d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Officiella Starcraft-tråden
Prev17273747576156Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jan 2 2012 03:32pm
Quote (ponchan @ Jan 2 2012 10:29pm)
ni som är terran, vad har ni problem mot när ni möter zerg ?
behöver tips på hur jag ska vända denna trend. i början så var tvz min bästa matchup, nu när jag kommit upp till diamond så verkar det stå still i huvet. kan för guds skull itne komma på hur jag ska vinna över dom.


-Folk som öppnar roach och sen dronar bakom bara för att jiddra med reactor helion öppningar.

-snabb macro hatch snabba dubbel evo zergling all-ins.

-När man går mech: overlord speed + drop

-Zergs som går minimalt med banelings och fokuserar på melee upgrades + extrema mängder mutalisk.

-Hive

e: Skippa aldrig mutalisk, finns inget lättare än att döda folk som går infestor ling bling

This post was edited by Svartermetalisk on Jan 2 2012 03:33pm
Member
Posts: 6,103
Joined: Aug 8 2010
Gold: 6,600.00
Jan 2 2012 03:32pm
Quote (R4mses @ 2 Jan 2012 22:31)
ling bling muta + creep = gg l0l


mina games har en tendens att vara förlorade innan muttas ens kommer upp.
90% av alla matcher mot terran så kör dom en siege tech timing push med fyra tanks som är löjligt stark.

This post was edited by ponchan on Jan 2 2012 03:34pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jan 2 2012 03:38pm
om du möter två base marine siege tank timings göm lings på mappen så att du kan anfalla från flera håll

det är typ det som funkar

also: tidigare tredje queen, mer creep.

segar ner pushen

This post was edited by Svartermetalisk on Jan 2 2012 03:39pm
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Jan 2 2012 03:41pm
magic boxa thors!! GEEegeGEeeeeee
Member
Posts: 23,947
Joined: Jul 15 2008
Gold: 122,361.69
Jan 2 2012 11:36pm
Quote (ponchan @ Jan 2 2012 10:32pm)
mina games har en tendens att vara förlorade innan muttas ens kommer upp.
90% av alla matcher mot terran så kör dom en siege tech timing push med fyra tanks som är löjligt stark.


sup master zerg/terran here, kan ge lektioner för fgs :D

det du förlorar mott verkar vara den vanliga 3 seige tank push med en handful marines.
jag brukar i zvt gå 15hatch 15pool 17gas (3 i gas) queen på second base, spine second base för defense. ( borde nu ha 100gas för speed, du pullar bort 2 stycken och låter 1 vara kvar i gas, när din 1 själv har samlat på 100gas så borde du ha tillräckligt med drones för att upgradera till lair tech, ta 3 gas och läg in 2 till på din gas. När lair är 1/3 klar så läger du ned en banelings nest.) sedan så har jag 4 lings som scoutar massar drones osv.. jag scoutar och sådant (vanligen går de för en helion expand), nu så producerar jag några extra lings för att countra helionen. du måste scouta hans bas för att se vilka byggnader han har och hur många av de, detta hjälper ofta med att avgöra när hans push kommer att komma. Och ha alltid bra overlord coverage, 1 ling vid varje tower och en ling framför hans bas för att se när han kommer för att attackera. då börjar du bara producera och det är alltid possitivt att ha ett flank, alltså några 5-10 lings vid hans bas, när han movar ut så skickar du in de i hans bas för att döda scvs, supply deepos och reinforcements.

detta var bara grunden. jag brukar skapa min andra queen så fort jag känner att jag har råd, och tredje snart därefter. Jag brukar även lägga ned en macro hatch vid ungefär 60-65gas ( på 1 drone, alltså efter speed ).

hoppas det hjälpte :D remember always up for lessons. gör det ganska billigt :D
Member
Posts: 6,103
Joined: Aug 8 2010
Gold: 6,600.00
Jan 3 2012 06:52am
har en master/gm terran att träna mot, behövde bara lite tips från utomstående eftersom jag fått någon mentalblock om att det är omöjligt att slå terrans :D
Member
Posts: 23,947
Joined: Jul 15 2008
Gold: 122,361.69
Jan 3 2012 08:12am
Quote (ponchan @ Jan 3 2012 01:52pm)
har en master/gm terran att träna mot, behövde bara lite tips från utomstående eftersom jag fått någon mentalblock om att det är omöjligt att slå terrans :D


så du är diamond och spelar mott grandmaster spelare och har blivit sur för att du förlorar?

basic as that, de är bättre än dig. Och för dig att nå grandmaster nivå innebär det att du tränar väldigt väldigt ofta, inte 1 timma per dag eller så. mera som 3-4 timmar per dag++ regelbundet.

och refinnar ditt spel, håller konstant koll på metan, stratergin etc..
Member
Posts: 6,103
Joined: Aug 8 2010
Gold: 6,600.00
Jan 3 2012 08:42am
nej han blir jag inte sur över när jag förlorar mot, dom på laddern jag blir sur över att jag torskar mot :P


This post was edited by ponchan on Jan 3 2012 08:42am
Member
Posts: 23,947
Joined: Jul 15 2008
Gold: 122,361.69
Jan 3 2012 08:45am
Quote (ponchan @ Jan 3 2012 03:42pm)
nej han blir jag itne sur över när jag förlorar mot, dom på laddern jag blir sur över att jag torskar mot :P


Erm, eftersom du förlorar mott folk i diamond så är det antingen så att du gör något Stort fel i ditt spel, eller ett antal fel som leder till förlust.

Eller så är det grundläggande att dina mekaniska förmågor inte håller klass med de. Ge mig namn.code så fixar vi en terran som spelar emot dig, och jag skriver ned alla misstag du gör. sedan kollar vi på replyn och försöker hitta dina största misstag/fel och sammanställer någon plan för att förebygga dessa problem.
Member
Posts: 858
Joined: Jun 21 2008
Gold: 3,135.90
Jan 5 2012 03:55pm
Någon som glor på Homestory Cup IV?

thorzain commenterar just nu ^^
Go Back To Svenska Topic List
Prev17273747576156Next
Add Reply New Topic New Poll