Quote (ponchan @ Jan 2 2012 10:32pm)
mina games har en tendens att vara förlorade innan muttas ens kommer upp.
90% av alla matcher mot terran så kör dom en siege tech timing push med fyra tanks som är löjligt stark.
sup master zerg/terran here, kan ge lektioner för fgs
det du förlorar mott verkar vara den vanliga 3 seige tank push med en handful marines.
jag brukar i zvt gå 15hatch 15pool 17gas (3 i gas) queen på second base, spine second base för defense. ( borde nu ha 100gas för speed, du pullar bort 2 stycken och låter 1 vara kvar i gas, när din 1 själv har samlat på 100gas så borde du ha tillräckligt med drones för att upgradera till lair tech, ta 3 gas och läg in 2 till på din gas. När lair är 1/3 klar så läger du ned en banelings nest.) sedan så har jag 4 lings som scoutar massar drones osv.. jag scoutar och sådant (vanligen går de för en helion expand), nu så producerar jag några extra lings för att countra helionen. du måste scouta hans bas för att se vilka byggnader han har och hur många av de, detta hjälper ofta med att avgöra när hans push kommer att komma. Och ha alltid bra overlord coverage, 1 ling vid varje tower och en ling framför hans bas för att se när han kommer för att attackera. då börjar du bara producera och det är alltid possitivt att ha ett flank, alltså några 5-10 lings vid hans bas, när han movar ut så skickar du in de i hans bas för att döda scvs, supply deepos och reinforcements.
detta var bara grunden. jag brukar skapa min andra queen så fort jag känner att jag har råd, och tredje snart därefter. Jag brukar även lägga ned en macro hatch vid ungefär 60-65gas ( på 1 drone, alltså efter speed ).
hoppas det hjälpte

remember always up for lessons. gör det ganska billigt