d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev18586878889229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 8 2013 01:21pm
Quote (Malmy @ Apr 8 2013 08:50pm)
gått riktigt dåligt, blivit nerkäkad av blinds till jag var nere på 24k, nu har jag tagit mig upp till 125k igen, men var riktigt nära att åka där ett tag.

just nu #43/61 blinds är 5k/10k

edit: jag höjde 30k med A10 en kille gick all in med 30k med A2, , han fick stege A-5 paybacks a bitch ^^

men har fortf 72k kvar, får hoppas på en bra hand inom kort.


Åkte ut på plats #45 + 29.30$ för placering + 9$ i bounty  -5.40$ buy-in

edit: måste räknat fel på bountys nånstans, var tydligen bara 9st enligt mailet så bara +9 där.


Bra vinst, förstår om du inte är nöjd men bra run endå ^^
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 8 2013 01:23pm
Quote (Svartermetalisk @ 8 Apr 2013 20:21)
Bra vinst, förstår om du inte är nöjd men bra run endå ^^


jag får vara hyfsat nöjd med den, lite synd bara när det gick så sjukt bra ett tag, sen sinade korten helt och blindsen åt upp mej i rask takt.

helt OK cash för placeringen och jag placerar än en gång top 50 så det känns bra -förhoppningsvis blir det en vana även på de största turneringarna xD
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 8 2013 02:43pm
Känns som jag spammar :unsure: men kan inte edita, och vill uppdatera lite.

Efter jag åkte ur den andra så gick jag med i en 11$buyin 60k GTD turnering.

Gick segt länge, men lättat lite nu iaf, har position #143/1564, 35k Stack , blinds är 300/600.

Pengarna börjar from plats 1260, så det verkar inte omöjligt att nå så långt iaf, och vem vet vad som sker :)



Hur går det för dig Svarter? hamnat på plus sidan nu? :)

This post was edited by Malmy on Apr 8 2013 02:44pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 8 2013 02:58pm
Quote (Malmy @ Apr 8 2013 10:43pm)
Känns som jag spammar :unsure: men kan inte edita, och vill uppdatera lite.

Efter jag åkte ur den andra så gick jag med i en 11$buyin 60k GTD turnering.

Gick segt länge, men lättat lite nu iaf, har position #143/1564, 35k Stack , blinds är 300/600.

Pengarna börjar from plats 1260, så det verkar inte omöjligt att nå så långt iaf, och vem vet vad som sker :)



Hur går det för dig Svarter? hamnat på plus sidan nu? :)


Det är bara att posta på imo ^_^

Aa nee, jag åkte på en del tråkiga grejjer så jag var tokback ett tag nu är jag typ 40 minus men jag är nöjd med det, var 150 minus ett tag.

Jag tre-bettade en pott upp till himlen mot två pers som både hade A-X med mina KK och flop kom Axx så det sög, det är ju maxad otur finns två ess kvar i leken liksom.

Furthermore jag hamnade All-in mot en sjukt fiskig LAG, jag 5-bet shovade och han synade med K10 och drog ut mig, jävla tomte.

Förutom dom två händerna så körde jag en re-raise shove på flopp när jag hade flushdraw, den blev synad och jag missade.

Gått lite tungt sista dagarna men jag kämpar vidare.

Lycka till i din turnering, nära pengarna fint fint :)














Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 8 2013 03:05pm
Quote (Svartermetalisk @ 8 Apr 2013 21:58)
Det är bara att posta på imo ^_^

Aa nee, jag åkte på en del tråkiga grejjer så jag var tokback ett tag nu är jag typ 40 minus men jag är nöjd med det, var 150 minus ett tag.

Jag tre-bettade en pott upp till himlen mot två pers som både hade A-X med mina KK och flop kom Axx så det sög, det är ju maxad otur finns två ess kvar i leken liksom.

Furthermore jag hamnade All-in mot en sjukt fiskig LAG, jag 5-bet shovade och han synade med K10 och drog ut mig, jävla tomte.

Förutom dom två händerna så körde jag en re-raise shove på flopp när jag hade flushdraw, den blev synad och jag missade.

