Quote (umade @ 16 Feb 2014 13:27)
Sverige var favorit i sprinten. Lägst odds.
Damerna var typ 4a/5a sett till odds. Norska damerna hade.... 1,05 i odds att vinna.
Att Sverige vann herrstafetten var ju lika otippat som att Barcelona skulle vinna över sämsta laget i La Liga. Vart ser du bragden i det?
Med ditt resonemang kan man i så fall också fråga sig hur Anja lyckades vinna bragdguldet två år i rad, eller varför Jonas Jacobsson (luftgevärsskytten i rullstol) kunde vinna bragdguldet för sina OS-guld i Peking trots att han prenumererat på OS-guld sedan 1980. Båda lär ju ha varit lågoddsare. Och på tal om odds... Vad tror du oddset hade varit på Sverige i ledning vid varje växling och finåkning med flagga 600 meter från målet? Eller att Nelson vinner första sträckan trots tappad skida? Även en favoritseger kan vara "mer än vanligt".
Grattis Berhemuli till första finska guldet detta millenium! (Om nu inte överklagan går igenom?)
Komiskt att Emil Jönsson bara vinner medaljer när folk framför honom kraschar.
This post was edited by LorveN on Feb 19 2014 08:42am