d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1808182838496Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,552.51
Apr 1 2014 02:46pm

Denna var trevlig idag, hade även 20kr på kryss+kryss i CL, blev 400kr där med.

Hade dock atletico och man U hållt ledningen dom hade båda två hade det blivit sammanlagt ungefär 4000kr vinst idag.

Satsade sammanlagt 170kr på lite skrällkombon. :D
Member
Gold: 2,069.00
Apr 1 2014 02:52pm
Quote (berhemuli @ 1 Apr 2014 21:46)
http://oi62.tinypic.com/34ir1iq.jpg

Denna var trevlig idag, hade även 20kr på kryss+kryss i CL, blev 400kr där med.

Hade dock atletico och man U hållt ledningen dom hade båda två hade det blivit sammanlagt ungefär 4000kr vinst idag.

Satsade sammanlagt 170kr på lite skrällkombon. :D

Nice, visste inet att man fick satsa 2 resultat, både 1 och X i samma?

Vilken sida spelar du på förresten?

Jag har spelat lite grann på svenskaspel men de är lite också.
Member
Apr 1 2014 03:20pm
Quote (Litttle_Brother @ 1 Apr 2014 22:52)
Nice, visste inet att man fick satsa 2 resultat, både 1 och X i samma?

Vilken sida spelar du på förresten?

Jag har spelat lite grann på svenskaspel men de är lite också.

joorå, men oddset blir såklart en hel del lägre, en 2a på atletico gav 6.60 i odds (unibet, svenska spel stod den på 5.90) så x2 blev 2.60 då. Funkar i combospel, kör man som singel är det bättre o köra singel kryss och singel 2a.
Lirar på unibet för det mesta, jagar jag odds så kollar jag vart det finns högst odds och lirar där. Svenskaspel tror jag inte jag lagt mer en 1-2spel på, är så värdelösa odds. Någon enstaka överspel på damallsvenskan ibland men inte annars haha.
Member
Apr 3 2014 06:37am
HIF:s krav på publiken: Skriv på kontrakt

Punkterna i dokumentet

1. Vi hejar på vårt lag – och avstår från att nedvärdera domarna, motståndarna och deras supportrar

2. Vi stöttar våra spelare i med- och motgång

3. Vi respekterar och följer klubbfunktionärernas, ordningspersonalens och polisens uppmaningar

4. Vi har ett språkbruk som vi vill att våra barn och unga ska använda – vi använder inte hatiska ramsor och slogans

5. Vi accepterar inte pyroteknik, inkastade föremål och andra spelförstörande inslag

6. Vi vill se varandra och är aldrig maskerade

7. Vi tar avstånd från rasism, våld, droger och diskriminering och alla former av kränkande behandling

8. Vi respekterar vår klubb och vårt klubbmärke samt visar förståelse för att våra samarbetspartners är en viktig del av verksamheten

9. Vi är goda ambassadörer och förebilder för vår klubb och vår stad

10. Vi bidrar till att skapa en trevlig stämning för alla på vår arena

11. Vi tar aktivt avstånd mot alla som bryter mot ovanstående. Vi som publik gör det genom att visa vårt missnöje med ett tydligt ställningstagande; Det räcker nu!

Det här håller inte, helt fel väg att gå. Blir utkastad om du svär? eller om du buar åt domarn? Jag ställer mig på läktaren och får utlopp för mina känslor genom skrik och sång, som man ej kan göra annars. Vissa grejer är ju självklart som inkastade föremål etc. eller "Vi tar avstånd från rasism, våld, droger"
Men aja, skulle jag mot förmodan åka dit, svära på finska på en läktare så får dom väl kasta ut mig då och resten av 3000AIKarna. Det blir ju bra av det, alla kommer säkert gå helt frivilligt ut.
Member
Gold: 2,443.00
Apr 3 2014 06:40am
Quote (berhemuli @ Apr 3 2014 02:37pm)

Punkterna i dokumentet

1. Vi hejar på vårt lag – och avstår från att nedvärdera domarna, motståndarna och deras supportrar

3. Vi respekterar och följer klubbfunktionärernas, ordningspersonalens och polisens uppmaningar

4. Vi har ett språkbruk som vi vill att våra barn och unga ska använda – vi använder inte hatiska ramsor och slogans

5. Vi accepterar inte pyroteknik, inkastade föremål och andra spelförstörande inslag

7. Vi tar avstånd från rasism, våld, droger och diskriminering och alla former av kränkande behandling

8. Vi respekterar vår klubb och vårt klubbmärke samt visar förståelse för att våra samarbetspartners är en viktig del av verksamheten

11. Vi tar aktivt avstånd mot alla som bryter mot ovanstående. Vi som publik gör det genom att visa vårt missnöje med ett tydligt ställningstagande; Det räcker nu!

Det här håller inte, helt fel väg att gå. Blir utkastad om du svär? eller om du buar åt domarn?    Jag ställer mig på läktaren och får utlopp för mina känslor genom skrik och sång, som man ej kan göra annars.  Vissa grejer är ju självklart som inkastade föremål etc. eller "Vi tar avstånd från rasism, våld, droger"
Men aja, skulle jag mot förmodan åka dit, svära på finska på en läktare så får dom väl kasta ut mig då och resten av 3000AIKarna. Det blir ju bra av det, alla kommer säkert gå helt frivilligt ut.

Ja, några punkter är löjliga och det här kommer vara glömt om en månad.
Member
Apr 3 2014 07:00am
Quote (umade @ 3 Apr 2014 14:40)
Ja, några punkter är löjliga och det här kommer vara glömt om en månad.

