d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Pokertopic
Prev17273747576229Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 4 2013 05:51am
Quote (SCXiao @ 4 Apr 2013 13:31)
Måste man ha den svenska klienten för att kunna hitta turneringen?


EU klienten.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 4 2013 05:51am
+3 spänn på lunchen :D

Det kunde varit mer men jag hade lite oflyt, min kk blev utköpt av 3-4 off och jag torskade ganska mycket med A5 mot A7 på AA2 bräda

Det är lite svårt att folda triss i ess på Max 5

Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 4 2013 06:59am
Woohoo +125 nu på max 5

Var upp mot en riktig TAG NIT jävel, ni vet en sån som täckt över Call knappen med en postit och trycker Raise, cbet, raise, cbet, raise, cbet, raise, cbet

aa ni vet

Han höjer, nån extremt shortstackad 40 bb warrior trycker allin jag synar 10 bb eller nåt med Q9 suited

Flop bir JTx mitt färgdrag missar men jag har 2 way straight draw, TAGens cbet kommer som ett brev på posten och jag ställer honom allin, just denna handen råkade han ha KK så han synar

Turn blir en 8 och jag vinner stor pott, fan va han grinade men jag tycker seriöst inte det är dåligt spel, har han AJ eller nåt kan jag lägga till Q till mina outs och chansen är faktiskt enorm att han står med typ A hög där så fuck it


Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 4 2013 07:01am
Quote (berhemuli @ Apr 4 2013 11:07am)
Tråkigt :(

Är dock intresserad av hur du spelar händerna (betsizes etc) Så posta jättegärna handhistoriken för dom avgörande händerna! Du hittar den i vänstra övre hörnet efter handen, sen kopierar du bara texten hit.


Jag vet hur man gör ^^
Har den dock inte sparad här.
Hursom så semibluffade han på flop och jag synade för det var Gotta ^^
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 4 2013 07:02am
Quote (Mikob @ 4 Apr 2013 15:01)
Jag vet hur man gör ^^
Har den dock inte sparad här.
Hursom så semibluffade han på flop och jag synade för det var Gotta ^^


Gotta måste vara den sämsta spelaren som någonsin dykt upp på jsp. ^^
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 4 2013 07:03am
Quote (Svartermetalisk @ 4 Apr 2013 14:59)
Woohoo +125 nu på max 5

Var upp mot en riktig TAG NIT jävel, ni vet en sån som täckt över Call knappen med en postit och trycker Raise, cbet, raise, cbet, raise, cbet, raise, cbet

aa ni vet

Han höjer, nån extremt shortstackad 40 bb warrior trycker allin jag synar 10 bb eller nåt med Q9 suited

Flop bir JTx mitt färgdrag missar men jag har 2 way straight draw, TAGens cbet kommer som ett brev på posten och jag ställer honom allin, just denna handen råkade han ha KK så han synar

Turn blir en 8 och jag vinner stor pott, fan va han grinade men jag tycker seriöst inte det är dåligt spel, har han AJ eller nåt kan jag lägga till Q till mina outs och chansen är faktiskt enorm att han står med typ A hög där så fuck it


Måste igen bara fråga efter att ha funderat en stund och har troligen en rätt bild av vad NIT är, men förklara gärna om det är igen någon pokerterm jag missat? :P Lättare att följa med i dina stories :D
Member
Posts: 20,674
Joined: Nov 6 2009
Gold: 3,870.00
Apr 4 2013 07:04am
Quote (berhemuli @ Apr 4 2013 02:02pm)
Gotta måste vara den sämsta spelaren som någonsin dykt upp på jsp. ^^


Ye, men på något vänster lyckas han alltid ta min fg.
Inte första gången något sådant händer.
Aja, ska sälja det jag har och köra ai train typ 10k, 20k, 40k ^^
80k eller nada
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 4 2013 07:05am
Quote (berhemuli @ Apr 4 2013 02:03pm)
Måste igen bara fråga efter att ha funderat en stund och har troligen en rätt bild av vad NIT är, men förklara gärna om det är igen någon pokerterm jag missat? :P Lättare att följa med i dina stories :D


En NIT är en tomte som sitter och foldar allt utom premium händer och sen bajsar sönder raise knappen

Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Apr 4 2013 07:29am
Quote (Svartermetalisk @ 4 Apr 2013 15:05)
En NIT är en tomte som sitter och foldar allt utom premium händer och sen bajsar sönder raise knappen


okok ty4info. Var det jag misstänkte.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 4 2013 07:40am
Quote (berhemuli @ Apr 4 2013 02:29pm)
okok ty4info. Var det jag misstänkte.


Yeah

normalt sett ska man väl inte ställa dessa spelare allin när man har dam hög men denna killen cbettade verkligen varenda gång han raisat, hans cbet % var LÄTT över 90

då äre ju självklart att jag räknar mina chanser att få honom att folda med ett re-raise som skyhöga och om jag skulle ha otur att träffa honom när han har en hand så vet jag att jag har outs och två gator kvar.

This post was edited by Svartermetalisk on Apr 4 2013 07:41am
Go Back To Svenska Topic List
Prev17273747576229Next
Add Reply New Topic New Poll