Quote (bomben @ 16 Nov 2015 00:30)
Hur länge har du tränat? När man har dålig teknik är det självklart svårt att bli ordentligt trött då man inte lyfter vikten man faktiskt klarar av...
Om du kör ett tufft ryggpass där kör exempelvis
5x5 marklyft, på 2 gånger kroppsvikt
5x12 chins, börja med viktbälte sedan avsluta utan vikt
5x8 skivstångsrodd, kroppsvikt
3x10 hantelrodd, halva kroppsvikten
3x8 shrugs, kroppsvikt eller mer
då kan jag garantera dig att du är trött, vila typ 2-3 minuter mellan varje set
Jag har nog mest troligt dålig teknik ja. Känner mig klumpig, och då menar jag inte att jag är tjock eller så utan bara att jag känner mig klumpig

Jag har ändå tränat flera år, dock mest kondition. Och fram o tillbaka lite styrketräning, inge discogym men inget seriöst heller, noob-nivå rättare sagt.
Men jag känner t ex, att jag ändå borde kunna trötta ut mig mer än vad jag gör. marklyft vet man ju är en jävla massa teknik men de kör jag typ aldrig,
bara testat det ett par gånger. Och bänkpress hur mycket fel kan man göra på den egentligen? Känns inte som att det är SÅ mycket teknik på den.
Förutom de så är ju typ allting jag kör "färdiga maskiner" och inge lösa vikter/stångar, och då som folk säger så är det ju inte så mycket teknik det handlar om när det gäller färdiga maskiner.
TL;DR: Min slutpoäng är, självklart så KAN jag bli trött, men jag tränar/eller gör nånting fel då jag inte lyckas bli trött/utpumpad efter ett pass och samtidigt känner att jag inte orkar lyfta mer/tyngre.