d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Har Ni Varit Med Om Något Som Anses Paranormalt?
Prev17891011Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,006.68
Feb 10 2010 01:03pm
Quote (Matrexxo @ Feb 8 2010 07:17pm)
När jag var liten tyckte jag att det var drygt att alla mina kompisar varit med om spökhistorier, men inte jag.

Därför var det en dag när jag råkat få näsblod av någon anledning, då såg jag mitt tillfälle att göra något spooky, jag sprang ner i källaren och lät blodet droppa litegrann på matten och på väggen. Dagen efter när jag och mamma var nere i källaren försökte jag se förvånad och skrämd ut när jag uppmärksammade blodet som fanns där. Dock var det ingenting för henne, hon trodde helt enkelt inte på mig. Det fick förbli som så att alla mina kompisar hade sett spöken, men inte jag...

Jag har för övrigt en kompis vars mamma är healer! Hon är duktig på spökhistorier!

Hahaha, skön.
Dumfan :D

Quote (Yllegarnet @ Feb 10 2010 02:28pm)
Luktar +1 :angel:

Hm... <_<

Quote (Giraffkanon @ Feb 9 2010 09:48pm)
En blodstoppare är en person som kan stoppa andra människors blödande sår.
Vet att den som var i min släkt (min mormors far tror jag för övrigt det var) sägs ha varit bra nog att till och med stoppa genom telefon.

Nej, det har inte kommit sig för. Jag bor numera i Kiruna, sedan fyra eller fem år tillbaks, och rör mig aldrig i de delarna av Gällivare längre.
Min far bodde i närheten förut, därför jag var i närheten.
Som sagt, det där med vattendrag vet jag inte om det är någon sanningshalt i, men det var någon som sade något liknande åt mig en gång i alla fall.

Okej, ja, det går att göra andra liknande saker över avstånd, heala m.m. så ser inga problem med det, kul förmåga. =)

Nej, det var egentligen inte rätt ord, men jag saknar ett bättre sätt att uttrycka det på...

Menade inte så, påminde bara om den lite liknande upplevelsen jag hade, det finns säkert många olika känslor som man kan likna vid att någon drar i en. :)

The what now?
Har du då mediterat dig (eller liknande) till att separera dig från din kropp eller?
Låter spännande, men personligen hade jag nog inte gjort det. Speciellt inte efter att ha hört hur lätt saker och ting kan gå fel - även om jag bara har hört din etapp.

Haha. :D Ja precis, nämnde det här tidigare i tråden tror jag. Experimenterat med det ett tag nu och börjar bli lite bättre på det... Potentiellt mycket lärorikt tror jag i och med att man kan ta sig nästan vart som helst om man blir duktig på detta, inklusive platser bortom vår dimension och träffa olika varelser/entiteter som man kan kommunicera med. Möjligt att det inte är 100% riskfritt eftersom man säkert kan stöta på både det ena och det andra där ute som kanske inte alltid vill en väl, och kanske få med sig det hem på nåt vänster, men den risken tror jag är väldigt liten och jag tycker inte det ska hindra en från att utforska. Har släppt det nästan helt (oron), tror det är mycket ovanligt att det går illa på något sätt.

Men är trots allt långt ifrån så säker som jag tänker/ska bli på det här, och jag har inte stött på något som känts hotfullt ännu (inte stött på mycket alls) så det är kanske därför jag lyckats släppa den lilla oron jag haft tidigare. Får se om den väcks igen av något någon gång, fast hoppas inte det. ^^ För det mesta är mina utomkroppsliga resor väldigt korta och meningslösa (separerar, drar någonstans, rycks tillbaka inom någon minut), en viss erfarenhet får man ju varje gång så ska inte helt förkasta dem, men andra gånger har det hänt rätt intressanta grejer. Skön känsla det där (separerandet), någon gång har jag gjort lös mitt medvetande/astralkropp och bara njutit av känslan att glida i sidled fram och tillbaks in & ur kroppen... =) Börjar bli bättre nu som sagt när jag lärt mig att få högre kontroll och mer erfarenhet, och kan tack vare det vara ute längre osv. Får se om jag orkar dra något sen, men de nämnvärda upplevelserna kan vara svåra att beskriva och har inte haft så många sådana anser jag. Visst det kanske kan vara läsvärt för någon om att man tagit sig ut, och exempelvis vänt om och sett sig själv ligga där i sängen, skitit i det och dragit vidare ut genom fönstret/taket/whatever, dragit ytterligare en bit och kikat in i någons hus eller dylikt men i längden är det inte lika spännande att höra om, jag menar, typ som om någon skulle berätta om vad h*n ser under sin dagliga promenad typ, fast med en tvist. =P

