d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1798799800801802820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jun 12 2016 10:08pm
Quote (Svartermetalisk @ Jun 12 2016 09:24pm)
Kan man köra så att man styrketränar fyra dagar i veckan och löptränar tre dagar.

Jag vet att det antagligen är sjuk ooptimalt men jag känner att jag behöver bränna energi på något sätt de dagarna jag inte tränar och det tar för lång tid att promenera.
Kan det vara farligt på något vis att köra såhär? Jag tänker att jag aldrig riktigt vilar från träningen...

Jag brukade känna såhär ett tag för länge sen. Tränar du för mycket nu kanske. Tänker på din volym totalt. Blir du överexalterad eller tränar du för lite och inte får tillräcklig stimulans?
Kondis är ju aldrig fel men kör inte så länge och så hårt, jogga en 20-30min då. Annars skulle jag skaffa en till hobby, jobba övertid eller ringa en vän.

This post was edited by ankiie on Jun 12 2016 10:09pm
Member
Gold: 7,821.00
Jun 12 2016 11:04pm
Quote (Svartermetalisk @ 12 Jun 2016 22:24)
Kan man köra så att man styrketränar fyra dagar i veckan och löptränar tre dagar.

Jag vet att det antagligen är sjuk ooptimalt men jag känner att jag behöver bränna energi på något sätt de dagarna jag inte tränar och det tar för lång tid att promenera.
Kan det vara farligt på något vis att köra såhär? Jag tänker att jag aldrig riktigt vilar från träningen...

En period gick jag till gymmet alla dagar jag kände för det.
Jag fortsatte öka i styrka även då. Jag hoppade gympass bara de dagar jag kände att kroppen verkligen behövde vila.
Member
Gold: 30.00
Jun 13 2016 01:32am
Quote (ankiie @ Jun 13 2016 05:08am)
Jag brukade känna såhär ett tag för länge sen. Tränar du för mycket nu kanske. Tänker på din volym totalt. Blir du överexalterad eller tränar du för lite och inte får tillräcklig stimulans?
Kondis är ju aldrig fel men kör inte så länge och så hårt, jogga en 20-30min då. Annars skulle jag skaffa en till hobby, jobba övertid eller ringa en vän.

Jag tränar snarare för lite.

Jag brukar köra 4 pass i veckan som är strax över 90 minuter. Jag hade gärna kört sex men jag känner att jag inte har tid med det för tillfället.
Jag har asdålig kondis så att träna sig trött med löpning går fortare än gymmet dessutom behöver man inte vara lika anal i fråga om att synkronisera löpningen med måltider.

Quote (Fil @ Jun 13 2016 06:04am)
En period gick jag till gymmet alla dagar jag kände för det.
Jag fortsatte öka i styrka även då. Jag hoppade gympass bara de dagar jag kände att kroppen verkligen behövde vila.

Det är någonting sådant jag vill göra. Go nuts tills kroppen säger stopp.

This post was edited by Svartermetalisk on Jun 13 2016 01:33am
Member
Gold: 2,945.50
Jun 13 2016 02:01am
Quote (Svartermetalisk @ 12 Jun 2016 23:24)

Kör på, absolut ingen fara så länge du inte springer typ 10 mil varje löppass.

Tumregel med träning är att du ska kunna träna något varje dag, det behöver inte vara gymträning utan kan vara calisthenics, sprinter, cykla, simma osv. Lågintensiv träning bidrar ofta till ökat återhämtningsförmåga.
Vila när du behöver det, jag har haft 3 vilodagar på ~5 veckor och ungefär 15 av dagarna har dessutom haft dubbla träningspass samt att jag är aktiv några timmar utanför gymmet i form av promenader osv.

This post was edited by PlaaD on Jun 13 2016 02:02am
Member
Jun 16 2016 04:02am
Försöker köra på utegymmet här i stan ett par ggr i veckan. Målet är front lever (just nu straddle), 10 muscle-ups (just nu 5) i rad, klara human flag (långt ifrån - kör excentriska från vertikal position) och handstand to tucked planche (stabil handstand nu, men jobbar på övergången)!

