Quote (berhemuli @ 6 Apr 2014 15:59)
Sköööööön vändning!
Haha, klart det är Kennedy. Fattar fortfarande inte hur MP kunde dumpa honom.
Däremot måste jag erkänna att jag - äntligen - inte känner avund, för med Djurgårdens nuvarande anfallsuppsättning är det fan inte säkert att han hade platsat ändå. Prijovic är en teknisk stridsvagn, Jawo är lite samma typ som Kennedy, Erton har blivit bättre på sistone, Mayambela kan uppenbarligen sköta anfallsrollen helt ok.
Gårdagens match var inte helt övertygande, men det var ändå glädjande att se att HBK blev totalt utspelade. HBK är dock ingen bra värdemätare. DIF hade värdelösa uppspel från backlinje till mittfält, men när bollen väl fick fäste på mittfältet blev det farligare. Broberg-Prijovic-Jawo top3 igår.
Fin hyllningsceremoni också, speciellt med rosorna blev det vackert. Vet inte hur mycket det påverkade, men det var ganska tamt på läktarna bortsett från några toppar här och där. Kanske blir bättre framöver, men jag fattar fan inte varför folk inte går på den match som har lägst riskbild av alla i hela Allsvenskan. (Okej, FFF-BP kanske inte heller var någon riskmatch, men en hyllningsmatch där ingen sång innehöll ett enda negativt ord... (true story!))
IDAG AVGÖRS KVALSERIEN! KOM IGEN, AIK! SPELA UPP OSS!
This post was edited by LorveN on Apr 7 2014 01:52am