Quote (yla @ Apr 1 2014 07:53pm)
yay, åff! Min bror gick dit inför den här säsongen

3stabila pinnar än! I år är Åtvids år, igen!
Quote (LorveN @ Apr 1 2014 08:28pm)
Kvalserien som såg så bra ut, och så bestämde sig alla matcher för att gå åt helvete.

Jävligt surt att domaren stjäl ett mål från Djurgården, de ska fan inte blåsa av för blockering efter 0,1 sekunder om de inte SER att pucken är blockerad. När den trillar ut till en omarkerad djurgårdare med helt öppet mål blir man ju måttligt förbannad. Hade DIF fått 2-4 så hade det kaaaaaaaaaanske gått..
Med det sagt: Örebro var det bättre laget åtminstone hela andra och tredje perioden, första perioden var lite 50/50. DIFs powerplay var riktigt dåligt bortsett från det sista, som också resulterade i mål. Högström (back i DIF) är dock riktigt bra! Resultatet är egentligen inte orättvist, men fan, ändå...
På pluskontot:
1. Kåberg fick två puckar på sig.
2. Domaren gick inte på när Örebros målvakt kör en Rivaldo-filmning. Tyvärr ingen utvisning för filmning bara...
Och såklart:
Hyllningarna. "Vi är med dig överallt" genom
hela första perioden, undantaget 30 sekunder måljubel. Ytterligare samma hyllningar under sista perioden. En tyst minut som var tyst också. Fint!
Well, skillnaden var väll att vi aldrig fick något tryck i offensiv zon. Kändes som att så fort vi fick ner pucken var Örebro en man mer runt pucken.
Kan inte riktigt hålla med dig om 50/50 i första perioden. Som jag uppfattade det hade vi fan ingenting förutom början + slutet av perioden.
Sen är det ett Örebro som är fruktansvärt samlade i egen zon och med bättre skärpa framför mål. Två av Örebros mål kommer i stort sett direkt från tel.
Och powerplayen....(såg inte sista) 4st där vi inte hade pucken i offensiv zon mer än 20sek åt gången.
Angående hyllningarna, wow. Första perioden var mäktig. Fint!
(Skrivet via telefon, eventuella funderingar kring stavfel osv hör med berherehehumuli)