d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1747576777896Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 18 2014 03:46am
Quote (LorveN @ 18 Mar 2014 10:00)
Ja, jävla skitseger faktiskt. AIK var genomgående det tyngre laget, men samtidigt så fruktansvärt uddlösa. DIF hade en bra defensiv och vassa kontringar (helvete vilken stegfrekvens Saviano har), men samtidigt också en oförmåga att göra mål trots dussinet chanser. Oavgjort hade på något sätt varit rimligt, och förlängningar förlorar ju alltid DIF... MEN. Tar man en sådan jävla bentackling precis när AIK kommit in i matchen så ... ja... suck.

I vanlig ordning är jag gnällig och dryg:
- Hur i helvete kan domaren ge 2+2 för hög klubba när killen åker in i målvaktsklubban bakifrån? Och var det ens klubban, eller var det pucken som styrdes via klubban? Svårt att se. Pinsamt bara att domaren först låter spelet fortsätta, sedan kollar på blodvitet och bestämmer sig för att det måste vara 2+2. Jävla amatör.
- Ärligt talat var det pinsamt tyst på Hovet fram till 1-1 (bortsett från första 5 min såklart). Dock antar jag att det är svårt att hålla igång på samma sätt när det inte finns någon motståndare på läktaren.
- "Söder family"? Är det verkligen rätt ramsa att dra när man själv spelar hemmamatch på Hovet? Märks att många på läktaren inte är särskilt ofta på hockey... ;)

Slutsats:
Surt med förlust, borde ha förvaltat ledningen bättre. Totalt sett kunde matchen gått hursomhelst, Djurgården var inte övertygande alls. Förhoppningsvis blir det bättre framöver! Grattis AIK, hoppas båda lagen går upp - för ligans skull.


Angående klack. Vad förväntar du dig. I ramsa valet. Är dessa fotbolls gnagare som dyker upp i dom här matcherna :p dock oavsett vae som nu sjungs så gav det bra tryck ^^ och japp klacken var små död tills 1-1 eller ja första perioden var bra. Andra bedrövligt o tredje riktigt bra. Jag har iaf ingen röst kvar. Återkommer till polisinsatsen senare
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Mar 18 2014 05:59am
Quote (berhemuli @ 18 Mar 2014 10:46)
Angående klack. Vad förväntar du dig. I ramsa valet. Är dessa fotbolls gnagare som dyker upp i dom här matcherna :p dock oavsett vae som nu sjungs så gav det bra tryck ^^ och japp klacken var små död tills 1-1 eller ja första perioden var bra. Andra bedrövligt o tredje riktigt bra. Jag har iaf ingen röst kvar. Återkommer till polisinsatsen senare


Nejdå, jag är helt övertygad om att många tog i för kung och fosterland, men som alltid så blir det lätt många klackturister också - och dessa tänder aldrig till om det inte finns en motståndarklack som triggar (om de över huvud taget tänder till dvs). :)

Jasså, var det stök före/efter matchen också? Har iaf inte läst något om det i tidningen, så du får gärna upplysa! Jag hörde en helikopter cirkla fram till kl 22-23 igår kväll (bor vid Skanstull), antar att den bevakade folk på väg från derbyt.

Dessvärre missar jag hemmaderbyt, jobbet ser till att jag är i Oskarshamn nästa vecka. Tips på sportbarer där emottages tacksamt! :P

För övrigt: Hur är din syn på AXS som biljettleverantör? Vet inte hur insatt du är i det strul som DIF och Bajen har med dem, men säsongskortsförsäljningen har ju t.ex. legat nere i närmare två månader pga deras strulande. Jag har fortfarande inte fått mina biljetter som jag till och med valde att få som e-biljett. Pinsamt är namnet.
Hur gick det för dig att få biljetter till derbyt, med uthämtning och allt sånt?
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 18 2014 10:10am
Quote (LorveN @ 18 Mar 2014 13:59)
Nejdå, jag är helt övertygad om att många tog i för kung och fosterland, men som alltid så blir det lätt många klackturister också - och dessa tänder aldrig till om det inte finns en motståndarklack som triggar (om de över huvud taget tänder till dvs). :)

Jasså, var det stök före/efter matchen också? Har iaf inte läst något om det i tidningen, så du får gärna upplysa! Jag hörde en helikopter cirkla fram till kl 22-23 igår kväll (bor vid Skanstull), antar att den bevakade folk på väg från derbyt.

