Quote (Disturbedxx @ Jun 25 2014 10:12pm)
Hur ofta ska jag äta och hur många gånger om dagen etc? Blir typ gym 4dagar ivf. Ska försöka slänga in kondition ett par gånger också. Men vill inte chockstarta, vet med erfarenhet hur set slutar.. Kosten måste dock vara strikt som fan. Diffusa regler passar inte för mig. Kyckling ris o broccoli skulle ni kalla det för deff?
Ska jag morfar kosttillskott btw?
Det spelar ingen roll om du äter 3,6 eller 8 mål om dagen. Många mål leder lättare till överskott av kalorier när man vill deffa ex. Fördelen med få mål typ 3st är att mättnadskänslan är högre samt du behöver inte tänka på att göra mat hela tiden. Tränar du styrketräning/kondition 2ggr om dagen är det med fördel att komponera en måltid som innehåller en balanserad mängd makronutrienter, eller dvs. dem som tar droger som insulin, men är du utom dessa grupper har du ingen nytta av ätande var 3:e timma som många skitsnackare säger dock 2/3 stora mål mat om dagen kan ge matsmältningsproblem. Jag kör strikt mat men nackdelen är väl att det kan bli tråkigt men då får man variera sig mera, kostar mer pengar ofc samt du kan få en brist på någon vitamin/mineral som du måste kompensera med kosttillskott.