Några är helt självklara, men några är lite vadihelvete tror dom.
Men är väl upphaussad allt nu i ett par veckor/månad, sen så småningom går allsvenskan till det samma som förut igen. ^^
Member
Gold: 31.00
Apr 3 2014 02:10pm
Quote (berhemuli @ 3 Apr 2014 13:37)

Punkterna i dokumentet

Det här håller inte, helt fel väg att gå. Blir utkastad om du svär? eller om du buar åt domarn?    Jag ställer mig på läktaren och får utlopp för mina känslor genom skrik och sång, som man ej kan göra annars.  Vissa grejer är ju självklart som inkastade föremål etc. eller "Vi tar avstånd från rasism, våld, droger"

Från HIFs hemsida:
"Vi vill se en omedelbar varaktig förändring. Vi kommer att arbeta mer aktivt med arrangörsavstängningar för de som inte klarar av att följa detta.Nästa steg är ytterligare drastiska åtgärder som att exempelvis inte välkomna bortapublik, ta bort ståplats. Hjälp oss att undvika det!"

Ja, för det lär ju bara göra saken bättre...? MDMF, för HIF tycker att fotboll avnjuts bäst från tv-soffan. Går för övrigt direkt emot deras punkt 10 ovan, men det kanske de inte förstod själva.

En domare ska vara beredd på att höra hur jävla dålig han är när han missar något. Igboananike får tåla att höra fula ord. Och på derbyt kommer Berhemuli & co få höra att "vi ska hugga er, och det vet ni om", jag kommer höra att ni ska "galga hela jävla Djurgården", men ingen av oss kommer sova oroligt den kvällen ändå för vi vet att det är skillnad på ord och handling. :)

Nejdu, jag håller med dig. Vad är det som är så fel med att korta ner deras lista till en enda punkt?
1. Följ lagar och regler.
Svårare än så är det fan inte!

This post was edited by LorveN on Apr 3 2014 02:12pm
Member
Apr 3 2014 02:18pm
Quote (LorveN @ 3 Apr 2014 22:10)
Från HIFs hemsida:

Ja, för det lär ju bara göra saken bättre...? MDMF, för HIF tycker att fotboll avnjuts bäst från tv-soffan. Går för övrigt direkt emot deras punkt 10 ovan, men det kanske de inte förstod själva.

En domare ska vara beredd på att höra hur jävla dålig han är när han missar något. Igboananike får tåla att höra fula ord. Och på derbyt kommer Berhemuli & co få höra att "vi ska hugga er, och det vet ni om", jag kommer höra att ni ska "galga hela jävla Djurgården", men ingen av oss kommer sova oroligt den kvällen ändå för vi vet att det är skillnad på ord och handling.  :)

Nejdu, jag håller med dig. Vad är det som är så fel med att korta ner deras lista till en enda punkt?
1. Följ lagar och regler.
Svårare än så är det fan inte!

Dock med tanke på det som hände difsupportern misstänker jag starkt att ni slipper höra "hugga dif, galga djurgårn och mörda ett djurgårdsbarn" ramsorna. (den sistnämnda hoppas jag försvinner nu för gott, aldrig gillat den, osmaklig) Däremot att media drog upp det som en skandal att det sjöngs vi är överallt men det är inte ni för ni är djurgårdsjävlar som något brutalt hemskt, mot göteborg då. Så vågar jag inte ens tänka på rubrikerna efter derbyt.
Samtidigt ja nej jag kommer aldrig känna mig not safe på en fotbollsmatch, känner mig mer osäker när jag tar sista pendeln hem (eller sista tunnelbanan ut till alby förut där jag bodde). på fotboll känner jag mig hemma och alltid safe.

Vi får väl se hur det går med hif's hemmamatcher hädanefter, publiken slutar gå, slutar med 2000pers bestående av knattelag och tanter/gubbar + några barnfamiljer, där farsan råkar skrika FAN när det blir mål till motståndarlaget och barnen får gråtande se när ordningsmakten släpar ut pappan ur arenan då han bröt mot reglerna.
Member
Gold: 31.00
Apr 3 2014 11:16pm
Quote (berhemuli @ 3 Apr 2014 21:18)
Vi får väl se hur det går med hif's hemmamatcher hädanefter, publiken slutar gå, slutar med 2000pers bestående av knattelag och tanter/gubbar + några barnfamiljer, där farsan råkar skrika FAN när det blir mål till motståndarlaget och barnen får gråtande se när ordningsmakten släpar ut pappan ur arenan då han bröt mot reglerna.

...eller gör sig skyldig till det grova brottet "stå i trappan". Fyfan. Det blev ju krig på Hovet för något år sedan pga det. Tur att polisen löste det hela genom att ställa sig i trappan.

Nej, absolut, jag förespråkar knappast ramsor som uppmanar till att mörda, men att skrika "gnagarsvin, råttpack, Solna-as,..." hör till. Att "djurgårdsjävlar" är skandal är ju bara komiskt. Sannolikt lär det också förekomma rök och/eller eld på derbyt, så där kommer fotbollen dö igen.
Och om Johannesson dömer kommer det höras att "en råtta svart och gul...", men om det är Hansson kommer det höras att han "är från Mora". Vissa saker går liksom inte att ändra på, men folk skadas inte av det.

Ikväll avgörs kvalserien!

This post was edited by LorveN on Apr 3 2014 11:17pm
Member
Gold: 1,000.08
Apr 3 2014 11:57pm
Quote (berhemuli @ Apr 3 2014 08:37am)

Punkterna i dokumentet

jag skulle aldrig skriva på någonting så idiotiskt. hade jag vart säsongare på olympia skulle jag krävt pengarna tillbaka. hade dom haft det där kontraktet innan dom började sälja säsongsbiljetter är jag säker på att deras nuvarande siffra skulla ha varit halverad.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1808182838496Next
Add Reply New Topic New Poll