Dessvärre missar jag hemmaderbyt, jobbet ser till att jag är i Oskarshamn nästa vecka. Tips på sportbarer där emottages tacksamt! :P

För övrigt: Hur är din syn på AXS som biljettleverantör? Vet inte hur insatt du är i det strul som DIF och Bajen har med dem, men säsongskortsförsäljningen har ju t.ex. legat nere i närmare två månader pga deras strulande. Jag har fortfarande inte fått mina biljetter som jag till och med valde att få som e-biljett. Pinsamt är namnet.
Hur gick det för dig att få biljetter till derbyt, med uthämtning och allt sånt?


Njaa alltså ingen bråk. Dock var det gryyyyymt avspärrat efternmatchen. Alla pressades ihop och kravallstaket överallt plus piketbussar snuten stod i rader med batongen framme. Ytterst provocerande men då vi vunnit o alla var glada så häkde inget då iaf när jag var där. Hade vi förlorat och med tanke på deras sätt o pressa ihop alla och hur dom var hade saken kunnat glida ur händerna rätt snabbt med tanke på frustrationen då. Var inte en enda gårdare nånstans. Iallafall synligt. Dom kunde taggat ner lite. Även inuti bildade dom murer. Av aanledning jag ej förstår.. då det inte fanns motståndare på arenan.var skumt. Kändes att dom ville ha den där lilla gnistan att tända. Men alla höll sig lugna!


Angående axs så vet jag inte. Har ej testat än. Köpte kvalseriekort internt via aik.

This post was edited by berhemuli on Mar 18 2014 10:11am
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 19 2014 04:36am
Där var 15 000 årskort sålda till AIK fotbollen! Mäktiga siffror.
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Mar 19 2014 02:33pm
Quote (berhemuli @ 19 Mar 2014 11:36)
Där var 15 000 årskort sålda till AIK fotbollen! Mäktiga siffror.


Det är imponerande mycket faktiskt. Hur många hade ni förra året?

Förresten. Nu är kvalserien igång på riktigt! Ska man gissa på 7500+ på läktarna resten av kvalserien nu? ;)
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 19 2014 03:09pm
Quote (LorveN @ 19 Mar 2014 22:33)
Det är imponerande mycket faktiskt. Hur många hade ni förra året?

Förresten. Nu är kvalserien igång på riktigt! Ska man gissa på 7500+ på läktarna resten av kvalserien nu? ;)


13500 tror jag eller 14 200 osäker.


Äh vi torskade mot örebro idag, dvs kommer 2000 mot rögle på fredag.. hahaha
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 19 2014 03:54pm
http://media.shootitlive.com/9Ytxc6CW5Ezqpy0wG1AWIaMViR6/1200.jpg?project_id=aftonbladet/2193

hahaha snubben i keps, bild från aftonbladet.. creepy snubbe. :D Eller så var bilden bara så.. o bruden brevid xD Hoppas detta inte är nu du lorven, i så fall ber om ursäkt i förväg. :P
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Mar 20 2014 07:20am
Quote (berhemuli @ 19 Mar 2014 22:54)
http://media.shootitlive.com/9Ytxc6CW5Ezqpy0wG1AWIaMViR6/1200.jpg?project_id=aftonbladet/2193

hahaha snubben i keps, bild från aftonbladet.. creepy snubbe. :D Eller så var bilden bara så.. o bruden brevid xD    Hoppas detta inte är nu du lorven, i så fall ber om ursäkt i förväg. :P


Haha, jag tycker det är helt underbart med leendet och så handen över på tjejen. Charmöööör!

Icke jag iaf - senast jag bar keps var i sjätte klass (undantaget lumpen, men då hette den ju fältmössa 90), och något rödskägg är jag inte! (Reinfeldt ser för övrigt ut som en utomjording/ödla) ;)
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 20 2014 07:24am
Quote (LorveN @ 20 Mar 2014 15:20)
Haha, jag tycker det är helt underbart med leendet och så handen över på tjejen. Charmöööör!

Icke jag iaf - senast jag bar keps var i sjätte klass (undantaget lumpen, men då hette den ju fältmössa 90), och något rödskägg är jag inte! (Reinfeldt ser för övrigt ut som en utomjording/ödla) ;)


Hahahahha jag kollade på den där bilden som fan tidigare när jag garvade åt snubben. Men missade totalt att reinfeldt satt där :D hahaha...
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Mar 22 2014 11:42am
Kvalserien är verkligen en berg-och-dalbana...

För övrigt, "grattis" till Wenger för 1000 matcher, fyfan vilket antiklimax!

This post was edited by LorveN on Mar 22 2014 11:42am
Go Back To Svenska Topic List
Prev1747576777896Next
Add Reply New Topic New Poll