d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev17677787980229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 5 2013 05:04am
Raisar preflop med KQ offsuit på shorthand får en caller.

Bräda 678

jag gör standard continuation bet på typ 50 % pot, jag blir reraisad, jag reraisar igen helt tom och han foldar

Dat feel när såna där moves fungerar :D




Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 5 2013 05:07am
Quote (Svartermetalisk @ 5 Apr 2013 12:49)
fyrtal i ess är typ den värdelösate handen i poker, varje gång man får den vinner man 2 kronor


Nja, beror på om du fått trycka i massa preflop ^^


Största vinsten som spelhand fyrtal ess har blivit 357€ :D floppade A47 tror jag det var, snubben satt med KK, turn K, en del pengar trycktes in och A på rivern som gav mig fyrtalet (även om jag var obv före innan också) fick han o calla min all in där då. Potten var trevlig. :D
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 5 2013 05:18am
Quote (berhemuli @ Apr 5 2013 12:07pm)
Nja, beror på om du fått trycka i massa preflop ^^


Största vinsten som spelhand fyrtal ess har blivit 357€ :D  floppade A47 tror jag det var, snubben satt med KK, turn K, en del pengar trycktes in och A på rivern som gav mig fyrtalet (även om jag var obv före innan också) fick han o calla min all in där då. Potten var trevlig. :D


Extraordinärt fall :P

det som hänt sista gångerna har varit typ: Hand AA, flop xAA

Jag: check, check, minibet



Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 5 2013 06:00am
Horriblet, jag var upp typ 60 spänn här på rasten men så blir jag utköpt av en riktigt fiskig jävel med stegdrag

Riktig tomte, han kunde inte stava till pottodds utan han lirade helt utan foldknapp

Torskade en del mot honom när han fick in sin skit på rivern, så slutade på typ +25 eller whatever.

Fortsatt dåligt flyt
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 5 2013 08:06am
Quote (Svartermetalisk @ Apr 5 2013 01:00pm)
Horriblet, jag var upp typ 60 spänn här på rasten men så blir jag utköpt av en riktigt fiskig jävel med stegdrag

Riktig tomte, han kunde inte stava till pottodds utan han lirade helt utan foldknapp

Torskade en del mot honom när han fick in sin skit på rivern, så slutade på typ +25 eller whatever.

Fortsatt dåligt flyt


Men sånt händer. Du prickar händer också.
Dålig flyt är när det händer gång på gång och du inte får in något.
Fiskarna tar du mer pengar från än vad du förlorar.

Jag har inte cashat ut någonstans på flera veckor då jag springer in i monster konstant.
Spelade rl poker igår med några grabbar som inte är särskillt bra. Jag har Q10 spader, flop KJx två spader.
Jag höjer och en grabb går ai. Förstår att han har som sämst tvåpar, då synar grabben bredvid mig med AK(visste att han hade det)
Helt plötsligt hade jag helt sjukt bra odds på att calla en ai.
Potten blev 800kr och jag missade :(
usch
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 5 2013 08:15am
Quote (Mikob @ 5 Apr 2013 16:06)
Men sånt händer. Du prickar händer också.
Dålig flyt är när det händer gång på gång och du inte får in något.
Fiskarna tar du mer pengar från än vad du förlorar.


Du tror inte han vet det? ^^ Man skriver här för att skriva av sig, sen fortsätter man nöta på.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 5 2013 08:40am
Jag är upp mot en spelare som synar halva potten på turn när jag är 83 % favorit, att bli utköpt i det läget är extremt tråkigt.

Det är väl självklart att jag plussar när jag hittar tomtar som ovanstående att lira mot men det betyder inte att jag inte kan åka på sjukt äckliga bad beats endå även om jag går plus

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 5 2013 08:40am
Retired Moderator
Posts: 13,410
Joined: Aug 27 2006
Gold: 39,816.48
Trader: Trusted
Apr 5 2013 08:45am
Quote (Svartermetalisk @ 5 Apr 2013 15:40)
Jag är upp mot en spelare som synar halva potten på turn när jag är 83 % favorit, att bli utköpt i det läget är extremt tråkigt.

Det är väl självklart att jag plussar när jag hittar tomtar som ovanstående att lira mot men det betyder inte att jag inte kan åka på sjukt äckliga bad beats endå även om jag går plus



aa skit händer, det viktiga är ju att fortsätta grinda och se den positiva trenden long-term, och det gör du ju, så då äre bara att skrika av sig lite här inne och sen sätta dit nästa fisk jävel!


Edit:

Nu är man officiellt ledig för helgen, dags för lite poker och law n order :P

This post was edited by Malmy on Apr 5 2013 09:13am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 5 2013 09:29am
Quote (Malmy @ Apr 5 2013 03:45pm)
aa skit händer, det viktiga är ju att fortsätta grinda och se den positiva trenden long-term, och det gör du ju, så då äre bara att skrika av sig lite här inne och sen sätta dit nästa fisk jävel!


Edit:

Nu är man officiellt ledig för helgen, dags för lite poker och law n order :P


Stronk B)

Nej men det är väl som du säger en del i bearbetningsprocessen; göra en jävligt arg post i topicen och sen grinda vidare
Retired Moderator
Posts: 13,410
Joined: Aug 27 2006
Gold: 39,816.48
Trader: Trusted
Apr 5 2013 09:36am
Quote (Svartermetalisk @ 5 Apr 2013 16:29)
Stronk B)

Nej men det är väl som du säger en del i bearbetningsprocessen; göra en jävligt arg post i topicen och sen grinda vidare


ja, det är ju mycket bättre o berätta om sina bad beats och "venta" lite här inne än "tap the glass" i poker rummet :)
Go Back To Svenska Topic List
Prev17677787980229Next
Add Reply New Topic New Poll