Quote (Litttle_Brother @ Nov 9 2015 10:47pm)
Vad ska jag köra grabbar om jag vill ha ett bra "noobprogram" till gymmet?! Jag har kört förut också men de har mest blivit lite random övningar då o då, och med de också väldigt lite resultat på träningen.
Jag såg ni nämnde stronglift, ska jag köra på det eller har ni nåt annat träningsprogram som passar sig för 3 dagar i veckan åt noobs?!
Vet inte om de spelar någon större roll till val av program men jag bryr mig inte om att bli "stor" eller nåt sånt. Vill bara bli starkare samt få bättre kondition, och kondition kör jag redan på gymmet, så fattas bara nån form av styrketräning till det.
Låter som ett kroppsvikt program skulle passa dig bra då!
Egentligen kvittar det vilket program du kör, det viktiga är att du
tar i oavsett vilket program du kör.. Jag brukar personligen köra lite "random" när jag tränar, det kan hända att jag enbart kör knäböj på bendagen eller chins på ryggdagen. Det enda jag fokuserar på som sagt är att bli riktigt slut i muskelgruppen jag kör.
Jag förmodar du syftar på Strongman 5x5 vilket är ett riktigt bra schema men otroligt jobbigt då man enbart fokuserar på basövningar som mark/böj/bänk. Ett tips om du tycker att det är svårt att "progressa" är att börja föra dagbok över träningen, på så vis vet du om du kör för lätt eller är på rätt nivå. Försök att skaffa en träningskompis också så ni kan hetsa varandra

ger hjälper oerhört mycket faktiskt.