d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1798081828396Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 1 2014 08:08am
Quote (berhemuli @ Apr 1 2014 11:59am)
Första gången du ser en djurgårdsmatch?


Noes.
Blir inte så ofta dock då jag har 3timmar enkel :/
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 1 2014 11:34am
Quote (Mikob @ 1 Apr 2014 16:08)
Noes.
Blir inte så ofta dock då jag har 3timmar enkel :/


Är ju som en bortaresa då bara. :P
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 1 2014 12:38pm
Quote (berhemuli @ Apr 1 2014 06:34pm)
Är ju som en bortaresa då bara. :P


Jajo, vi anordnar inte riktigt resor från Åtvidaberg dock :(
Member
Posts: 10,356
Joined: Jan 1 2009
Gold: 1.00
Apr 1 2014 12:53pm
Quote (Mikob @ Apr 1 2014 08:38pm)
Jajo, vi anordnar inte riktigt resor från Åtvidaberg dock :(


yay, åff! Min bror gick dit inför den här säsongen :rolleyes:

This post was edited by yla on Apr 1 2014 12:53pm
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Apr 1 2014 01:28pm
Kvalserien som såg så bra ut, och så bestämde sig alla matcher för att gå åt helvete. :(

Jävligt surt att domaren stjäl ett mål från Djurgården, de ska fan inte blåsa av för blockering efter 0,1 sekunder om de inte SER att pucken är blockerad. När den trillar ut till en omarkerad djurgårdare med helt öppet mål blir man ju måttligt förbannad. Hade DIF fått 2-4 så hade det kaaaaaaaaaanske gått.. <_<
Med det sagt: Örebro var det bättre laget åtminstone hela andra och tredje perioden, första perioden var lite 50/50. DIFs powerplay var riktigt dåligt bortsett från det sista, som också resulterade i mål. Högström (back i DIF) är dock riktigt bra! Resultatet är egentligen inte orättvist, men fan, ändå...

På pluskontot:
1. Kåberg fick två puckar på sig.
2. Domaren gick inte på när Örebros målvakt kör en Rivaldo-filmning. Tyvärr ingen utvisning för filmning bara...

Och såklart:
Hyllningarna. "Vi är med dig överallt" genom hela första perioden, undantaget 30 sekunder måljubel. Ytterligare samma hyllningar under sista perioden. En tyst minut som var tyst också. Fint!

This post was edited by LorveN on Apr 1 2014 01:28pm
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 1 2014 01:30pm
möjligt för AIK än! haha, kommer ej gå. Även om vi tar örebro på fredag som är SHL klara. Så lär rögle vinna mot västerås. Aja det viktigaste iallafall, att dif lär inte gå upp! (viktigaste i denna tidpunkt)

This post was edited by berhemuli on Apr 1 2014 01:30pm
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Apr 1 2014 01:50pm
Quote (berhemuli @ 1 Apr 2014 20:30)
möjligt för AIK än! haha, kommer ej gå. Även om vi tar örebro på fredag som är SHL klara. Så lär rögle vinna mot västerås. Aja det viktigaste iallafall, att dif lär inte gå upp! (viktigaste i denna tidpunkt)


Ptja, Rögle har ju ett drömläge med först Västerås och sedan ett AIK som sannolikt är avhängt då. Men fan ta er om det blir en läggmatch i AIK-Rögle, då kommer jag bli oförskämd och bitter i ett halvår!

Känns iaf som att det lutar åt derbyn nästa säsong.
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 1 2014 01:58pm
Quote (yla @ Apr 1 2014 07:53pm)
yay, åff! Min bror gick dit inför den här säsongen :rolleyes:


3stabila pinnar än! I år är Åtvids år, igen!

Quote (LorveN @ Apr 1 2014 08:28pm)
Kvalserien som såg så bra ut, och så bestämde sig alla matcher för att gå åt helvete. :(

Jävligt surt att domaren stjäl ett mål från Djurgården, de ska fan inte blåsa av för blockering efter 0,1 sekunder om de inte SER att pucken är blockerad. När den trillar ut till en omarkerad djurgårdare med helt öppet mål blir man ju måttligt förbannad. Hade DIF fått 2-4 så hade det kaaaaaaaaaanske gått..  <_<
Med det sagt: Örebro var det bättre laget åtminstone hela andra och tredje perioden, första perioden var lite 50/50. DIFs powerplay var riktigt dåligt bortsett från det sista, som också resulterade i mål. Högström (back i DIF) är dock riktigt bra! Resultatet är egentligen inte orättvist, men fan, ändå...

På pluskontot:
1. Kåberg fick två puckar på sig.
2. Domaren gick inte på när Örebros målvakt kör en Rivaldo-filmning. Tyvärr ingen utvisning för filmning bara...

Och såklart:
Hyllningarna. "Vi är med dig överallt" genom hela första perioden, undantaget 30 sekunder måljubel. Ytterligare samma hyllningar under sista perioden. En tyst minut som var tyst också. Fint!


Well, skillnaden var väll att vi aldrig fick något tryck i offensiv zon. Kändes som att så fort vi fick ner pucken var Örebro en man mer runt pucken.
Kan inte riktigt hålla med dig om 50/50 i första perioden. Som jag uppfattade det hade vi fan ingenting förutom början + slutet av perioden.
Sen är det ett Örebro som är fruktansvärt samlade i egen zon och med bättre skärpa framför mål. Två av Örebros mål kommer i stort sett direkt från tel.

Och powerplayen....(såg inte sista) 4st där vi inte hade pucken i offensiv zon mer än 20sek åt gången.

Angående hyllningarna, wow. Första perioden var mäktig. Fint!

(Skrivet via telefon, eventuella funderingar kring stavfel osv hör med berherehehumuli)
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Apr 1 2014 02:05pm
Quote (Mikob @ 1 Apr 2014 20:58)

Well, skillnaden var väll att vi aldrig fick något tryck i offensiv zon. Kändes som att så fort vi fick ner pucken var Örebro en man mer runt pucken.
Kan inte riktigt hålla med dig om 50/50 i första perioden. Som jag uppfattade det hade vi fan ingenting förutom början + slutet av perioden.
Sen är det ett Örebro som är fruktansvärt samlade i egen zon och med bättre skärpa framför mål. Två av Örebros mål kommer i stort sett direkt från tel.

Och powerplayen....(såg inte sista) 4st där vi inte hade pucken i offensiv zon mer än 20sek åt gången.


Absolut, Örebro var ettriga i sitt försvarsspel, och i PP hade vi inte mycket att komma med. Just det där med att tappa pucken direkt när man har PP gör ju att man blir så förbannad...
Känns som att det fortfarande är lite varannan-match-fungerar-det-spel. Rimligt att de vann matchen och dessutom går upp, men fan, vi hade ju chansen på andraplatsen. Har. Men det blev svårare. :(
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 1 2014 02:14pm
Quote (LorveN @ 1 Apr 2014 21:50)
Ptja, Rögle har ju ett drömläge med först Västerås och sedan ett AIK som sannolikt är avhängt då. Men fan ta er om det blir en läggmatch i AIK-Rögle, då kommer jag bli oförskämd och bitter i ett halvår!

Känns iaf som att det lutar åt derbyn nästa säsong.


Jag personligen vill aldrig ha någon läggmatch. Sånt hör till trekronor..
Men då AIK är rätt värdelösa så en torsk är inte omöjlig där. Själv hoppas jag såklart att vi har något att spela om än. :P
Go Back To Svenska Topic List
Prev1798081828396Next
Add Reply New Topic New Poll