Quote (Svartermetalisk @ 16 Feb 2016 17:51)
Tjejer som squatar i såna där brallor är mer än nog för att motivera gymkortskostnaden.
Blir man starkare på köpet är det bara bonus
Ah det är mycket sånt här då gymmet ''tillhör'' skolan

Quote (Svartermetalisk @ 16 Feb 2016 17:57)
PlaaD jag bajsade runt på din youtube och hittade din tripple BW deadlift video. När jag har så lite kontroll på stången på vägen ner som du har i dina högsta set då får jag ont i handlederna, hur undviker jag det?
Får det själv ibland också om man har lite otur med hur vikter studsar mot golvet.
På den video (3x bw) kan man se att jag släpper stången lite innan den går i backen, plattformen på det gymmet kombinerat med gummivikter gör att det finns risk för rekyl/studs.
Upplever att om jag kör med tyngdlyftningsstång så blir det ofta mindre problem då stången är designad att absorbera kraften bättre än en styrkelyftsstång.
Men några saker som kan bidra
1) Va avslappnad i armarna, spänner du armarna vid mark så finns det ingen dämpning när stången går emot golvet.
2) Kör du hookgrip/överhandsmark så låt händerna följa med stångens bana (dvs att handryggen roterar lite från dig och handflatan roterar lite mot dig). Går händerna mot stångens bana (dvs extension) på väg ned finns risken att det blir snapz.
Kan inte ge någon direkt input vid mixat grepp då jag kör det 1-2 gg/år och främst på tramsvikter.
This post was edited by PlaaD on Feb 16 2016 01:20pm