Kom att tänka på en gång nu iofs, när jag tog mig till ett hus inte allt för långt borta, gled ner genom taket och sänktes ner mot golvet, i ett av rummen bredvid stod en kvinna och grejade i köket (modern antagligen), och på golvet framför mig befann sig två dada-bebisar. Den ena kröp på alla fyra i bakgrunden, men den andra satt upp och tycktes kolla på mig när jag kom ner där... Undrar om h*n kunde se mig alltså. :S Bra, nu fick jag en till fråga att ställa till mediumet jag träffar nästa gång. Återkommer med svar om vad hon anser om saken, om hon kan se någon som befinner sig utanför sin kropp. (Jag tror jag vet vad svaret blir, hehe).

Vissa gånger är det inte helt lätt att skilja på dröm och uku, det kan vara svårt att minnas vad man gjort och det händer dessutom att jag "separerar" i drömmar och det kan vara lite förvirrande såklart, men skillnaderna är uppenbara så man begriper i efterhand om det var en dröm om man inte kommer på det direkt. Logiken är ju som bekant som bortblåst när man drömmer. Plus att vid riktiga obe's så gör ens tankar och sinnesstämning ofta stora intryck (olika beroende på vart man befinner sig), därför kan jag inte dra en tydlig gräns för var skillnaden mellan fantasi och verklighet går på samma sätt längre. Låter säkert knäppt för många, men börja experimentera med det här själva så kommer ni att förstå.

This post was edited by TidsL on Feb 10 2010 01:13pm
Member
Gold: 3.60
Feb 13 2010 06:59am
Tidsl skulle du kunna förklara hur man gör dom här separationerna eller ge ett tips på nån bok eller film eller så?
Member
Gold: 9.00
Feb 13 2010 12:04pm
Var med om en grej för 3-4 år sedan som jag anser vara paranormal eller åt minstånde abnormal..hade varit på en gymnastikläger i 2 veckor och eftersom vi bodde relativt oprivat gavs inget tillfälle att uträtt dem behov en man måste uträtta lite då och då, i alla fall dem utan fruntimmer. Nästkommande del är inte för den finkännsliga.. hursomhälst går ja runt där och efter två veckor utan att runka känner hur ja börjar bli öm i pungen, när jag äntligen kommer hem kan jag i lugn och ro uträtta mina behov, men det kommer att bli värre.. när man gått omkring o släppa pungen efter sig i 2veckor har ja lyckats producera en sjuhelvetes massa.. ja ni vet vad.. så när de väl kommer till kritan råkar jag på nått underligt sätt spruta mig själv rakt i ena ögat och för en kort sekund trodde jag att ja blivit blind för de sved ut av bara helvete.. det absolut sjukaste och mäst paranormala jag upplevt..
Member
Gold: 26,189.00
Feb 13 2010 12:06pm
Quote (Beh4ve @ Feb 13 2010 07:04pm)
Var med om en grej för 3-4 år sedan som jag anser vara paranormal eller åt minstånde abnormal..hade varit på en gymnastikläger i 2 veckor och eftersom vi bodde relativt oprivat gavs inget tillfälle att uträtt dem behov en man måste uträtta  lite då och då, i alla fall dem utan fruntimmer. Nästkommande del är inte för den finkännsliga.. hursomhälst går ja runt där och efter två veckor utan att runka känner hur ja börjar bli öm i pungen, när jag äntligen kommer hem kan jag i lugn och ro uträtta mina behov, men det kommer att bli värre.. när man gått omkring o släppa pungen efter sig i 2veckor har ja lyckats producera en sjuhelvetes massa.. ja ni vet vad.. så när de väl kommer till kritan råkar jag på nått underligt sätt spruta mig själv rakt i ena ögat och för en kort sekund trodde jag att ja blivit blind för de sved ut av bara helvete.. det absolut sjukaste och mäst paranormala jag upplevt..

lol ^_^

True story kk?

