Quote (c00kie_m0nster @ Apr 29 2015 08:01am)
Kan(får?) man jobba, ska man jobba och betala skatt.
Om man är sjuk, studerar eller inte har åldern inne (eller ute) så är det fine.
Men att tacka nej till arbete eller inte försöka att få ett jobb, då är man fan en parasit som lever på andra människors hårda jobb.
Om du vill leva din hippistil så är det fine med. Men då ska du fan inte kräva något av samhället heller.
Tyck och kalla mig vad du vill utan att ha en aning om vem jag är, vad jag gör eller hur jag har fått mina pengar, haha

det rör mig inte i ryggen, jag har argumenterat om sådant här förut och jag orkar inte radda samma tradiga för mig uppenbara argument och skriva en halv uppsats här om rätt eller fel att jobba för det här systemet eller inte, starta en tråd i anarkistforumet på flashback eller något och argumentera med någon som orkar, även om det nog finns få där som tänker i samma banor som mig personligen då det inte direkt är lösningsorienterade (positivt fokuserande) människor som är majoriteten där direkt. Det är igen endast en fråga om perspektiv, är det rätt för dig att jobba av anledningen av att man då helt plötsligt, och bara då, gör rätt för sig för sin omgivning, för världen, eller för nationen eller vad du nu har för förhållningssätt, så är det rätt för dig och det är precis som det ska vara. Jag har andra perspektiv, men jag är heller inte längre intresserad av att dras in i konflikter av egot, jag är bara intresserad att leva och sprida den förändring jag vill se. För det är vad som känns rätt för mig som jag ska göra, inte vad någon annan tror sig tycka är den rätta vägen för mig. Det är bara förståeligt att vad jag gör och hur jag väljer att leva nu känns främmande för många, men jag märker att det uppskattas mycket av de allra flesta där ute jag stöter på hur jag väljer att vara och spendera min tid, och det är det som räknas för mig.
Quote (Svartermetalisk @ Apr 29 2015 11:42am)
Nej det är inte det minsta intressant utan det är ren fakta, kollektivtrafiken rullar inte utan subventioner från skattebetalarna, när jag säger sjukvård och medicin pratar jag inte endast om Benzo och benbrott utan tandläkarbesök, allergipiller, huvudvärkstabletter, antibiotika allt det är subventionerat av skattebetalare.
Du som alla andra politiska extremister tror att du är den enda som ser felen i rådande system vilket inte stämmer. Inga system är perfekta men det vi för närvarande använder oss av är tillräckligt bra och har genom historien visat sig vara det bästa alternativet. Det är ingen slump att alla världens rikaste länder som inte nåt sin rikedom via olja har samma syn på nationalekonomi.
Vår generation precis som alla andra generationer före oss står inför en del allvarliga globala problem det stämmer men lösningen är knappast att riva bygget och börja om från scratch.
Det är inte alls vad jag tror, jag vet att många är tillräckligt smarta för att förstå att man inte kan blåsa upp en ballong hur länge som helst, till och med en treåring begriper att den spricker efter en stund. Så hur många vågar ta stegen att sluta vara med och blåsa är frågan? Även i perioder jag jobbar/jobbat så använder jag numera mina pengar för det jag vill skapa, när jag motvilligt betalar skatt. För det är inget som behöver rivas, det river sig självt. Däremot är det en stor fördel att börja tänka på alternativ och jobba för dessa istället för, och det är just detta som är precis vad jag gör... folk kommer dras till lösningar som permaculture och andra former av lokal självförsörjning i horder. Och kan jag och de som jobbar för det jag gör nu sprida dessa alternativ tillräckligt snabbt, så lär de flesta vara tacksamma för att "parasiter" och "extremister" valde att vända ryggen åt indoktrineringen och spendera sin energi på att bana nya vägar för mänskligheten. För svaren om hur man bygger hållbara samhällen finns om man letar lite. Pengarna som staten stulit av mig hade jag garanterat använt på mycket mer för mig etiskt försvarbara sätt, nu har allt bara försvunnit in i korruption och galenskap för maktgalningar att fumla omkring med. Men även dessa gör vad de tror är rätt utifrån deras perspektiv, så jag kan inte klandra någon.
Idag har jag... spelat musik, hjälpt några med att bygga upp välmående på ett ställe för utbrända människor som är tänkta att vara på väg tillbaka in i arbetslivet igen, och då drar jag såklart inte mina kosmiska utsvängningar om ditten och datten eller pratar om samhället över huvud taget utan håller det på en individanpassad nivå och ger råd, metoder och verktyg som jag tog mig upp själv med. Ingen betalar mig för det, jag gör det för att jag vill, har även fått erbjudande idag om att hålla lektion för några av en lärare jag känner. Men sedan har jag varit på dancebattle, rapbattle, standup, även idag pratat med en mängd nya människor och fått möjligheten att volontära med odling och självförsörjning i Afrika bara för att jag hälsade och snackade med en på bussen i en halvtimme. Var dag är ny, imorgon vet jag inte vad jag gör, även om jag har en bild då det är valborg och många fester ute och jag tror jag vet vilken plats jag kommer att ta mig till. Agerar man ut i nuet på det bästa alternativet för stunden så träffar man alltid rätt människor som man kan hjälpa, eller hjälpas av för att växa i sig själv och nå sina drömmar, det gäller bara att våga och se att det inte finns något att vara rädd för. (Det enda man kan upptäcka i världen är mer av sig själv, allt är ett.)
Igen: Follow the excitement, för personer som är öppna nog att ta till sig information från en sådan källa..
Kombinationen av det och "the essential key of intention" är i princip den större delen av vad man behöver för att leva gott.
Förresten håller jag mina tänder starka och friska, jag käkar inte antibiotika, jag tar inte vacciner, eller något av det du räknar upp. Men skulle jag behöva någon vård skäms jag verkligen inte för att ta del av den. Skatt har jag som sagt redan betalat mängder av, skatt betalar jag dessutom fortfarande i allt jag köper, och jag gör tillräckligt mycket för andra för att, om jag någon gång skulle behöva, ta del av den välfärd du talar om. Men det är utifrån mitt perspektiv, bara jag vet hur jag lever mitt liv.
Nu är jag trött och jag har nog blandat ihop lite vem jag svarar till med quotsen så ha överseende för jag orkar inte editera... Och till den som tyckte jag skulle sluta med droger, varför då? Alla är fria att stoppa vad man vill i sig själva, hur skulle det vara om ingen någonsin tänkte utanför andras synsätt, om alla bara accepterade allt utan att ifrågasätta. Exempelvis entheogener är något som spelar en stor roll i utvecklingen av mänskligheten, medvetandet, språket, har troligtvis alltid gjort och kommer fortsätta göra så. Större än de flesta har en aning om. Det handlar om frihet under ansvar för mig. Jag är tro det eller ej helt nykter, inte ens druckit alkohol på ett och ett halvt år, bortsett från en öl i höstas. Och om man också bortser från att våra kroppar är rena kemikaliefabriker

(bland annat producerar vi entheogenen DMT)...
Men visst, här får ni vatten på er kvarn, jag har rökt mängder av gräs, ätit svamp säkert en 40 gånger eller så, lsd några gånger, ätit kokablad och experimenterat med DMT i några omgångar.
This post was edited by TidsL on Apr 29 2015 06:32pm