Quote (Spetch @ 19 Nov 2013 12:20)
Någon som har kunskap ang. vård och små operationsingrepp?
Jag kommer eventuellt behöva göra en liten operation där de kommer behöva skära osv...
Min smärttröskel är som en 5 åring och jag undrar därför om man kan kräva att bli sövd?
Jag är 90% säker på att jag kommer tvärvägra annars, det är ju dock till min förlust men ändå.
Operationen jag behöver göra är ett ingrepp för att plocka bort en cysta i kroppen.
Det räcker inte att tömma den utan det kommer krävas att plocka bort hela cystan också.
Kan man begära att bli sövd? Kan de säga nej? Vad händer om jag sätter mig i ett hörn, armarna i kors och leker som om jag vore 12?..
Detta är en seriös fråga, vet att det finns folk som säkert har vart med om liknande grejer eller eventuellt jobbar inom vård.
Svar uppskattas.
Tack!
De brukar ofast vara väldigt lätt och handskas med, större ingrepp brukar oftast ges åtminstone förfrågan att bli sövd i vissa tar dem för givet att söva.
Men som CraZeeY sa, ta och fråga/prata med dem

Quote (SCXiao @ 19 Nov 2013 16:09)
Arrested Development, någon som sett? 9,1 / 10 på imdb

Tankade tre första säsongerna för att jag läste att Seth Rogen var med i serien, sen upptäckte jag att han var med i 3-4 avsnitt av fjärde säsongen....
Inte ens hört talas om o.o