SS or didnt happen :angry:
Member
Feb 13 2010 12:08pm
Quote (Yllegarnet @ Feb 13 2010 06:06pm)
lol ^_^

True story kk?

SS or didnt happen :angry:

Det är sant till 100% procent, tyvärr har ja inga s/s :headscratch:
och har ingen lust att reproducera händelsen, spermaattack NEJ TACK!!
Member
Feb 13 2010 01:07pm
Quote (Beh4ve @ Feb 13 2010 07:08pm)
Det är sant till 100% procent, tyvärr har ja inga s/s :headscratch:
och har ingen lust att reproducera händelsen, spermaattack NEJ TACK!!

Aldrig att det är sant? XD
Member
Feb 13 2010 01:24pm
Quote (Yllegarnet @ Feb 13 2010 07:07pm)
Aldrig att det är sant? XD

jo? aldrig att nån skulle komma på att ljuga om en sån sak :S
Member
Feb 13 2010 01:53pm
Quote (ifosil @ Feb 13 2010 12:59pm)
Tidsl skulle du kunna förklara hur man gör dom här separationerna eller ge ett tips på nån bok eller film eller så?

Hm, ja, skulle kunna gå igenom lite. Vet inte hur jag ska sammanfatta eller ens vart man ska börja bara, det kan nog bli ganska långt men får försöka att inte spinna ut för mycket. Jag har läst boken Adventures beyond the body av William Buhlman, vilket helt klart är lämplig för en nybörjare, även om vissa idéer i den kan ta emot för den som inte vill kännas vid andra verkligheter än den vi ser i vardagen med våra fysiska ögon. Inget emot skeptiker, men för mig är det ganska uppenbart att en person som anser sig ha "koll på läget" och inte vill veta av ens möjligheten till att det finns mer utanför vardagens och den nuvarande vetenskapens ramar nog inte ska syssla med det här... För det är det en stor del av det utomkroppsliga resandet går ut på för mig, att utforska universum, i slutändan på alla plan, få mer kunskap och förståelse, nya teorier och erfarenheter för det personliga jagets tillfredsställelse och utveckling. Att det är kul, intressant och spännande är såklart en fin bonus. ^^

Många rekommenderar Astral Dynamics av Robert Bruce, en bok jag har skaffat men inte börjat läsa ännu. Den är rätt tjock iofs (över 500sidor) och sägs vara väldigt genomgående, och samma sak gäller förmodligen den, att den säkert innehåller idéer som kan börja uppfattas åt det mer "religiösa" hållet (av vissa), och därför förkastas utan eftertanke för att det går emot deras principer. "People will do anything, no matter how absurd, to avoid facing their own soul.” – Carl Jung. Jag anser att man ska vara öppen för alla möjligheter men att man ska tänka till ordentligt innan man accepterar något som absolut sanning, och ändå alltid försöka vara öppen för möjligheten att man kan vara helt fel ute.

Alltså, näe, jag gjorde det väldigt enkelt för mig nu istället och googlade "guide to astral projection", all information finns att hitta på nätet, och lätt också.
http://www.astralvoyage.com/projection/guide.html

Läste bara lite i den nu, men som sagt väldigt lätt att hitta info om detta.
Spontana tips är:

Vilja. Vill det här, gå in för det, jag tror att om man först läser om ämnet och verkligen vill lyckas med detta, och tränar varje dag så kan man få sina första upplevelser inom en månad. Släpp eventuell skepticism och oro, det är bara hinder.