Gått lite tungt sista dagarna men jag kämpar vidare.

Lycka till i din turnering, nära pengarna fint fint :)



Ajjj :/ trista potter och situationer :( men det är ju tillfälligt du kommer säkerligen gå plus imorgon :)

och -40 är ju faktiskt ganska bra med tanke på hur mycket oflyt och jobbiga situationer du haft idag!


Tack man, är typ 90spots från pengar nu iaf.

Edit: Är i pengarna nu iaf *YAY* :)

annars har inte mycket hänt, är på positon #273/1241 33k stack, 400/800blinds

This post was edited by Malmy on Apr 8 2013 03:15pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 8 2013 03:19pm
Quote (Malmy @ Apr 8 2013 11:05pm)
Ajjj :/ trista potter och situationer :( men det är ju tillfälligt du kommer säkerligen gå plus imorgon :)

och -40 är ju faktiskt ganska bra med tanke på hur mycket oflyt och jobbiga situationer du haft idag!


Tack man, är typ 90spots från pengar nu iaf.

Edit: Är i pengarna nu  iaf  *YAY* :)

annars har inte mycket hänt, är på positon #273/1241 33k stack, 400/800blinds


Jo en del ganska tråkiga grejjer mene aa, det är ok jag har lyckats lämna tänket att jag måste plussa varje idag. Jag spelade ok och torskade shit happens, nya tag imorrn.

Grats pengarna, ganska shortstacked dock 40 BB :o

Dags att börja shova ahög snart eller vad är planen?






Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 8 2013 03:22pm
Quote (Svartermetalisk @ 8 Apr 2013 22:19)
Jo en del ganska tråkiga grejjer mene aa, det är ok jag har lyckats lämna tänket att jag måste plussa varje idag. Jag spelade ok och torskade shit happens, nya tag imorrn.

Grats pengarna, ganska shortstacked dock 40 BB :o

Dags att börja shova ahög snart eller vad är planen?


hehe 40BB i sånna här stora turneringar är PLENTY, när man är nere på 10bb och mindre börjar det bli stressigt ^^

som sagt har ju position 2xx/12xx.

Sen är jag långt ifrån Golden, men absolut inte stressad :)

Väntar in bra händer nu, plockar blinds nån gång ibland ifall jag får nåt hyfsat etc.


Quote (berhemuli @ 8 Apr 2013 22:22)
tycker man klarar sig gott på att ha 40bb's i 9manna bord.. Inte ens nära en shove..


Precis :)

This post was edited by Malmy on Apr 8 2013 03:24pm
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 8 2013 03:22pm
Quote (Svartermetalisk @ 8 Apr 2013 23:19)
Jo en del ganska tråkiga grejjer mene aa, det är ok jag har lyckats lämna tänket att jag måste plussa varje idag. Jag spelade ok och torskade shit happens, nya tag imorrn.

Grats pengarna, ganska shortstacked dock 40 BB :o

Dags att börja shova ahög snart eller vad är planen?


tycker man klarar sig gott på att ha 40bb's i 9manna bord.. Inte ens nära en shove..
han lär ju ligga över average stack med det.

märks att svarter inte lirar turneringar :P

This post was edited by berhemuli on Apr 8 2013 03:24pm
Retired Moderator
Posts: 13,415
Joined: Aug 27 2006
Gold: 46,991.48
Trader: Trusted
Apr 8 2013 03:25pm
Quote (berhemuli @ 8 Apr 2013 22:22)
tycker man klarar sig gott på att ha 40bb's i 9manna bord.. Inte ens nära en shove..
han lär ju ligga över average stack med det.


åkte ner lite nu till 31k, men jag ligger fortf över Average med 2k eller nåt :)

Position #356/970 nu

Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 8 2013 03:26pm
Quote (Malmy @ 8 Apr 2013 23:25)
åkte ner lite nu till 31k, men jag ligger fortf över Average med 2k eller nåt :) 

Position #356/970 nu


Ja då är det fortfarande luuuungt, kan typ sitta o folda i 1½h utan att gå till noll om man så vill xD
Go Back To Svenska Topic List
Prev18586878889229Next
Add Reply New Topic New Poll