d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1777879808196Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 30 2014 08:32am
Quote (berhemuli @ 30 Mar 2014 15:51)
Mästare på att avbryta matcher. Om nu rykterna stämmer att personen i fråga är avliden och detta är pga det. Så är arenan ändå heeeelt fel plats o ta det på. Dif..... vi får väl se what happens.

I matchen då så ser er sydafrikan o bli bra!


Dom borde avbrutit matchen från annat håll dock.
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Mar 30 2014 01:46pm
Vad som skett
DIF åker till Helsingborg



Slagsmål på flera ställen, misshandel osv
Före match blir en Djurgårdare, 43 år gammal man, misshandlad en bra bit från arenan.
Matchen börjar och en bit in i matchen så får DIF-läktaren reda på att mannen avlidit på sjukhus.
Stormar planen.

Vad tror ni kommer ske? Blir det omspel? Återupptas matchen på nytt datum? Får någon av klubbarna straff?
När MFFaren sprang in på Olympia och försökte slå Hansson så fick HIF vinsten fastän det skedde på deras arena.
Fallet är rätt likt just nu, skillnaden är att ingen blivit slagen och att anledningen var att en person faktiskt avled.
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Mar 30 2014 10:41pm
Fyfan. Nattsvart. Och så ser man intervjuer med Super-Bo, den mannen vågar fan visa rätt känslor iaf. Till råga på allt verkar det ju som att mannen var en helt vanlig Svensson-supporter utan några som helst kopplingar till våldsamma grupperingar. Det kunde varit vem som helst.

Quote (umade @ 30 Mar 2014 20:46)
Vad tror ni kommer ske? Blir det omspel? Återupptas matchen på nytt datum? Får någon av klubbarna straff?
När MFFaren sprang in på Olympia och försökte slå Hansson så fick HIF vinsten fastän det skedde på deras arena.
Fallet är rätt likt just nu, skillnaden är att ingen blivit slagen och att anledningen var att en person faktiskt avled.


Jag tror matchen har förhållandevis goda chanser att återupptas. Det vore ovanligt osmidigt om förbundet skulle sätta 3-0 till HIF, även om jag är färgad i frågan.

Det är en stor skillnad på vad som hände igår och på vad som hände i skånederbyt. Där flög bangers mot Hansson, och strax därefter hoppar en hotfull idiot in för att tjafsa.
Igår skedde den utlösande händelsen utanför planen, "planstormningen" var lugn och sansad, och verkade aldrig inriktad på att ta sig över till andra sidan. Återigen är jag färgad av situationen, men jag tyckte det kändes som att man bara ville stoppa matchen genom att vistas på planen. Undantaget är liraren som springer slalom mellan väktare i två minuter först.

Min gissning är att DIF får någon form av böter för planstormningen, men förhoppningsvis återupptas matchen på nytt datum och på en neutral plats utan publik. Det här är det mest legitima skälet för supportrar att avbryta en match jag har varit med om hittills iaf... Med det inte sagt att det är ok - jag tycker som Berhemuli att matchen skulle ha brutits av polisen så snart det blev känt, eftersom man lätt bör ha kunnat räkna ut att det skulle spåra ur. Man kanske inte hann? Jag vet inte.

---

Vad gäller spelet var Djurgården helt okej, speciellt givet att man saknade två ordinarie anfallare. Mayambela var vass, Tibbling hade ett par riktigt bra stunder. Tyvärr ett rejält schabbel inför baklängesmålet. Hoppfull inför säsongen!

This post was edited by LorveN on Mar 30 2014 10:42pm
Member
Posts: 24,551
Joined: Sep 10 2004
Gold: 1,000.08
Mar 31 2014 04:38am
Skulle gissa på att heif tilldelas en 3-0 seger. Det slängdes saker mot polisen och upp mot läktaren från planen.
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Mar 31 2014 08:32am
Quote (LorveN @ Mar 31 2014 05:41am)
Fyfan. Nattsvart. Och så ser man intervjuer med Super-Bo, den mannen vågar fan visa rätt känslor iaf. Till råga på allt verkar det ju som att mannen var en helt vanlig Svensson-supporter utan några som helst kopplingar till våldsamma grupperingar. Det kunde varit vem som helst.