Ställ väckarklockan tidigt. Försök på morgonen. Jag brukar ställa väckaren så att jag får mellan 4-6 timmars sömn, gå upp och tömma blåsan, kanske stanna uppe i några minuter för att vakna till bara lite grann och hela tiden fokusera på vad det är jag ska göra. Fördelen med detta är att du ofta slipper en lång meditation och hamnar i vibrationsstadiet relativt snabbt efter att du gått och lagt dig igen. Det är mycket svårare att köra på kvällen när man är slut i huvudet efter en lång dag och även om det går ibland, så somnar man oftast bara.

Visualisera. Jag brukar tänka innan jag försöker som att jag redan är utanför mig själv, och när jag väl lägger mig för att börja meditera ner mig till vibrationsstadiet så håller jag kvar det fokuset och försöker se mig själv som redan bortkopplad från kroppen, så tydligt som möjligt, kanske i ett annat rum i bostaden (jag kör på någonstans mellan mig och utanför mitt fönster), för att tydligare säga åt ditt jag vad det är du faktiskt vill.

Lugn, fokus & acceptans. I början kommer du nog ha svårt att behålla lugnet när du känner att det börjar hända grejer, och det är väl detta som är det kluriga för många att komma över. Vibrationsstadiet är ganska lätt att komma till för dem flesta men att inte bli så uppspelt när man känner att det börjar bli möjligt att lösgöra sig är inte lika enkelt. Blir man för exalterad så avbryts det, och man tar ett litet steg bakåt i processen och får börja om därifrån. Nyckeln är lugn, fokus, accepterande av vad som händer, och såklart erfarenhet, eftersom man efter ett tag blir mer van vid känslan. Bara att glida med och inte anstränga sig för mycket, för det var något jag gjorde fel i början, försökte för mycket istället för att mer bara låta det hända. Med erfarenheten lät man sig också att känna när det är dags att göra sig fri. Kan tänka mig att det hela är lättare för dem som brukar syssla med meditation, men det är inget jag gör ofta alls och för mig har det gått utan större bekymmer.

Tankar & sinnesstämning. En positiv sinnesstämning för att helt enkelt öka chansen till en bra upplevelse eftersom jag tror att det kan påverka ganska mycket. Det och dina tankar är det som du använder som verktyg, i form av bland annat affirmationer. Ex: Ser du dåligt när du är utanför kroppen så beordrar du bara dig själv med tanken att se bra - "perfekt syn nu", "fokus nu", etc. ordvalet är inte lika viktigt som betydelsen och intentionen du lägger bakom det du tänker, så kör på vad som passar dig bäst just då.

Det får räcka för nu, men fråga gärna om det är mer du undrar över om det här, så kanske jag kan svara. Du och ni andra som vill börja med det här kan använda tråden till att berätta hur det går och be om råd också, har inget emot det, men kan såklart inte svara på allt. :)
Member
Feb 13 2010 01:55pm
Quote (Beh4ve @ Feb 13 2010 08:24pm)
jo? aldrig att nån skulle komma på att ljuga om en sån sak :S

Ett troll kanske :)
Member
Feb 13 2010 02:01pm
Quote (Beh4ve @ Feb 13 2010 06:04pm)
Var med om en grej för 3-4 år sedan som jag anser vara paranormal eller åt minstånde abnormal..hade varit på en gymnastikläger i 2 veckor och eftersom vi bodde relativt oprivat gavs inget tillfälle att uträtt dem behov en man måste uträtta  lite då och då, i alla fall dem utan fruntimmer. Nästkommande del är inte för den finkännsliga.. hursomhälst går ja runt där och efter två veckor utan att runka känner hur ja börjar bli öm i pungen, när jag äntligen kommer hem kan jag i lugn och ro uträtta mina behov, men det kommer att bli värre.. när man gått omkring o släppa pungen efter sig i 2veckor har ja lyckats producera en sjuhelvetes massa.. ja ni vet vad.. så när de väl kommer till kritan råkar jag på nått underligt sätt spruta mig själv rakt i ena ögat och för en kort sekund trodde jag att ja blivit blind för de sved ut av bara helvete.. det absolut sjukaste och mäst paranormala jag upplevt..

Did you see the ghost?! He left all this ectoplasm!

Garnet, nog om det nu =P drop it
Go Back To Svenska Topic List
Prev17891011Next
Add Reply New Topic New Poll