d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1704705706707708820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
May 23 2014 03:32pm
Quote (eWaste @ 23 May 2014 20:17)
ÖAK

Öjebyns atletklubb? Den ligger i LF Arena


jaha kvarnvallen? visste inte att dom hade mer än en hockeyrink & fotbollsplan, bor förövrigt på samma gata ^^ nere vid max haha
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 24 2014 02:20pm
Ont som fan i handlederna blir vila ett par veckor minimum

Finns det några fräsiga övningar jag kan göra som underlättar läkningen eller stärker upp så jag inte skadar mig igen senare?

Member
Posts: 19,009
Joined: Dec 26 2010
Gold: 14,002.78
May 24 2014 02:56pm
Quote (Svartermetalisk @ May 24 2014 09:20pm)
Ont som fan i handlederna blir vila ett par veckor minimum

Finns det några fräsiga övningar jag kan göra som underlättar läkningen eller stärker upp så jag inte skadar mig igen senare?


Jag brukar rulla handleden lite lätt och köra lite lätt med en 10 kg skivstång.
Hade själv problem med knakande handleder tidigare när jag inte körde det där med handleden.

Finns väl olika saker att göra också, brukar själv fråga på kolozzeum, snabba svar med väldigt få troll :)
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
May 25 2014 02:02am
@Svarter, är det vid bicepcurls du fått det ifrån? Brukade få as ont i handlederna själv och efter det här tipset fixade det sig. En sak som är säker är väl att det tar lång tid att läka senor men också att de kanske inte blir helt läkta om man tränar handlederna under läkningsprocessen, för ja känner fortfarande mig öm där.


This post was edited by ankiie on May 25 2014 02:07am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 25 2014 02:20am
Bicepscurls, upright rows

förmodligen en kombination

Jag har nyligen börjat använda stång, kanske har fel teknik på den.

Jag vet att mina hantelcurls är bra som fan iaf.¨





Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
May 25 2014 02:40am
Quote (Svartermetalisk @ May 25 2014 08:20am)
Bicepscurls, upright rows

förmodligen en kombination

Jag har nyligen börjat använda stång, kanske har fel teknik på den.

Jag vet att mina hantelcurls är bra som fan iaf.¨


mm, och upright rows sätter stort tryck på handlederna vid toppenläget av övningen.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
May 25 2014 02:46am
Quote (ankiie @ 25 May 2014 10:40)
mm, och upright rows sätter stort tryck på handlederna vid toppenläget av övningen.


Japp

Går att göra mycket skonsammare i cable med rätt vinkel på handtagen
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 25 2014 04:16am
Quote (Svartermetalisk @ 25 May 2014 09:20)
Bicepscurls, upright rows

förmodligen en kombination

Jag har nyligen börjat använda stång, kanske har fel teknik på den.

Jag vet att mina hantelcurls är bra som fan iaf.¨


Samma problem för mig vid stångcurls, ulna gillar inte det där med fixerad supination så att bracioradialis & extensormusklerna blir låsta.
Jag nöjer mig helt enkelt med hantlar alt. att jag inte går över 50 i stångcurl då det bara känns lite runt 40-50 men känns som fan vid 55+, man får ju ändå bättre ''träff'' med hantlar för maximum geijnz
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 28 2014 02:04pm
28/5

Boxhopp, till högsta lådan 110-120cm skulle jag gissa på.
10x3

Ryck
20 - 6x3
40 - 4x1

Snatch balance
40 - 6x3
50 - 4x3

Överstöt från ställning (btn)
50 - 2x3, 1x3 kinastöt
70 - 1x3, 1x2 kinastöt
80 - 1x1
90 - 1x1
100 - 1x1
110 - 1x1
120 - 1x0, lite för dålig legdrive, va inte långt ifrån.
100 - 2x1
70 - 2x3, kinastöt

Böj
50 - 1x5
50-70-90-110-130-140-150-160, 2-3ct på 57.86
140 - 3x2
110 - 1x5

Stötdrag
70 - 1x5
110 - 3x3
130 - 3x3

Shrug
130 - 2x15

Ryckdrag, saktedrag+deficit ss chin BTN
70 - 3x3 / 3x5
90 - 3x3 / 3x3

Jämnfotahopp
5x3hopp

Abs
8x10

Video på 110 & 120 överstöt

Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 29 2014 04:59am
Quote (Svartermetalisk @ 25 May 2014 09:20)
Bicepscurls, upright rows

förmodligen en kombination

Jag har nyligen börjat använda stång, kanske har fel teknik på den.

Jag vet att mina hantelcurls är bra som fan iaf.¨



tips om man vill jobba på biceps är att lägga sig vid kabelmaskin
dvs samma skit som om du skulle göra curls stående fast man lägger sig för att enbart jobba med biceps och inte axlar/rygg
Go Back To Svenska Topic List
Prev1704705706707708820Next
Add Reply New Topic New Poll