d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2012
Prev1848586878898Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 16 2012 06:25am
Quote (berhemuli @ 16 Sep 2012 13:52)
en fucking sthlms derby på G..  MÖRDA DJURGÅRN!


1-0 DIF, inga jävla självmål denna gång pls...

Är du på plats eller?
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Sep 16 2012 06:39am
helvete dif, ni har för första gången imponerat mig i tifoverksamhet.. er tröjtifo som lär stå hela matchen, ävenom med fel text är riktigt snyggt.
annars våra overhead tifon.. riktigt bra. bra tifon från båda
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 16 2012 06:41am
Quote (berhemuli @ 16 Sep 2012 14:39)
helvete dif, ni har för första gången imponerat mig i tifoverksamhet.. er tröjtifo som lär stå hela matchen, ävenom med fel text är riktigt snyggt.
annars våra overhead tifon.. riktigt bra. bra tifon från båda


Starkt med bengaler efter 30sek med.
Jävligt glad över att de inte bryter matcherna för minsta lilla längre så det förstörs för alla.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Sep 16 2012 07:26am
Quote (PlaaD @ 16 Sep 2012 14:41)
Starkt med bengaler efter 30sek med.
Jävligt glad över att de inte bryter matcherna för minsta lilla längre så det förstörs för alla.


Jag gillar bengaler så har inga problem med det ^^ men ja skönt att dom fixat det ^^
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Sep 16 2012 08:36am
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRA VI NÄR VI KROSSAR DJURGÅRDEN! SÅ JÄVLA BRA 3-0! Senast 91 vi vann såhär stort mot dif!
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Sep 16 2012 09:00am
Quote (berhemuli @ 16 Sep 2012 16:36)
SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRA VI NÄR VI KROSSAR DJURGÅRDEN! SÅ JÄVLA BRA 3-0! Senast 91 vi vann såhär stort mot dif!


:(((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Välförtjänt dock, AIK var betydligt bättre idag överlag.
Djurgården va enbart bra de första ~10, sen vart det ingen riktigt ordning på spelet någonstans.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Sep 16 2012 09:04am
Quote (PlaaD @ 16 Sep 2012 17:00)
:(((((((((((((((((((((((((((((((((((((

Välförtjänt dock, AIK var betydligt bättre idag överlag.
Djurgården va enbart bra de första ~10, sen vart det ingen riktigt ordning på spelet någonstans.


första 20minuter trodde jag vi skulle torska.. vi hade inget.. men sen gick maskineriet igång och då fanns det inget stopp! Förstår inte hur vissa gnagarpolare klagar på domarn efter matchen.. om något så dömde han bra för oss och missade hörnor för er ^^
Member
Posts: 759
Joined: Jun 27 2011
Gold: 227.10
Sep 16 2012 09:33am
Quote (berhemuli @ Sep 16 2012 05:04pm)
första 20minuter trodde jag vi skulle torska.. vi hade inget.. men sen gick maskineriet igång och då fanns det inget stopp! Förstår inte hur vissa gnagarpolare klagar på domarn efter matchen.. om något så dömde han bra för oss och missade hörnor för er ^^


Hörnorna är väl så där men i övrigt dömer Ericsson för Djurgården i första och för AIK i andra. Även om de domslut han dömer för AIK är korrekta är de dock 50/50 bedömningar.
Sen så är Djurgården "gnälligare" i form av underläge och då är det oftast så att man inte får något med sig när man inte agerar kontrollerat.

I första missar han bland två hands. Visst kan man diskutera straffsituationen hur vida man vill tolka den men Ericsson visar inte ens på att han ser den så han gör inte ens den bedömningen troligtvis.

När djurgården tappar pressspelet så kommer AIK in i matchen.
Den stora skillnaden är dock avsluten det är 7 avslut som inte riktigt håller kvalite i andra vet jag inte hur många vi har men de tre som leder fram till mål är alla riktigt bra avslut. Karikari har dessutom ett till riktigt bra avslut.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Sep 17 2012 09:57am
Quote (ReloadMaster @ 16 Sep 2012 17:33)
Hörnorna är väl så där men i övrigt dömer Ericsson för Djurgården i första och för AIK i andra. Även om de domslut han dömer för AIK är korrekta är de dock 50/50 bedömningar.
Sen så är Djurgården "gnälligare" i form av underläge och då är det oftast så att man inte får något med sig när man inte agerar kontrollerat.

I första missar han bland två hands. Visst kan man diskutera straffsituationen hur vida man vill tolka den men Ericsson visar inte ens på att han ser den så han gör inte ens den bedömningen troligtvis.

När djurgården tappar pressspelet så kommer AIK in i matchen.
Den stora skillnaden är dock avsluten det är 7 avslut som inte riktigt håller kvalite i andra vet jag inte hur många vi har men de tre som leder fram till mål är alla riktigt bra avslut. Karikari har dessutom ett till riktigt bra avslut.


Kollade iofs på tvn men handsen var inte sådär jätte solklara. Men ja annars låter din analys rätt, rätt. ^^ Fan att lalawele inte skickade in 4-0 i slutet där också ^^
Member
Posts: 13,728
Joined: Jun 14 2008
Gold: 160.00
Sep 18 2012 02:43pm
FAAN så gött Arsenal !!!
Go Back To Svenska Topic List
Prev1848586878898Next
Add Reply New Topic New Poll