Jag tror matchen har förhållandevis goda chanser att återupptas. Det vore ovanligt osmidigt om förbundet skulle sätta 3-0 till HIF, även om jag är färgad i frågan.

Det är en stor skillnad på vad som hände igår och på vad som hände i skånederbyt. Där flög bangers mot Hansson, och strax därefter hoppar en hotfull idiot in för att tjafsa.
Igår skedde den utlösande händelsen utanför planen, "planstormningen" var lugn och sansad, och verkade aldrig inriktad på att ta sig över till andra sidan. Återigen är jag färgad av situationen, men jag tyckte det kändes som att man bara ville stoppa matchen genom att vistas på planen. Undantaget är liraren som springer slalom mellan väktare i två minuter först.

Min gissning är att DIF får någon form av böter för planstormningen, men förhoppningsvis återupptas matchen på nytt datum och på en neutral plats utan publik. Det här är det mest legitima skälet för supportrar att avbryta en match jag har varit med om hittills iaf... Med det inte sagt att det är ok - jag tycker som Berhemuli att matchen skulle ha brutits av polisen så snart det blev känt, eftersom man lätt bör ha kunnat räkna ut att det skulle spåra ur. Man kanske inte hann? Jag vet inte.

---

Vad gäller spelet var Djurgården helt okej, speciellt givet att man saknade två ordinarie anfallare. Mayambela var vass, Tibbling hade ett par riktigt bra stunder. Tyvärr ett rejält schabbel inför baklängesmålet. Hoppfull inför säsongen!


Det som är det värsta är som sagt att det är en helt vanligt supporter i en helt vanlig småbarnsfamilj. En man som ska på sin första bortamatch på flera år (vet ej vart jag fått det ifrån) med 4små barn.
Ae, hemskt.

Angående matchen så känns det mest logiska att det återupptas inför tomma läktare. Likaså med returmötet i Stockholm.
Hoppas att det här får folk att inse, jag tror ju tyvärr att det lika gärna kan bli tvärtom. DFG skrev att ingen hämnd skulle ske då det här har gått för långt men man vet aldrig..

This post was edited by Mikob on Mar 31 2014 08:34am
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Mar 31 2014 02:01pm
"En nioårig pojke fick en bengal kastad på sig på Friends Arena"

Dis is no good start guys..
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 31 2014 02:03pm
Ny supporterskandal.aamenjust. ifk fansen tappade sina bengaler ner. Möjligt att nån av dessa träffade då ungen. Dock var det inte direkt så att dom kastade den på en nioåring isåfall. Bengalerna dom tappade förövrigt skapade sån rök från stolarna eller något som brann att det automatiska brandlarmet och evakuerings infon gick igång. Öppna takhelvetet..
Annars fruktansvärt respektlöst från en del ifkare att skrika något under tysta minuten. Svin.
Annars så sög allt idag. Förutom publiksiffran. Klacken sög dock. Men var förvisso över klacken så den hördes ej dit logiskt nog så bra.

Hoppas moro ej får lira mer.. röda kortet såg ej rött ut då men få se igen. Backlinjen slarvar för mkt mittfältet funkar ej. Blir nedflyttning iår.
Och jävla idiot som springer in på planen också.

This post was edited by berhemuli on Mar 31 2014 02:08pm
Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
Mar 31 2014 02:06pm
Fotboll är skit i vilket fall. Lägg ner svenskfotboll, tack.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 31 2014 02:08pm
Quote (Teposen @ 31 Mar 2014 22:06)
Fotboll är skit i vilket fall. Lägg ner svenskfotboll, tack.


Gå o lägg dig.
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Mar 31 2014 02:09pm
Quote (berhemuli @ Mar 31 2014 09:03pm)
Ny supporterskandal.aamenjust. ifk fansen tappade sina bengaler ner. Möjligt att nån av dessa träffade då ungen. Dock var det inte direkt så att dom kastade den på en nioåring isåfall. Bengalerna dom tappade förövrigt skapade sån rök från stolarna eller något som brann att det automatiska brandlarmet och evakuerings infon gick igång. Öppna takhelvetet..
Annars fruktansvärt respektlöst från en del ifkare att skrika något under tysta minuten. Svin.
Annars så sög allt idag.


Jajo vet ju att det är media jag läser. Still.
1man inne på arenan igen.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1777879808196Next
Add Reply New Topic New Poll