Grymt kul träning :thumbsup:
Member
Jul 3 2016 06:10am
Deff!

Räknat kalorier idag och fick ihop 1.475 kalorier med lunch + frukost. Jag måste legat på ganska hårt underskott igår för när jag gick och tränade efter lunch var jag hungrig efter tre set typ

Plötsligt förstår jag alla som tycker det är jobbigt att gymma, de äter antagligen för lite. :D

This post was edited by Svartermetalisk on Jul 3 2016 06:11am
Member
Jul 5 2016 02:07am
Igår körde jag typ 1.5 timmar på gymmet och en del lättare konditionsträning på kvällen, till det käkade jag 2.800 kalorier.

Idag har jag ätit en rejäl frukost men jag fryser fett, borde jag öka mitt intag något de dagar jag tränar eller är det normalt att må som en eskimå?
Jag har noll erfarenhet av att ligga på underskott som ni märker.

Member
Jul 5 2016 07:11am
Quote (Svartermetalisk @ Jul 5 2016 10:07am)
Igår körde jag typ 1.5 timmar på gymmet och en del lättare konditionsträning på kvällen, till det käkade jag 2.800 kalorier.

Idag har jag ätit en rejäl frukost men jag fryser fett, borde jag öka mitt intag något de dagar jag tränar eller är det normalt att må som en eskimå?
Jag har noll erfarenhet av att ligga på underskott som ni märker.

Jag tycker att du ska prioritera tung styrketräning istället för att träna 1,5 gym + kondition när du ligger på underskott. Mixtra lite med kaloriintaget för att se vad som passar dig.
Du kanske börjar bli sjuk? Behöver ju inte bero på kaloriintaget.

Behöver inte vara massor set och reps. Kör typ 2-3 x 4-6. Basövningar, nån enstaka kompletteringsövning. 3 pass/vecka. Lite lågintensiva promenader dagligen om du vill :)

This post was edited by dinosaurie on Jul 5 2016 07:12am
Member
Jul 5 2016 07:36am
Quote (dinosaurie @ Jul 5 2016 02:11pm)
Jag tycker att du ska prioritera tung styrketräning istället för att träna 1,5 gym + kondition när du ligger på underskott. Mixtra lite med kaloriintaget för att se vad som passar dig.
Du kanske börjar bli sjuk? Behöver ju inte bero på kaloriintaget.

Behöver inte vara massor set och reps. Kör typ 2-3 x 4-6. Basövningar, nån enstaka kompletteringsövning. 3 pass/vecka. Lite lågintensiva promenader dagligen om du vill :)

Jag känner mig ganska säker på att det är kaloriintaget, jag brukar märka DIREKT på gymmet om jag inte är frisk. Det blir liksom helt omöjligt att träna om man har något virus eller något i sig och jag började må funky exakt samtidigt som jag började räkna kalorier.

Jag ska pröva att göra som du säger, tack för tipset! Igår körde jag 5 övningar och 4x 10-12 reps :P
Member
Gold: 2,945.50
Jul 5 2016 02:14pm
Det är ofta skönare att köra lägre reps vid kaloriunderskott (3-8) då det är svårt att bygga/öka i styrka och det är lättare att bibehålla styrka vid högre vikter men lägre reps.
Att du fryser kan bero på att det är kallt :ppPpPppPp. Alternativt; brist på sömn, dåligt vätskeintag och just brist på kalorier. Kroppen kan va lite halvtaskig på att kontrollera sin uppvärmning i början av dieter/för ovana personer. Brukar ta mig någon dag innan allt regleras ordentligt.

Min kropp börjar bli lite schleten.
Tränar på egen hand på förmiddagen sedan håller jag i 2 st fyspass på eftermiddagen, jag gör inte så mycket på eftermidagarna men det blir en del träning ändå.
Kombinera detta med lite halvdan sömn (snittade nog 5h/natt förra veckan) och sub-optimal mat.
Ska bli skönt att börja jobba normalt och ha någorlunda struktur på livet igen nästa vecka
Go Back To Svenska Topic List
Prev1798799800801802820Next
Add Reply New Topic New Poll