Quote (PlaaD @ Sep 11 2014 06:44pm)
Kollade innehållsförteckning och vart först ställd då jag läste EPO-drol.
Tittade igen och såg att det bara skulle va ett ''coolt'' namn de satt på rosenrot.
Bra att ge riktiga ingredienser dopingrelaterade namn...
Fortfarande nyfiken på varför alla jävla PWO ska innehålla saker som inte gör ett skit samtidigt som de tar bort viktiga delar som faktiskt har en riktigt effekt.
Ja glömde nämna det. Helt sant! Vilka namn va, "Epo-drol (rosenrot) och "Ampheta-tea"

(kinesiskt vitt te extrakt) Kollade på mmsports o försökte få ihop en bra egengjord pwo med cirka 5 ingredienser (Beta-alanin,tyrosin,taurine,agmatin,citrullinmalat) det blev totalt 590:- räcker för 60doser, de flesta gav 80-100 serveringar men räknar med om man använder så det går o göra en dos med alla inblandade. Köper jag ex. dedicated-unstoppable får jag ge 310:- för 30 portioner, alltså 620:- för 60 portioner, 30:- dyrare samt att med egengjorda kan ja köpa lite av varje så man får mer portioner billigare. Funderar på om mitt ihopkok kommer funka bra.
varför jag valde dessa ingredienser.
Beta-alanin - Ökad prestationsförmåga, mindre mjölksyra
Agmatin - Bättre kvävetillgång för musklerna, ökar blodflödet till musklerna. Leder till pump,vasiliditet
Citrullinmalat- Prestationshöjande effekt, aminosyran buffrar effekten av l-arginin och l-ornitin om du intar dem samtidigt.
Tyrosin - Minskar stress, bibehåller mentalt fokus, koncentrationsförmågan samt nödvändig vid bildandet av dopamin. förbättrar motoriken.
Taurine - Ökar muskelcellvolymen, på sikt kan förbättra styrka och muskeltillväxt. Ökar transporten av glukos till musklerna vilket påskyndar återhämtningen. Kan öka upptag av kreatin och glutamin, kan öka proteinsyntesen. Kan främja mental fokus och koncentration.
Nu har jag inte länkat vetenskapliga artiklar som stödjer dessa aminosyrors funktion men det är påstådda effekter.