Quote (Luvve @ May 24 2013 05:53pm)
SD kommer antagligen att fylla ett syfte och funktion i Sverige i framtiden. Inte som sveriges ledande parti, men som en spelbricka.
Jag tror dock att det är nyttigt när folk som utan att exakt tänker efter börjar rösta hej vilt på SD, det kommer förmodligen att leda till att de andra partierna måste öppna upp ögonen för sveriges invandringspolitik.
Jag har absolut inte emot någon som är mörk, vit gul. Det är dennes handlingar som definerar min åsikt om personen.
Kan dock säga att jag inte gillar hur sverige inte får fortsätta vara sverige då olika traditioner sakta försvinner med tiden, p.g.a det är kränkande mot dem som vi låter bo här.
Den viktigaste grejjen varför jag vill att synen på invandringspolitek är ju såklart sveriges egna arbetslöshet. Hur ska vi kunna sätta invandrare i jobb när vi inte har jobb till dom som redan finns här? (**Och pengar vi får från eu / invandrare är ju också oväsentlig**)
Därför tror jag att SD fyller en roll i vår tid som kan vara nyttig för att fokusera dom andra partierna i frågan.[I][/I]
Det där är ett skitkorkat arguemnt därför att dom närmsta åren kommer massor av branscher ha enorm brist på kvalificerad personal på grund av att ju bättre ställt ett land har det dessto färre barn föder kvinnor vilket leder till att färre arbetare måste försörja fler pensionärer
enda sättet att kringå detta är att ta hit utomstående, hade vi inte gjort det hade Sverige fallerat fullständigt
Vi har relativt hög arbetslöshet atm ja men det är recession i hela Europa och långt ifrån alla arbetslösa i Sverige vill jobba, vi är fortfarande bidragslandet #1 så varje smygrasses favoritargument att jobben inte räcker är helt helt fel det är tvärtom, personalen räcker inte.