d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1737475767796Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Feb 27 2014 05:24am
Quote (berhemuli @ 26 Feb 2014 21:29)
haha fan jag hoppas på det, finns fan nog inget bättre än och förstöra dif's drömmar om att gå upp igen, sparka ner skiten till HA igen! 
Hahaha, nää men saknar derbyn, det ironiska vore att vi kastar ner er, sen är det typ karlskrona som kastar ner oss också hahha..


Får väl se vilket lag som förstör det andra lagets drömmar... Om lagen fortsätter med samma spel som i dagsläget känner jag ingen större oro för att AIK ska krossa drömmarna. ;) Däremot finns ju alltid risken att båda trillar ner.
(Vilket på sätt och vis hade varit näst bästa lösningen).

Även om jag gärna skulle vilja se DIF dra ur proppen och låta AIK rinna ner i HA-kloaken så vore det bästa för hockeyn i stan om båda låg i samma serie. Helst Elitserien... Det är skoj att skicka ner ett annat lag, men det är ändå helt okej att ge er smisk på ca 5 derbyn per säsong också... ;)

För övrigt läste jag just detta:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article18448295.ab
Inte en sekund för tidigt faktiskt. Nu står det inget om det i artikeln, men visst borde man kunna anta att de öppnar övre etaget för derbyn och andra matcher där de faktiskt kan gå över 34.000?
edit: Efter att ha läst på aik.se så verkar det inte så, utan snarare som att 34.000 = max. Då blir ni med andra ord inte längre överröstade på hemmaderbyn! ;)

This post was edited by LorveN on Feb 27 2014 05:29am
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Feb 27 2014 05:32am
Quote (LorveN @ 27 Feb 2014 13:24)
Får väl se vilket lag som förstör det andra lagets drömmar... Om lagen fortsätter med samma spel som i dagsläget känner jag ingen större oro för att AIK ska krossa drömmarna. ;) Däremot finns ju alltid risken att båda trillar ner.
(Vilket på sätt och vis hade varit näst bästa lösningen).

Även om jag gärna skulle vilja se DIF dra ur proppen och låta AIK rinna ner i HA-kloaken så vore det bästa för hockeyn i stan om båda låg i samma serie. Helst Elitserien... Det är skoj att skicka ner ett annat lag, men det är ändå helt okej att ge er smisk på ca 5 derbyn per säsong också... ;)

För övrigt läste jag just detta:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article18448295.ab
Inte en sekund för tidigt faktiskt. Nu står det inget om det i artikeln, men visst borde man kunna anta att de öppnar övre etaget för derbyn och andra matcher där de faktiskt kan gå över 34.000?


Har för mig att vi hade den stängt förra året också i en del matcher. Och sen öppnades det till försäljning när det började ta slut på andra platser.. Så vettefan vad är skillnaden nu :P
T.ex premiären lär det öppnas mot göteborg, tror vi kan toucha 35k på den matchen, beroende på kampanj som går igång snart.

Och jo visst, dock är nästbästa lösningen att båda går upp o kör våra derbyn i SHL ^^
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Feb 27 2014 08:22am
Quote (berhemuli @ 27 Feb 2014 12:32)
Har för mig att vi hade den stängt förra året också i en del matcher. Och sen öppnades det till försäljning när det började ta slut på andra platser.. Så vettefan vad är skillnaden nu :P
T.ex premiären lär det öppnas mot göteborg, tror vi kan toucha 35k på den matchen, beroende på kampanj som går igång snart.

Och jo visst, dock är nästbästa lösningen att båda går upp o kör våra derbyn i SHL ^^


aik.se skriver följande:

Quote
I år kommer det att finnas nya avskärmningar på det tredje etaget som kommer att fungera att ha uppe både vid öppet och vid stängt tak. Dessa avskärmningar ska installeras så snart som möjligt.
[...]
Publikkapacitet för de allsvenska lagen 2014
34 000 Friends Arena, Solna (naturgräs)
30 001 Tele2 Arena, Stockholm (konstgräs)
osv...

Dvs: Det låter inte som att det är något man öppnar upp? Jag tycker att man isf borde ha nämnt att "storpublikmatcher körs med full arenakapacitet".

Utan storpublikmatcherna tror jag dessutom AIK får svårt att ligga kvar i toppen av publikligan. Förra året fyllde (dvs typ fyllde) ni väl arenan två gånger - premiären och derbyt? Det motsvarar totalt 40.000 fler sålda biljetter, vilket skulle sänka biljettsnittet med 2600. Förra året låg AIK 2900 över MFF i publikligan. Vi får se, helt enkelt.

Vore trist om man inte utnyttjar att man har en stor arena på de matcher där man faktiskt kan fylla den (=derbyt).
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 4 2014 03:28pm
holy.. AIK-dif i kvalserien, vem fan bryr sig om slutspelet? Kvalserien hetare än slutspelet :D Will be fun!
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Mar 6 2014 01:46am
Quote (berhemuli @ 4 Mar 2014 22:28)
holy.. AIK-dif i kvalserien, vem fan bryr sig om slutspelet? Kvalserien hetare än slutspelet :D Will be fun!


