @ 8 Apr 2013 22:26)
Ja då är det fortfarande luuuungt, kan typ sitta o folda i 1½h utan att gå till noll om man så vill xD


haha sant, men förhoppningsvis ramlar de in nå bra kort så man kan dubbla sig istället :)

Quote (Svartermetalisk @ 8 Apr 2013 22:26)
Hahha :D

jo jag vet, lite därför jag frågar också så jag kan åtminstonde ha någorlunda ide om jag skulle få för mig att testa ngn gång


Ja men det är ju bara att fråga på!


Kan ta ett exempel, igår i slutet låg jag på runt 400k i stack, blindsen var 15k/30k, och jag kände mig inte pressad av blindsen.

Det blir en helt annan inställning man har till spelet i turneringar, så länge man kan gå All in med säg 4x BB vid ett sådant läge, så är det en stor skada för den man möter ifall han torskar :)

This post was edited by Malmy on Apr 8 2013 03:29pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 8 2013 03:34pm
Säg att du får typ par i tior med 40bb när du är i pengarna.

Hur spelar du då? spelar du som lowpair och hoppas på triss eller försöker du tvinga någon som är mer shortstack att gå all-in?

ie hur tajt lirar man med 40bb ?

Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 8 2013 03:37pm
Quote (Svartermetalisk @ 8 Apr 2013 22:34)
Säg att du får typ par i tior med 40bb när du är i pengarna.

Hur spelar du då? spelar du som lowpair och hoppas på triss eller försöker du tvinga någon som är mer shortstack att gå all-in?

ie hur tajt lirar man med 40bb ?


jag brukar köra standard raise 3-4x BB, om någon redan höjt - 3bet (om det inte är för mycket mot stacken). pkt 10 är en ganska stabil hand i turnerningsspel IMO.

Folk går All in med AX så då har du ju alltid minst 50/50, oftast mer då det ofta är typ A6.

Edit: Dock vill jag inte gå all in preflop med pkt 10 om jag har 40 BB kvar. men man måste ju fortf satsa för att vinna :)

This post was edited by Malmy on Apr 8 2013 03:38pm
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 8 2013 03:39pm
Quote (Svartermetalisk @ 8 Apr 2013 23:34)
Säg att du får typ par i tior med 40bb när du är i pengarna.

Hur spelar du då? spelar du som lowpair och hoppas på triss eller försöker du tvinga någon som är mer shortstack att gå all-in?

ie hur tajt lirar man med 40bb ?


Beror alltid helt på bordet, har du en eller flera med mer än du i bordet, helst höger om dig, så ser du först hur dom spelar innan du börjar "tjaffsa" med dina tior.. imo.. annars brukar det bli en standard 3xbb höjning imo och går någon relativt liten stack all in så callar man den. Men beror helt på hur du spelat tidigare, vilka som är vid bordet, hur aggressiva dom är, hur stor risk det är att du måste trycka in massa preflop.

och för att gå all in preflop med 40bb's måste du har iaf AK, AA, KK, AA imo.. möjligen JJ eller TT för att calla någons all in på typ halva din stack, men skulle inte riskera hela med TT eller JJ preflop, kan även folda QQ ibland.

This post was edited by berhemuli on Apr 8 2013 03:40pm
Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 8 2013 03:41pm
Quote (berhemuli @ 8 Apr 2013 22:39)
Beror alltid helt på bordet, har du en eller flera med mer än du i bordet, helst höger om dig, så ser du först hur dom spelar innan du börjar "tjaffsa" med dina tior.. imo.. annars brukar det bli en standard 3xbb höjning imo och går någon relativt liten stack all in så callar man den.  Men beror helt på hur du spelat tidigare, vilka som är vid bordet, hur aggressiva dom är, hur stor risk det är att du måste trycka in massa preflop.


Håller jag med om, och sen spelar det roll NÄR i turneringen det är också - om det är på låga blind nivå säg 60/120 eller liknande, måste man ju satsa betydligt mer för att folk ska dra åt helvete ^^ men om det är 600/1200 då kan man enklare sno blindsen etc.

This post was edited by Malmy on Apr 8 2013 03:42pm
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 8 2013 03:43pm
Quote (Malmy @ 8 Apr 2013 23:41)
Håller jag med om, och sen spelar det roll NÄR i turneringen det är också - om det är på låga blind nivå säg 30/60 eller liknande, måste man ju satsa betydligt mer för att folk ska dra åt helvete ^^ men om det är 600/1200 då kan man enklare sno blindsen etc.


exakt, jag blir "lösare" i mellansteget när blindsen börjar vara 150/300+ eller ja höjer väldigt många fler händer o stealar blinds.
Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 8 2013 03:45pm
apropå allt det här snacket har blindsen ätit på mig, nu är stacken nere i 21k och blinds 800/1600.

Ingen stress, men ser gärna att jag får en hand eller två och kan spela in en pott inom kort :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 8 2013 03:51pm
Jag går och lägger mig, lycka till ofc :)

Mer poker imorrn, får se om jag kan plussa då :lol:



Retired Moderator
Posts: 13,413
Joined: Aug 27 2006
Gold: 44,541.48
Trader: Trusted
Apr 8 2013 03:52pm
Quote (Svartermetalisk @ 8 Apr 2013 22:51)
Jag går och lägger mig, lycka till ofc :)

Mer poker imorrn, får se om jag kan plussa då :lol:


Aight, sov gott!

Det får vi allt hoppas! :)

Edit: lyckades precis dubbla, så lite bättre iaf

38k stack, position #295/498, 900/1800 blinds.

This post was edited by Malmy on Apr 8 2013 04:07pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev18687888990229Next
Add Reply New Topic New Poll