d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Whats Your Greatest Fear?
Prev17891011Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,967.01
Aug 28 2011 12:31pm
Quote (Fil @ Aug 28 2011 06:24pm)
Robarian är väl mer jordnära än er andra som filosoferar om döden som att ni inte var rädda för den. Om ni står inför den är ni nog inte
lika objektiva längre!

Som sagt, finns hur många som helst som inte är ett dugg rädd för döden. Utan mer rädd för att dö på ett visst sätt.. Hinner du uppleva att du kommer dö innan du dör så är de förmodligen rätt äckligt.. Händer en olycka, tex en bilkrash eller liknande då du dör innan du hinner tänka, då är de väl inget att va rädd för?
Member
Gold: 3,086.76
Aug 28 2011 12:34pm
Quote (TROLLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL @ 28 Aug 2011 20:31)
Som sagt, finns hur många som helst som inte är ett dugg rädd för döden. Utan mer rädd för att dö på ett visst sätt..  Hinner du uppleva att du kommer dö innan du dör så är de förmodligen rätt äckligt.. Händer en olycka, tex en bilkrash eller liknande då du dör innan du hinner tänka, då är de väl  inget att va rädd för?

alla är i grund och botten rädda för döden....det oförklarliga skrämmer människor .
Member
Gold: 7,821.00
Aug 28 2011 12:35pm
Quote (TROLLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOLOL @ 28 Aug 2011 20:31)
Som sagt, finns hur många som helst som inte är ett dugg rädd för döden. Utan mer rädd för att dö på ett visst sätt..  Hinner du uppleva att du kommer dö innan du dör så är de förmodligen rätt äckligt.. Händer en olycka, tex en bilkrash eller liknande då du dör innan du hinner tänka, då är de väl  inget att va rädd för?

Det är väl iofs sant. Bästa hade ju varit att köra rakt in i en bergsvägg i 200 kilometer i timmen.

:)
Member
Gold: 1,506.69
Aug 28 2011 12:44pm
Quote (Fil @ Aug 28 2011 06:35pm)
Det är väl iofs sant. Bästa hade ju varit att köra rakt in i en bergsvägg i 200 kilometer i timmen.

:)

köttgryta
Retired Moderator
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Aug 29 2011 07:54am
Quote (Giraff @ Aug 28 2011 07:20pm)
CP-topic. Nu har jag ju gått omkring och funderat över det här sedan jag läste den. =\
Mitt spontana svar hade antagligen blivit "spindlar", tätt följt av en släng av social fobi, men när jag har funderat mer så har jag kommit fram till att det inte riktigt är så.
Visst, nog känner jag mig rätt illa till mods i närheten av spindlar, samt inför folk, men det är nog ändå inte så att jag fruktar det.
Kan även känna mig väldigt liten och illa till mods då jag sitter och stirrar ut i rymden sena nätter, men det är inte så mycket en fruktan som en insikt om hur fruktansvärt små vi egentligen är.

Jag kan inte heller egentligen säga att jag riktigt fruktar dödsfall, varken för mig själv eller för någon annan.
Döden är ju trots allt en naturlig del av vår värld, och således ingenting man egentligen behöver frukta.
Det jag däremot är rädd för är just ovissheten. Att man faktiskt inte vet vad som kommer hända.
Å ena sidan känns allting så fruktansvärt meningslöst om allting bara blir svart och mitt egentliga "jag" bara slutar att existera, men å andra sidan så har jag ingen bättre förklaring på vad som kan hända.
Sedan får man ju även olika svar av människor som har upplevt saker under olika typer av astralresor, människor som har återvänt från att ha blivit dödsförklarade osv...
Det är ett jävligt svårt ämne måste jag säga, men jag vill gärna tolka det lite som de anhängare av Bahá'í som jag har pratat med.
De anser att livet går vidare efter att vi lämnar vår fysiska kropp bakom oss, men att det är lika omöjligt för oss att förstå oss på den fortsatta utvecklingen, oavsett hur många gånger vi får den förklarad för oss, som för ett barn som ligger i livmodern att förstå hur vår värld ser ut och fungerar - även om vi försöker förklara det för barnet.

Hmmmm intressant! :)
Men ja håller med lite. Rädd för döden är väll inget man är, man är rädd eftersom att man inte vet vad som kommer hända efteråt.
Fear of the unknown -> Therfor RELIGION... pfff spott fnys och fän...
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 100%
Aug 29 2011 08:32am
Quote (Spetch @ 29 Aug 2011 14:54)
Hmmmm intressant! :)
Men ja håller med lite. Rädd för döden är väll inget man är, man är rädd eftersom att man inte vet vad som kommer hända efteråt.
Fear of the unknown -> Therfor RELIGION... pfff spott fnys och fän...

jag är inte rädd för va som kommer hända efter jag dött, det tänker inte jag på

det är mer att man lämnar allt, familj vänner etc, man har inte upplevt allt man vill och sina mål
Member
Gold: 0.00
Aug 29 2011 08:44am
sluta fokusera på döden och lägg fokuset på livet istället :)
kan inte påstå att jag är rädd för döden. kanske att jag har respekt för den, om det är rätt ord. tbh bryr jag mig inte mkt om vad som händer efteråt för det är inget man kan påverka i vilket fall. tror det bara svartnar.
och pontus om du var rädd för att jaget slutar existera så kan du ju se det så här, att du kommer leva vidare i folks minnen, men då kanske det inte är ditt jag :headscratch:

:run:
Member
Gold: 93.30
Aug 29 2011 08:48am
Jag finner en skräckblandad förtjusning i att tänka på om alla människor på jorden just i detta nu bara försvann. *Poff* så var alla borta.

jag skulle kunna gå runt och fan slentrianonanera längs strandvägen eller lägga världens längsta bajskorv mitt på drottninggatan. Jag skulle antagligen ha otroligt kul under en viss tid.

Men sen skulle det väll börja hända lite saker. Typ kärnkraftverk som är obemannade kanske inte är världens bästa idé.

Så jag skulle väll antagligen brinna upp eller nått i en härdsmälta:p
Member
Gold: 2,967.01
Aug 29 2011 08:51am
Quote (snigelfis @ Aug 29 2011 02:48pm)
Jag finner en skräckblandad förtjusning i att tänka på om alla människor på jorden just i detta nu bara försvann. *Poff* så var alla borta.

jag skulle kunna gå runt och fan slentrianonanera längs strandvägen eller lägga världens längsta bajskorv mitt på drottninggatan. Jag skulle antagligen ha otroligt kul under en viss tid.

Men sen skulle det väll börja hända lite saker. Typ kärnkraftverk som är obemannade kanske inte är världens bästa idé.

hahaha bästa hitils, du kan trösta dig med att de inte är stor chans att alla utom du bara går upp i rök ;)
Member
Gold: 1,337.00
Aug 29 2011 08:54am
Quote (snigelfis @ Aug 29 2011 02:48pm)

njaa snarare begår du självmord efter ett par år
Go Back To Svenska Topic List
Prev17891011Next
Add Reply New Topic New Poll