Tveklöst. Ses på Hovet, Globen, Tele2 eller var det nu blir! Prio 1 blir att vinna derbyn, prio 2 SHL. Drömscenariot vore två derbyvinster men att båda går upp. ;)
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Mar 9 2014 06:12am
Quote (LorveN @ 6 Mar 2014 08:46)
Tveklöst. Ses på Hovet, Globen, Tele2 eller var det nu blir! Prio 1 blir att vinna derbyn, prio 2 SHL. Drömscenariot vore två derbyvinster men att båda går upp. ;)


...eller så får vi se varsin match på tv... Tack så mycket, Stockholm Globe Arenas!

Underbart. Korvfestival på Annexet, persiskt nyårsfirande i Globen. Inget av arrangemangen går naturligtvis att flytta till Hovet, och SGA vägrar ha derby samtidigt som något annat arrangemang pågår någonstans i Globenområdet.

Det enda jag förstår i sammanhanget är att man inte vill ha klackderbyn på Hovet, om en 150-mannaklack kräver att 1500 platser står tomma. Polisens roliga idé att båda lagen skulle få varsin långsida (och kortsidan blir en tom vallgrav) skulle kanske ha fungerat om det nu inte vore för att DIF Hockeys säsongskortsinnehavare fyller betydligt mer än en långsida.

Trist som fan!

This post was edited by LorveN on Mar 9 2014 06:12am
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 9 2014 06:16am
Quote (LorveN @ 9 Mar 2014 14:12)
...eller så får vi se varsin match på tv... Tack så mycket, Stockholm Globe Arenas!

Underbart. Korvfestival på Annexet, persiskt nyårsfirande i Globen. Inget av arrangemangen går naturligtvis att flytta till Hovet, och SGA vägrar ha derby samtidigt som något annat arrangemang pågår någonstans i Globenområdet.

Det enda jag förstår i sammanhanget är att man inte vill ha klackderbyn på Hovet, om en 150-mannaklack kräver att 1500 platser står tomma. Polisens roliga idé att båda lagen skulle få varsin långsida (och kortsidan blir en tom vallgrav) skulle kanske ha fungerat om det nu inte vore för att DIF Hockeys säsongskortsinnehavare fyller betydligt mer än en långsida.

Trist som fan!


Trist indeed! Ska fan vara 2 maffiga klackar på derbyn.. Blir annorlunda upplevelse o fixa derby nu sådär :O men men lär väl bli kaos ändå. Antingen snutar inne på arenan som får ta smällen för att dom kliver inpå läktaren. Eller utanför då det säkerligen samlas gårdare kring globen området o se på matchen.. dvs kategori C. Som om en derby skulle få vara ostörd.. tvivlar på det.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Mar 17 2014 06:19pm
Sååå göra vi när vi krossar djurgården!
Haha nämen visserligen orättvis vinst... men så jävla skönt!
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Mar 18 2014 02:00am
Quote (berhemuli @ 18 Mar 2014 01:19)
Sååå göra vi när vi krossar djurgården!
Haha nämen visserligen orättvis vinst... men så jävla skönt!


Ja, jävla skitseger faktiskt. AIK var genomgående det tyngre laget, men samtidigt så fruktansvärt uddlösa. DIF hade en bra defensiv och vassa kontringar (helvete vilken stegfrekvens Saviano har), men samtidigt också en oförmåga att göra mål trots dussinet chanser. Oavgjort hade på något sätt varit rimligt, och förlängningar förlorar ju alltid DIF... MEN. Tar man en sådan jävla bentackling precis när AIK kommit in i matchen så ... ja... suck.

I vanlig ordning är jag gnällig och dryg:
- Hur i helvete kan domaren ge 2+2 för hög klubba när killen åker in i målvaktsklubban bakifrån? Och var det ens klubban, eller var det pucken som styrdes via klubban? Svårt att se. Pinsamt bara att domaren först låter spelet fortsätta, sedan kollar på blodvitet och bestämmer sig för att det måste vara 2+2. Jävla amatör.
- Ärligt talat var det pinsamt tyst på Hovet fram till 1-1 (bortsett från första 5 min såklart). Dock antar jag att det är svårt att hålla igång på samma sätt när det inte finns någon motståndare på läktaren.
- "Söder family"? Är det verkligen rätt ramsa att dra när man själv spelar hemmamatch på Hovet? Märks att många på läktaren inte är särskilt ofta på hockey... ;)

Slutsats:
Surt med förlust, borde ha förvaltat ledningen bättre. Totalt sett kunde matchen gått hursomhelst, Djurgården var inte övertygande alls. Förhoppningsvis blir det bättre framöver! Grattis AIK, hoppas båda lagen går upp - för ligans skull.

Go Back To Svenska Topic List
Prev1737475767796Next
Add Reply New Topic New Poll