Quote (Fil @ Nov 13 2014 10:17am)
Det är ju du som retar dig på mina uppfattningar om kudden.
Det jag säger är att det är i regel samma personer som har sämst teknik i knäböj som också använder kudden.
Varför betyder mjukare bättre komfort? Stången hamnar längre från din tyngdpunkt, hur är det en fördel?
Argumenten är slut märker jag eftersom du är tvungen att använda helt ovidkommande liknelser och kalla oliktänkande för idioter.
Nere på atletklubben är där aldrig någon som klagar på att stången skulle göra ont mot ryggen. Där finns alla kroppsformer representerade. Små tjejer med stora vikter undviker också att gnälla.
Är det för att de inte vågar? Snarare för att de inte har ont.
Du kan ju gå tillbaks ett par posts och kolla vad du själv skrev om "meskudde". Onekligen så är det något som stör dig annars hade du inte reagerat på det.
Det ÄR idiotiskt att bry sig om vad random tjommar sysslar med på gymmet, lägg mer tid på dig själv så mår du mycket bättre.
Om de hade haft kuddar "nere på atletklubben" så hade folk garanterat använt dem. Då många helt klart känner sig säkrare med dessa, annars hade de inte funnits.
Att säga att folk som nyss börjat träna har halvtaskig teknik är ju som att påpeka att någon som har rött bälte i karate är betydligt mycket sämre än någon med svart bälte, självfallet. Folk lär sig av sina misstag och varför inte minska skaderisken under tiden man lär sig?
Quote (PlaaD @ Nov 13 2014 10:59am)
Tippar på att du bara inte kan spänna upp ryggen eller lägger den fel då. Alternativt knäböjer du väldigt sällan och därför är det en ovan känsla, precis som när folk som alltid markar med remmar testar utan remmar och börjar gnälla över att det gör ont i händerna.
Har en liten tjej på klubben som tränat i 5månader, böjer typ 85 och väger 45 hon har aldrig ens reagerat eftersom vi sagt åt henna vart stången ska ligga.
Jag tycker imo att det känns sjukt vidrigt att ha kudde, gjorde även det när jag började träna och böjde 50 liksom. Det blir ju helt plötsligt en onaturlig position vilket ofta är en anledning till att skador uppstår.
E: Ska man ha kudde på stången när man bänkar också eftersom den kan skrapa mot bröstet annars?
Det är svårt att inte spänna upp ryggen när man böjer, om man nu har god muskulatur. Jag klagar inte på att det gör ont utan kudde, jag finner det bara obekvämt och finner att kudden hjälper mig mycket bra med detta och då jag inte böjer med äckelhöga vikter så är detta optimalt för mig. Böjer lika ofta som mark, bänk, alla andra övningar.
Att likna kudde vid böj med kudde vid bänk är ju helt befängt, man vilar inte stången på bröstet under hela settet.
This post was edited by CraZeeY on Nov 13 2014 04:23am