d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1727374757696Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Feb 23 2014 02:23pm
dif-union matchen, hahaha denna gif.. gårdaren som slänger hink (?) och ska ta sig an hela klacken och poliserna?

Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Feb 24 2014 02:51am
Quote (berhemuli @ 23 Feb 2014 21:23)
dif-union matchen, hahaha denna gif.. gårdaren som slänger hink (?) och ska ta sig an hela klacken och poliserna?

http://imgdrop.se/UPL/1390943496fdx.gif


Haha, helt underbart ju! Total nonchalans när han kastar hinken, och så gångstilen på det sedan. Tyvärr är jag tveksam till om det är en djurgårdare, för om man kollar i bakgrunden så är han verkligen helt ensam med en marginal på typ 80 meter. Om han skulle vara en djurgårdare är han däremot den mest dumdristiga jag sett på länge. :P

Angående OS-finalen i hockey:
Kanada spelade ut oss. Dålig insats, vi var inte ens nära.

Och angående Bäckström och doping:
Ta det som en man för fan. Har man för hög koncentration av vissa substanser så är man per definition dopad. Det är inte IOK:s fel att svenska spelare/läkare inte skött medicineringen och/eller haft otur med konstiga piller. Är det för högt så är det för högt, och skulden ligger hos svenska truppen.

Satt och skämdes som fan igår när jag såg en intervju med en rabiat Tommy Boustedt som säger "IOK är inkompetenta", "Man kanske skulle starta en egen turnering", "I NHL är det minsann okej", "Det har knappt någon påverkan" osv... Pinsamt.

Det bästa var ändå när han sa att "Det är faktiskt godkänt med lägre nivåer, så det här borde också vara okej". Samma sak borde alltså enligt Boustedt gälla EPO-dopning, eftersom röda blodkroppar trots allt är naturligt? Heja Mühlegg!
Member
Posts: 10,356
Joined: Jan 1 2009
Gold: 1.00
Feb 24 2014 04:11am
Quote (LorveN @ Feb 24 2014 10:51am)
Haha, helt underbart ju! Total nonchalans när han kastar hinken, och så gångstilen på det sedan. Tyvärr är jag tveksam till om det är en djurgårdare, för om man kollar i bakgrunden så är han verkligen helt ensam med en marginal på typ 80 meter. Om han skulle vara en djurgårdare är han däremot den mest dumdristiga jag sett på länge. :P

Angående OS-finalen i hockey:
Kanada spelade ut oss. Dålig insats, vi var inte ens nära.

Och angående Bäckström och doping:
Ta det som en man för fan. Har man för hög koncentration av vissa substanser så är man per definition dopad. Det är inte IOK:s fel att svenska spelare/läkare inte skött medicineringen och/eller haft otur med konstiga piller. Är det för högt så är det för högt, och skulden ligger hos svenska truppen.

Satt och skämdes som fan igår när jag såg en intervju med en rabiat Tommy Boustedt som säger "IOK är inkompetenta", "Man kanske skulle starta en egen turnering", "I NHL är det minsann okej", "Det har knappt någon påverkan" osv... Pinsamt.


Det bästa var ändå när han sa att "Det är faktiskt godkänt med lägre nivåer, så det här borde också vara okej". Samma sak borde alltså enligt Boustedt gälla EPO-dopning, eftersom röda blodkroppar trots allt är naturligt? Heja Mühlegg!


Fast det som iok gjorde fel är att man meddelat 2 timmar innan match. Klart att det påverkar. Han lämnade ju provet 5 dagar innan match såatte
Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
Feb 24 2014 04:42am
Känns ganska konstigt att dom, som sagt, fick beskedet. två timmar innan matchen.

Dock har Bäckström varit osynlig under hela turneringen mer eller mindre, så vad spelar det för roll.

Tycker enbart synd om Bäckis för att han inte fick delta i finalen.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Feb 24 2014 04:47am
Kvalserie kort beställt! Kom då dif, kom då! Perkele!!
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Feb 24 2014 04:48am
Quote (Teposen @ Feb 24 2014 12:42pm)
Känns ganska konstigt att dom, som sagt, fick beskedet. två timmar innan matchen.

Dock har Bäckström varit osynlig under hela turneringen mer eller mindre, så vad spelar det för roll.

Tycker enbart synd om Bäckis för att han inte fick delta i finalen.


Han var typ den enda centern kvar i truppen förutom Kruger inför finalen.
Jag kan tycka att det är väldigt skumt att meddela så nära match när det handlade om ett prov efter kvartsfinalen.
å andra sidan är regler regler.
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Feb 24 2014 11:04am
Quote (yla @ 24 Feb 2014 11:11)
Fast det som iok gjorde fel är att man meddelat 2 timmar innan match. Klart att det påverkar. Han lämnade ju provet 5 dagar innan match såatte


Om de däremot fick fram sitt provsvar 2 timmar innan match så är det helt rätt att stänga av honom så nära inpå. Om de däremot hade kunnat stänga av honom tidigare, dvs fått provsvaren tidigare, så borde de naturligtvis gjort så istället för att i så liten grad som möjligt påverka övriga (oskyldiga) spelare.

Däremot rättfärdigar det ändå inte att svenska representanter ska kritisera IOK:s beslut att stänga av honom. Är han dopad så ska han ju inte få spela en final bara för att provsvaren råkat dröja till så nära inpå nedsläpp.

Quote (berhemuli @ 24 Feb 2014 11:47)
Kvalserie kort beställt!  Kom då dif, kom då! Perkele!!

DIF går som tåget, men man vet aldrig... Snart lär väl DIF spontantorska mot lag på nedflyttningsplats och sumpa top3... Å andra sidan - klart det blir derby i kvalserien, och då blir det fler än 3000 på Hovet! ;)
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Feb 24 2014 11:11am
Quote (LorveN @ 24 Feb 2014 19:04)
Om de däremot fick fram sitt provsvar 2 timmar innan match så är det helt rätt att stänga av honom så nära inpå. Om de däremot hade kunnat stänga av honom tidigare, dvs fått provsvaren tidigare, så borde de naturligtvis gjort så istället för att i så liten grad som möjligt påverka övriga (oskyldiga) spelare.

Däremot rättfärdigar det ändå inte att svenska representanter ska kritisera IOK:s beslut att stänga av honom. Är han dopad så ska han ju inte få spela en final bara för att provsvaren råkat dröja till så nära inpå nedsläpp.


DIF går som tåget, men man vet aldrig... Snart lär väl DIF spontantorska mot lag på nedflyttningsplats och sumpa top3... Å andra sidan - klart det blir derby i kvalserien, och då blir det fler än 3000 på Hovet! ;)


Tror dock det blir bra med folk på hovet nu när kvalseriekorten släppts, fruktansvärt billigt. Tshirt+klackkort för 400kr, familjekort för 250kr (krävs dock att du köper 2st, en till vuxen o en till barn så 500kr) och sen ökar priserna till sittplats. Men ingen kan klaga på att dom ej har cash.
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Feb 26 2014 02:20pm
Kvalserien, här kommer DIF :)
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Feb 26 2014 02:29pm
Quote (LorveN @ 26 Feb 2014 22:20)
Kvalserien, här kommer DIF :)


haha fan jag hoppas på det, finns fan nog inget bättre än och förstöra dif's drömmar om att gå upp igen, sparka ner skiten till HA igen!
Hahaha, nää men saknar derbyn, det ironiska vore att vi kastar ner er, sen är det typ karlskrona som kastar ner oss också hahha..
Go Back To Svenska Topic List
Prev1727374757696Next
Add Reply New Topic New Poll