d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev17778798081229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 5 2013 10:03am
Quote (Malmy @ Apr 5 2013 04:36pm)
ja, det är ju mycket bättre o berätta om sina bad beats och "venta" lite här inne än "tap the glass" i poker rummet :)


Ajo men precis, jag tycke det är för jävligt med folk som dampar loss i ingame chatten mycket bättre att skriva här.

Vill fisken göra -EV spel för spänningens skull så får han göra det, vem är jag att berätta för någon annan hur dom ska spela? fuck det

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 5 2013 10:04am
Retired Moderator
Posts: 13,410
Joined: Aug 27 2006
Gold: 39,816.48
Trader: Trusted
Apr 5 2013 11:14am
jaha, hur går det för dig då svarter? bättre flyt nu? :)

Jag sitter i samma två turneringar som jag gick in i så fort jag började idag ^^

Ligger inte jättebra till i någon av dem, men är inte på väg ut heller. 8k'n har jag 9k stack på 250/500 blinds (hårt men det går väldigt sakta i den här turneringen), 25k'n har jag 12k stack på 150/300blinds.

Retired Moderator
Posts: 13,410
Joined: Aug 27 2006
Gold: 39,816.48
Trader: Trusted
Apr 5 2013 12:32pm
status uppdaterar lite ifall ni är intresserade..


Åkte ur 25k'n på plats #581, fick 15.88$ (8.80$ buy-in)

Åkte ur på 8k'n på plats #154 ,fick in 14.24$ (2.20+2$ buy-in+add-on)

Så hittils 2/2 på placera i pengarna, totalt + 15.41$

This post was edited by Malmy on Apr 5 2013 12:55pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 5 2013 03:28pm
Quote (Malmy @ Apr 5 2013 06:14pm)
jaha, hur går det för dig då svarter? bättre flyt nu? :)

Jag sitter i samma två turneringar som jag gick in i så fort jag började idag ^^

Ligger inte jättebra till i någon av dem, men är inte på väg ut heller. 8k'n har jag 9k stack på 250/500 blinds (hårt men det går väldigt sakta i den här turneringen), 25k'n har jag 12k stack på 150/300blinds.


Jag lirade en session på lunchen (patetiskt jag vet) sen har jag tagit kvällen ledig (också därför jag varit inaktiv i tråden efter jobbet), jag är ofta såpass trött Fredagskvällar efter arbetsveckan att det alltid slutar med att jag gör något idiotspel och backar hårt, dessutom kan det vara nyttigt med en pokerfri kväll :D


Quote (Malmy @ Apr 5 2013 07:32pm)
status uppdaterar lite ifall ni är intresserade..


Åkte ur 25k'n på plats #581, fick 15.88$ (8.80$ buy-in)

Åkte ur på 8k'n på plats #154 ,fick in 14.24$ (2.20+2$ buy-in+add-on)

Så hittils 2/2 på placera i pengarna, totalt + 15.41$


Definitivt intresserad

kul att du plussar, sålänge du grönar lite lite på turneringarna så är det ju nice, du har ju chansen att ta jättepengar om det går riktigt bra någon gång och om inte så plussar du iaf något.

Stabilt

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 5 2013 03:29pm
Retired Moderator
Posts: 13,410
Joined: Aug 27 2006
Gold: 39,816.48
Trader: Trusted
Apr 5 2013 03:31pm
Quote (Svartermetalisk @ 5 Apr 2013 22:28)
Jag lirade en session på lunchen (patetiskt jag vet) sen har jag tagit kvällen ledig, jag är ofta såpass trött Fredagskvällar efter arbetsveckan att det alltid slutar med att jag gör något idiotspel och backar hårt, dessutom kan det vara nyttigt med en pokerfri kväll :D




Definitivt intresserad

kul att du plussar, sålänge du grönar lite lite på turneringarna så är det ju nice, du har ju chansen att ta jättepengar om det går riktigt bra någon gång och om inte så plussar du iaf något.

Stabilt


Det är lite så jag tänker också, sen är det ganska skönt lir också :)

Då får du vila ut ikväll då :)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 5 2013 03:44pm
Quote (Malmy @ Apr 5 2013 10:31pm)
Det är lite så jag tänker också, sen är det ganska skönt lir också :)

Då får du vila ut ikväll då :)


Kan tänka mig att det är ganska stek att ha edge trots att man kollar serier samtidigt haha

Retired Moderator
Posts: 13,410
Joined: Aug 27 2006
Gold: 39,816.48
Trader: Trusted
Apr 5 2013 03:47pm
Quote (Svartermetalisk @ 5 Apr 2013 22:44)
Kan tänka mig att det är ganska stek att ha edge trots att man kollar serier samtidigt haha


hehe :P

Lite koll får man ju ha också, men ja det är ju inte direkt phil ivey man möter vid borden :P

som nu t.ex. har KQ suited, floppen kommer A J 10 alla olika färger, jag kör på TAG style, bettar 70% av potten, killen synar,
turn random kort, jag bettar 70% av potten, han synar. River random kort jag går all in, han synar - Han hade ett par i ess med en 7 eller 8 kicker xD

This post was edited by Malmy on Apr 5 2013 03:51pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 5 2013 03:52pm
Det är väl ungefär samma nivå som jag möter kan jag tippa.

Finns nå schysst citat jag brukar garva åt: Även om du är världens åttonde största dumskalle kan du vinna stora cash på poker, så länge dom du spelar mot är nummer 1-7

Det ligger en hel del i detta.

Retired Moderator
Posts: 13,410
Joined: Aug 27 2006
Gold: 39,816.48
Trader: Trusted
Apr 5 2013 03:54pm
Quote (Svartermetalisk @ 5 Apr 2013 22:52)
Det är väl ungefär samma nivå som jag möter kan jag tippa.

Finns nå schysst citat jag brukar garva åt: Även om du är världens åttonde största dumskalle kan du vinna stora cash på poker, så länge dom du spelar mot är nummer 1-7

Det ligger en hel del i detta.


ja det gör det definitivt, mycket svårare för en bra spelare att läsa en riktigt dålig spelare än det är för honom att läsa en average spelare.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 5 2013 04:06pm
Istället för jsp IRL borde vi ha en pokerturre! :D
Go Back To Svenska Topic List
Prev17778798081229Next
Add Reply New Topic New Poll