Quote (berhemuli @ 18 Mar 2014 01:19)
Sååå göra vi när vi krossar djurgården!
Haha nämen visserligen orättvis vinst... men så jävla skönt!
Ja, jävla skitseger faktiskt. AIK var genomgående det tyngre laget, men samtidigt så fruktansvärt uddlösa. DIF hade en bra defensiv och vassa kontringar (helvete vilken stegfrekvens Saviano har), men samtidigt också en oförmåga att göra mål trots dussinet chanser. Oavgjort hade på något sätt varit rimligt, och förlängningar förlorar ju alltid DIF... MEN. Tar man en sådan jävla bentackling precis när AIK kommit in i matchen så ... ja... suck.
I vanlig ordning är jag gnällig och dryg:
- Hur i helvete kan domaren ge 2+2 för hög klubba när killen åker in i målvaktsklubban bakifrån? Och var det ens klubban, eller var det pucken som styrdes via klubban? Svårt att se. Pinsamt bara att domaren först låter spelet fortsätta, sedan kollar på blodvitet och bestämmer sig för att det måste vara 2+2. Jävla amatör.
- Ärligt talat var det pinsamt tyst på Hovet fram till 1-1 (bortsett från första 5 min såklart). Dock antar jag att det är svårt att hålla igång på samma sätt när det inte finns någon motståndare på läktaren.
- "Söder family"? Är det verkligen rätt ramsa att dra när man själv spelar hemmamatch på Hovet? Märks att många på läktaren inte är särskilt ofta på hockey...

Slutsats:
Surt med förlust, borde ha förvaltat ledningen bättre. Totalt sett kunde matchen gått hursomhelst, Djurgården var inte övertygande alls. Förhoppningsvis blir det bättre framöver! Grattis AIK, hoppas båda lagen går upp - för ligans skull.